Contactează-ne

Administrație

Licitaţia la Drumul Talienilor, motivul respingerii raportului

Știe publicată cu

în data de

■ raportul procedurii de licitaţie a fost respins pentru că au existat divergenţe între preşedintele comisiei de evaluare şi membrii acesteia ■ raportul rămîne încă „la secret“ ■ oare ce vor stabili membrii comisiei de reevaluare? ■

Motivele, sau mai corect spus motivul, respingerii raportului procedurii privind atribuirea contractului de achiziţie publică avînd ca obiect „Executare lucrări modernizare DJ 209 B Mălini – Stînişoara – Borca km 44+000-51+000“ a fost comunicat de reprezentanţii Consiliului Judeţean Neamţ. Nu presei, ci administratorului SC Con Ted Company SRL, liderul asociaţiei care susţine că a cîştigat licitaţia. Şi cel care, după ce a aşteptat un an să fie finalizată procedura, primind adresa de respingere, s-a hotărît să facă publică toată tărăşenia. În dispoziţia semnată de vicepreşedintele CJ Neamţ Ion Asaftei (!) se spune că se respinge raportul procedurii de atribuire „avînd în vedere existenţa unor puncte de divergenţă între preşedintele comisiei de evaluare şi membrii acesteia“. De asemenea, se dă un termen pentru prezentarea de propuneri nominale cu privire la membrii comisiei de reevaluare a ofertelor. Cornel Brînză, administrator al Con Ted Company, ar dori să intre în posesia raportului respins, pentru a vedea, normal, dacă şi cine a fost stabilit cîştigător al licitaţiei şi pentru a se clarifica şi în ce au constat „punctele de divergenţă“. Solicităm şi noi, nu că ne-am face vreo speranţă privind „transparenţa“ CJ-ului, să fie făcut public acest raport. Pînă atunci, se pot face cîteva presupuneri: punctele de divergenţă ar putea consta, de exemplu, în stabilirea celui care a avut cea mai bună ofertă. Preşedintele comisiei ar fi putut „prefera“ un cîştigător, în vreme ce membrii comisiei un altul. E o presupunere mai mult decît rezonabilă şi ar fi interesant de văzut cine pe cine „a preferat“. Interesant de văzut mai departe este şi cine sînt membrii comisiei de reevaluare şi pe cine vor stabili aceştia cîştigător. Eventual, dacă vor mai apărea divergenţe. Dacă va fi stabilită învingătoare firma despre care s-au exprimat public suspiciuni că ar fi trebuit să primească licitaţia „cu dedicaţie“ ar putea fi elemente suficiente care să ducă la o anchetă ce să clarifice toate ciudăţeniile care s-au petrecut de-a lungul acestei proceduri. Şi, ca un element care poate, sau nu, să dea naştere la interpretări, dispoziţia de respingere e semnată de vicele Asaftei, iar adresa, prin care se aduce la cunoştinţă respingerea firmei SC Con Ted Company, de preşedintele Ionel Arsene. Nu ştim dacă are vreo relevanţă, la fel cum nu ştim dacă e de interpretat, sau nu, că timp de un an „punctele de divergenţă“ între preşedinte şi membrii comisiei nu au constituit subiect de discuţie, în acest interval reamintim au fost mai multe contestaţii la licitaţie, majoritatea respinse, şi au apărut abia acum ca motiv de respingere şi reevaluare. Cum, de asemenea, sînt unii care se întreabă dacă existenţa unor divergenţe între membrii unei comisii poate constitui motiv de respingere a raportului şi reevaluare, în condiţiile în care reglementările legale spun că, în situaţia unor divergenţe de păreri, dacă nu se ajunge la un acord după reanalizarea punctelor de divergenţă, decizia finală se adoptă cu votul majorităţii membrilor comisiei. Adică există o rezolvare a diferenţelor de opinie prin vot şi nu prin respingere a raportului. Mai clar, dacă au existat divergenţe, atunci acestea putea fi depăşite prin vot, decizia finală urmînd să fie adoptată cu majoritate simplă. Iar ulterior preşedintele autorităţii contractante, CJ în cazul de faţă, putea aproba raportul sau îl putea respinge, din alte motive însă, decît existenţa unor divergenţe. În cazul de faţă, toate aceste aspecte discutabile ar putea fi clarificate de prezentarea acelui raport, în care presupunem că s-ar putea vedea cine şi ce a votat şi în ce proporţie. Cît priveşte miza, să precizăm că valoarea estimată a modernizării respectivului drum judeţean este de 2.666.808,97 euro, o sumă deloc de neglijat. De asemenea, reamintim că liderul unei asociaţii de firme care a participat la licitaţia menţionată a contactat redacţia Monitorul pentru a-şi declara nemulţumirea privind modul în care decurge procedura. Cornel Brînză, administrator al Con Ted Company, o firmă care s-a înscris la licitaţie în asociere cu alte două societăţi, a adus o serie de acuze care l-au vizat pe Ionel Arsene, preşedintele CJ Neamţ. Pe lîngă faptul că nici după un an de zile nu a fost finalizată licitaţia şi începute lucrările, respectivul om de afaceri a primit pe 10 iulie o adresă prin care i se comunică faptul că preşedintele CJ a respins raportul procedurii, dispunîndu-se reevaluarea ofertelor depuse. Moment în care a decis să facă publică toată povestea, considerînd că e posibil să se dorească încredinţarea contractului unei anume societăţi.

Citește știrea
Advertisement
loading...
Postează comentariu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Piatra Neamţ: Se trage la sorţi ordinea pe panourile electorale

Știe publicată cu

în data de

Membrii partidelor politice şi reprezentanţii candidaţilor independenţi la alegerile europarlamentare sînt invitaţi de primarul municipiului Piatra Neamţ să participe la tragerea la sorţi a locurilor pe panourile de afişaj electoral, care va avea loc pe 25 aprilie, de la ora 10, în sala de consiliu local. “Primarul municipiului Piatra Neamţ invită reprezentanţii partidelor politice, alianţelor politice, precum şi candidaţii independenţi care participă la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, în data de 25.04.2019 – orele 10.00, la sediul Primăriei din strada Ştefan cel Mare nr. 6, în sala de şedinţă a Consiliului Local, unde va avea loc tragerea la sorţi a numărului de ordine de pe panourile de afişaj electoral amplasate pe raza municipiului Piatra Neamţ, pentru alegerile stabilite în data de 26 mai 2019 pentru Parlamentul European”, se precizează într-o informare de presă emisă de reprezentanţii primăriei pietrene.

Citește știrea

Actualitate

Tîrgu Neamţ: Proiecte la vot

Știe publicată cu

în data de

Autor

pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Local Tîrgu Neamţ din 23 aprilie sînt 26 de proiecte de hotărîre

Aleşii din urbea de sub Cetate sînt convocaţi în şedinţa lunară, pe 23 aprilie, pe ordinea de zi fiind menţionate 26 de proiecte de hotărîre. După stabilirea preşedintelui de şedinţă pentru luna mai, funcţie ce revine, prin rotaţie, fiecărui membru al legislativului local, dezbaterile vor începe cu un proiect ce vizează modificarea contractului încheiat cu Asociaţia ECONEAMŢ, pentru serviciul de salubrizare. În mapele aleşilor se vor mai găsi propuneri de încetare a contractelor pentru două locuinţe din blocul ANL al primăriei, unde apartamentele sînt închiriate tinerilor de pînă în 35 ani şi înţelegerile expiră după ce titularii depăşesc această vîrstă. Se mai intenţionează scoaterea la licitaţie a unui spaţiu din Policlinica Tîrgu Neamţ, aceeaşi procedură urmînd să fie aplicată şi pentru pajiştea Osoi, unde crescătorii de animale vor avea la dispoziţie un teren în suprafaţă de 100 hectare. Alt subiecte vizează modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al consiliului local, cu scopul fixării nivelului indemnizaţiei de şedinţă pentru consilieri, alte puncte avînd legătură cu prelungirea unui contract de concesiune, execuţia bugetară la data de 31 martie, cumpărarea, vînzarea sau închirierea unor terenuri din domeniul public şi privat al localităţii. Se mai doreşte modificarea contractului încheiat pentru salubrizarea stradală, completarea anexelor unor hotărîri anterioare ce vizează inventarul bunurilor aparţinînd domeniului public şi privat al oraşului. La votul aleşilor vor mai ajunge Organigrama şi statul de funcţii al Spitalului Tîrgu Neamţ pentru anul 2019, precum şi deblocarea şi scoaterea la concurs a unor posturi din cadrul instituţiei sanitare. Va mai fi nevoie de adoptarea unei hotărîri pentru stabilirea contribuţiei Consiliului Local Tîrgu Neamţ pentru decernarea Premiului Naţional de Proză Ion Creangă – Opera Omnia, ediţia 2019. Tot în şedinţa din 23 aprilie se va cere acordul consilierilor pentru programul şi bugetul unor manifestări ce vor avea loc în perioada următoare, respectiv Ziua Europei, Ziua Independenţei de Stat a României, Ziua Victoriei (9 mai), Festivalul Bucuria Luminii (30 aprilie, Ziua Copilului (1 Iunie). Va fi actualizat cu acest prilej şi calendarul activităţilor planificate de Casa Culturii pentru acest an, cu sumele aferente necesare pentru organizare. În atenţia legislativului local vor mai ajunge solicitări de modificare a taxei pentru parcările cu plată şi a taxei de deblocare, pentru parcările de reşedinţă. După finalizarea dezbaterilor, se va trece la partea a doua a şedinţei, destinată informărilor. Unul dintre puncte are legătură cu Comisia de Urbanism, iar altele două privesc adrese depuse de un cetăţean al urbei şi de Ordinul Asistenţilor Medicali, Filiala Neamţ.

Citește știrea

Actualitate

Roman: Mandatul managerului spitalului a fost prelungit

Știe publicată cu

în data de

Autor

Ţinînd cont de faptul că mandatul la conducerea Spitalului Municipal de Urgenţă Roman al doctoriţei Maria Andrici expiră curînd, primarul Lucian Micu a decis prelungirea acestuia cu trei luni. „Cum mandatul managerului spitalului expiră la sfîrşitul acestei luni, pe 23-24 aprilie, vom face o dispoziţie de prelungirea a acestuia pentru încă trei luni, pînă la organizarea unui concurs la care se pot înscrie şi alte persoane. În situaţia spitalului se întîmplă exact ca în cazul unităţilor de învăţămînt, care sînt subordonate de administraţia publică doar din punct de vedere administrativ, pentru că în cazul actului medical nu există nici o competenţă. E clar că în perioada mandatului doamnei manager au fost şi lucruri bune, şi anumite sincope. Ne dorim să menţinem acelaşi ritm de dotare cu aparatură. E clar că pe partea medicală e nevoie de o schimbare a mentalităţii în abordarea relaţiilor faţă de pacienţi. E însă vorba de un proces de durată, care trebuie să se întîmple la un moment dat şi la noi“, a declarat primarul Lucian Micu. Acesta a mai afirmat că are aşteptări şi din partea pacienţilor, de la care şi-ar dori exprimarea, cu sinceritate, a punctului de vedere privind calitatea serviciilor, pentru a se putea interveni punctual, iar în situaţia în care există nemulţumiri ale acestora faţă de aspecte ce exced competenţele locale, aceştia trebuie să se folosească de pîrghiile legale pe care le au în ceea ce priveşte sesizarea unor încălcări ale legii la instituţiile statului cu atribuţii.

Citește știrea

Trending