Contactează-ne

Administrație

Licitaţia la Drumul Talienilor, motivul respingerii raportului

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ raportul procedurii de licitaţie a fost respins pentru că au existat divergenţe între preşedintele comisiei de evaluare şi membrii acesteia ■ raportul rămîne încă „la secret“ ■ oare ce vor stabili membrii comisiei de reevaluare? ■

Motivele, sau mai corect spus motivul, respingerii raportului procedurii privind atribuirea contractului de achiziţie publică avînd ca obiect „Executare lucrări modernizare DJ 209 B Mălini – Stînişoara – Borca km 44+000-51+000“ a fost comunicat de reprezentanţii Consiliului Judeţean Neamţ. Nu presei, ci administratorului SC Con Ted Company SRL, liderul asociaţiei care susţine că a cîştigat licitaţia. Şi cel care, după ce a aşteptat un an să fie finalizată procedura, primind adresa de respingere, s-a hotărît să facă publică toată tărăşenia. În dispoziţia semnată de vicepreşedintele CJ Neamţ Ion Asaftei (!) se spune că se respinge raportul procedurii de atribuire „avînd în vedere existenţa unor puncte de divergenţă între preşedintele comisiei de evaluare şi membrii acesteia“. De asemenea, se dă un termen pentru prezentarea de propuneri nominale cu privire la membrii comisiei de reevaluare a ofertelor. Cornel Brînză, administrator al Con Ted Company, ar dori să intre în posesia raportului respins, pentru a vedea, normal, dacă şi cine a fost stabilit cîştigător al licitaţiei şi pentru a se clarifica şi în ce au constat „punctele de divergenţă“. Solicităm şi noi, nu că ne-am face vreo speranţă privind „transparenţa“ CJ-ului, să fie făcut public acest raport. Pînă atunci, se pot face cîteva presupuneri: punctele de divergenţă ar putea consta, de exemplu, în stabilirea celui care a avut cea mai bună ofertă. Preşedintele comisiei ar fi putut „prefera“ un cîştigător, în vreme ce membrii comisiei un altul. E o presupunere mai mult decît rezonabilă şi ar fi interesant de văzut cine pe cine „a preferat“. Interesant de văzut mai departe este şi cine sînt membrii comisiei de reevaluare şi pe cine vor stabili aceştia cîştigător. Eventual, dacă vor mai apărea divergenţe. Dacă va fi stabilită învingătoare firma despre care s-au exprimat public suspiciuni că ar fi trebuit să primească licitaţia „cu dedicaţie“ ar putea fi elemente suficiente care să ducă la o anchetă ce să clarifice toate ciudăţeniile care s-au petrecut de-a lungul acestei proceduri. Şi, ca un element care poate, sau nu, să dea naştere la interpretări, dispoziţia de respingere e semnată de vicele Asaftei, iar adresa, prin care se aduce la cunoştinţă respingerea firmei SC Con Ted Company, de preşedintele Ionel Arsene. Nu ştim dacă are vreo relevanţă, la fel cum nu ştim dacă e de interpretat, sau nu, că timp de un an „punctele de divergenţă“ între preşedinte şi membrii comisiei nu au constituit subiect de discuţie, în acest interval reamintim au fost mai multe contestaţii la licitaţie, majoritatea respinse, şi au apărut abia acum ca motiv de respingere şi reevaluare. Cum, de asemenea, sînt unii care se întreabă dacă existenţa unor divergenţe între membrii unei comisii poate constitui motiv de respingere a raportului şi reevaluare, în condiţiile în care reglementările legale spun că, în situaţia unor divergenţe de păreri, dacă nu se ajunge la un acord după reanalizarea punctelor de divergenţă, decizia finală se adoptă cu votul majorităţii membrilor comisiei. Adică există o rezolvare a diferenţelor de opinie prin vot şi nu prin respingere a raportului. Mai clar, dacă au existat divergenţe, atunci acestea putea fi depăşite prin vot, decizia finală urmînd să fie adoptată cu majoritate simplă. Iar ulterior preşedintele autorităţii contractante, CJ în cazul de faţă, putea aproba raportul sau îl putea respinge, din alte motive însă, decît existenţa unor divergenţe. În cazul de faţă, toate aceste aspecte discutabile ar putea fi clarificate de prezentarea acelui raport, în care presupunem că s-ar putea vedea cine şi ce a votat şi în ce proporţie. Cît priveşte miza, să precizăm că valoarea estimată a modernizării respectivului drum judeţean este de 2.666.808,97 euro, o sumă deloc de neglijat. De asemenea, reamintim că liderul unei asociaţii de firme care a participat la licitaţia menţionată a contactat redacţia Monitorul pentru a-şi declara nemulţumirea privind modul în care decurge procedura. Cornel Brînză, administrator al Con Ted Company, o firmă care s-a înscris la licitaţie în asociere cu alte două societăţi, a adus o serie de acuze care l-au vizat pe Ionel Arsene, preşedintele CJ Neamţ. Pe lîngă faptul că nici după un an de zile nu a fost finalizată licitaţia şi începute lucrările, respectivul om de afaceri a primit pe 10 iulie o adresă prin care i se comunică faptul că preşedintele CJ a respins raportul procedurii, dispunîndu-se reevaluarea ofertelor depuse. Moment în care a decis să facă publică toată povestea, considerînd că e posibil să se dorească încredinţarea contractului unei anume societăţi.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Neamţ: “Albirea” primarului Micu, victime în PSD

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ consilierii PSD care au votat în favoarea primarului liberal, "traşi pe dreapta" şase luni ■ dacă vreunul mai merge la şedinţele de CL, ar urma excluderea din partid

Cei şase consilieri romaşcani social-democraţi, consideraţi “blatişti” cu PNL, Constantin Holban, lider de grup, Iulia Havrici, Eugen Pătraşcu,Ilie Boloca, Radu Curpăn şi Daniel Vasiliu, au fost suspendaţi din funcţie pentru jumătate de an.

Aceasta este decizia luată la sfîrşitul săptămînii, în cadrul şedinţei Biroului Politic al Organizaţiei locale a PSD. “S-a desfăşurat şedinţa Biroului Politic local al PSD, în care unul din punctele discutate a fost cel referitor la situaţia generată de votul dat în ultima şedinţă ordinară a Consiliului Local Roman, cea din 26 iunie. Se ştie că la această şedinţă cei şase consilieri PSD au pactizat cu PNL votînd două proiecte controversate.

Eu, ca preşedinte al organizaţiei, am făcut propunerea ca toţi cei şase consilieri ai noştri să fie suspendaţi 6 luni şi ca aceştia să nu participe nici la şedinţele de comisii şi nici la cele de plen, pînă cînd primarul Lucian Micu, dovedit incompatibil, nu va pleca din funcţie. Prefectul George Lazăr va trebui să ia decizia de eliberare din funcţie a primarului Lucian Micu punînd în aplicare două decizii judecătoreşti: ale Curţii de Apel Bacău şi ale Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie (ICCJ).

Cea de-a doua hotărîre, cu efecte majore asupra gradului de îndatorare a municipiului, se referă la proiectul pe care l-au votat consilierii PNL şi cinci dintre consilierii noştri, excepţie Radu Curpăn. Este vorba despre un împrumut de 8,5 milioane lei care ar urma să se facă în perioada următoare. Atunci cînd au explicat poziţia lor la acest proiect au încercat să se apere spunînd că au fost lămuriţi să-l voteze spunîndu-li-se că ar urma să fie luat într-un orizont de timp mai îndepărtat.

Cei şase consilieri locali, care sînt şi membri ai Biroului Politic Local, nu au avut drept de vot. Decizia de suspendare a fost luată cu votul majorităţii mebrilor Biroului şi urmează a fi validată de Biroul Politic Judeţean”, a precizat senatorul Dan Manoliu, preşeditele PSD Roman.

Acesta spune că din punctul său de vedere este grav ceea ce se întîmplă, pe final de mandat în Consiliul Local de la Roman, unde se iau hotărîri care nu privesc interesele romaşcanilor, ci ale unor grupuri de interese din PNL, care a avut în ultima perioadă o singură preocupare, aceea de “a salva pielea” primarului incompatibil.

“Ceea ce s-a întîmplat în şedinţa din 26 iunie mă face să constat că în Consiliul Local şi în primărie s-a creat o situaţie absolut gravă, dacă vine din necunoaşterea legislaţiei într-un for de reglementare legislativă locală. Înseamnă că persoanele din corpul de specialişti ai primăriei nu stăpînesc legislaţia, deşi ocupă funcţii importante, bine plătite. Grav este că prin vizele de legalitate date la hotărîrile de consiliu local pot tîrî administraţia publică locală în dezastru. Dacă e vorba de rea-intenţie e un lucru periculos.

Cei care au ţipat cel mai tare în ultima perioadă cu jos corupţii, jos incompetenţii, adică liberalii, se află la guvernare. Ceea ce s-a întîmplat la Roman, recent, cu votarea celor două hotărîri, demonstrează, cu prisosinţă, competenţa liberalilor”, a conchis senatorul Dan Manoliu.

Citește știrea

Actualitate

Un proiect de autostradă, un deputat şi doi primari

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ deputatul Bulai le cere primarilor de Roman şi Săbăoani să „aducă” A7 prin localităţile lor

În România, ţara în care Autostrada Unirii are… o lege minunată drept certificat de naştere, dar ea, autostrada, lipseşte cu desăvîrşire în realitate, un deputat, de la USR, pe numele său Iulian Bulai, ceartă doi primari, de Roman şi Săbăoani, pentru că refuză ca o altă autostradă, care e tot pe hîrtie deocamdată, să treacă prin localităţile pe care le păstoresc.

Nu spunem că apelul deputatului nu e unul de esenţă, însă absurdul situaţiei este evident: nu avem autostrăzi, în Moldova, dar avem legi şi dispute politice pe marginea… proiectelor de autostrăzi. Ceea ce o fi bine. Revenind la deputatul USR, aflăm dintr-un comunicat de presă cum că „Iulian Bulai le cere primarilor din Municipiul Roman și comuna Săbăoani să își revizuiască poziția și să militeze pentru ca viitorul traseu al autostrăzii Ploiești – Pașcani să cuprindă și cele două unități administrativ teritoriale pe care le conduc.

Apelul deputatului nemțean vine în contextul în care în această perioadă se va decide ce variantă de traseu, din cele trei disponibile, va avea Autostrada A7 pe teritoriul județului Neamț. La o dezbatere publică din 11 martie, desfășurată la Consiliul Județean Neamț, reprezentanții administrațiilor publice din Roman și Săbăoani au menționat că nu doresc varianta cu ruta cea mai apropiată de localitățile lor deoarece există niște planuri de investiții pentru acea zonă, preferând astfel varianta cea mai îndepărtată, cu nod în județul Iași, după Castelul de Apă”.

Şi zice deputatul cu pricina: ”E crucial pentru județul Neamț ca ruta autostrăzii A7 să fie cât mai aproape de Roman și de zona metropolitană. Există accesibilitate potrivită, iar construcția autostrăzii conform variantei de traseu din apropierea Romanului va ajuta zona să crească din punct de vedere economic.

Fac apel către cele două administrații locale să își revizuiască pozițiile. Ne va fi mult mai ușor să ne conectăm și vor fi create mai multe oportunități de investiții. Mai mult decât atât, noua autostradă va putea funcționa și ca o șosea de centură, care acum ne lipsește. Am așteptat 30 de ani această autostradă, nu trebuie să dăm cu piciorul acestei șanse.

Apreciez că există planuri de investiții, rezidențiale și industriale, însă consider că în avantajul nemțenilor ar trebui să fie prioritară găsirea unor soluții alternative pentru relocarea acestora și nu pentru cel mai favorabil traseu al autostrăzii pentru noi”. Sigur că, jurnalistic, se naşte întrebarea: oare ce motive, alea cu investiţiile nu le credem nici în somn, or fi avut primarii în cauză să opteze pentru varianta „mai îndepărtată”?

Citește știrea

Actualitate

Neamţ: Preţul apei, la loc comanda

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ Curtea de Apel Bacău a casat o sentinţă a Tribunalului Neamţ, prin care se diminua preţul serviciilor de apă şi canalizare ■ magistraţii de la instanţa din judeţul vecin au decis rejudecarea dosarului ■ astfel, s-a revenit la tarifele anterioare practicate de Apa Serv ■ nemţenii vor plăti 5,25 lei pe metrul cub de apă şi 4,14 lei, pentru canalizare ■

Magistraţii Curţii de Apel Bacău au casat sentinţa pronunţată de Tribunalul Neamţ în ceea ce priveşte diminuarea tarifului la apă şi canalizare, în sensul în care, începînd cu data de 9 iunie 2020, tarifele practicate de Compania Judeţeană Judeţeană ApaServ sînt cele aprobate prin hotărîrea nr. 1 din 23 ianuarie 2020 a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară AQUA.

„Prin încheierea de şedinţă din 9 aprilie 2020, pronunţată de Tribunalul Neamţ, Secţia a II-a Civilă în dosarul civil nr.507/103/2020 judecătorii au dispus suspendarea executării articolului 1 şi 2 din Hotărîrea numărul 2, din 23 ianuarie 2020, respectiv a Actului Adiţional nr.9 de majorare a tarifelor. ADI AQUA Neamţ a făcut recurs la Curtea de Apel Bacău, care, prin Hotărîrea nr. 215 din 5 iunie 2020, a casat sentinţa Tribunalului Neamţ şi au trimis dosarul spre rejudecare.

În acest sens, începînd cu data de 9 iunie 2020, tarifele practicate de Compania Judeţeană ApaServ SA rămîn cele aprobate prin Hotărîrea nr. 1 din 23 ianuarie 2020 a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară AQUA Neamţ. Consumatorii din judeţ trebuie să ştie că tarifele practicate de comapanie sînt aprobate de către Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Servicii Comunitare de Utilităţi Publice, existînd avizul favorabil ce poartă numărul 706287 din 3 iunie 2019 şi aprobat, aşa cum spuneam, de ADI AQUA Neamţ, care acţionează în numele şi pentru autorităţile pubice locale din aria deservită de Compania Judeţeană ApaServ SA, prin Hotărîrea nr. 1 din 23 inaurie 2020.

Nivelul preţurilor şi tarifelor valabile pentru întreaga arie de operare a companiei sînt de 5,25 lei, inclusiv TVA la apă potabilă şi de 4,14 lei, inclusiv TVA la canalizare epurare, respectiv 9,39 lei metrul cub“, a precizat Maricica Radu, şef Serviciu Relaţii Clienţi al Companiei ApaServ Neamţ.

Reamintim faptul că, urmare a primei deciziei judecătoreşti pronunţată de magistraţii Tribunalului Neamţ compania a fost obligată ca, timp de o lună să practice tariful stabilit de Hotărîrea AGA nr.1 din 12 iunie 2018 de 4,19 lei metrul cub de apă, preţ incluzînd TVA şi de 3,82 lei tarif incluzînd şi el TVA.

Deci fiecare client al companiei ApaServ a achitat timp de o lună, 8,01 lei pentru ambele servicii.

Citește știrea

Trending