Publicitate

■ Jănel Iosub a făcut publice o parte dintre cheltuielile ce i se par „suspecte“ la Troleibuzul ■ „cheltuieli poştale, taxe Telecom - 70.400 lei pe an, cheltuieli cu reclama 25.000 lei pe an, cheltuieli cu tehnica de 50.000 lei, piese şi reparaţii la maşini abia ieşite din garanţie de 110.000 lei pe an“, sînt doar cîteva din aspectele semnalate ■ Iosub a făcut plîngere penală şi aşteaptă să fie audiat pentru a prezenta documentele pe care susţine că le deţine ■

Jănel Iosub, fost membru în Consiliul de Administraţie al SC Troleibuzul, recent revocat din funcţie, a făcut publice o parte dintre informaţiile pe care le deţine şi care i-au creat suspiciuni că la firma respectivă se întîmplă „lucruri necurate“. Suspiciunile au fost atît de puternice încît a formulat o sesizare, care a ajuns în final la procurorii de la Parchetul de pe lîngă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Pînă cînd va fi audiat de procurori pentru a prezenta documentele pe care susţine că le deţine, dacă va fi audiat, Jănel Iosub a făcut publice cîteva cheltuieli care i se par cel puţin exagerate. „Motorină de 9.951 de lei pe luna ianuarie 2018. Troleibuzele merg pe curent electric şi nu pe motorină. Dacă înmulţim cu 12 luni ar rezulta un consum de motorină anual la troleibuze de 119.412 lei, adică un miliard două sute de milioane de lei vechi per an motorină la trolee. Nu a văzut nimeni? Dar şi dacă am adus eu la cunoştiinţă tot aşa a rămas. Alte cheltuieli. Într-un document avem totul – piese, motorină, curent, salarii, impozite, tot, tot, şi apar pe luna ianuarie alte cheltuieli în cuantum de 54.432 per lună. Ce reprezintă? Înmulţim cu 12 luni şi ar rezulta un total de 653.184 de lei. Este incredibil. Dacă ar controla cineva toate documentele, oare ce ar rezulta? Şi subvenţiile curg de la Consiliul Judeţean Neamţ, fără să intereseze pe nimeni. Vă mai dau nişte exemple: cheltuieli poştale, taxe Telecom – 70.400 lei per an, cheltuieli cu reclama 25.000 per an (o duc bine, domnule, ce mai!) cheltuieli cu «tehnica» de 50.000 de lei, piese şi reparaţii la maşini abia ieşite din garanţie un miliard 100 de milioane vechi per an“. Jănel Iosub mai susţine că aceste informaţii şi altele le-a adus la cunoştinţa preşedintelui Consiliului Judeţean, Ionel Arsene, dar acesta a dispus doar un audit, în loc să cheme pe loc Curtea de Conturi sau alte instituţii care pot face anchete: „Dă lupului să numere oile“, susţine Iosub, care continuă mai acuzator: „Mai vedem o diferenţă dintre venituri şi cheltuieli de 8 milioane 400.000 de lei per an! Sumă care reprezintă subvenţii de la CJ Neamţ. Pentru ce se subvenţionează firma Troleibuzul dacă din anii 2008- 2016 pe exact aceleaşi trasee au lucrat privaţi care au făcut profit, că doar nu lucrează nimeni în pierdere, au plătit salarii şi dări la stat, motorină, piese etc şi, dintr-odată, Consiliul Judeţean aruncă circa două milioane de euro anual către Troleibuzul, ca să ce? Să trăiască 200 de angajaţi? Să trăiască politicienii bine şi acoliţii lor sau de ce? Vorbim despre date semnate şi asumate şi nu de sume închipuite. Şi de ce au fost tăiate liniile de trolee pînă la Săvineşti, dacă le mergea aşa de bine şi au cîştigat bani? Se şterg urmele unor kilometri nejustificaţi şi umflaţi prin documente? Pentru toate aceste solicitări, cît şi pentru «obrăznicia» de care am dat dovadă, Consiliul de Administraţie, cît şi Adunarea Generală a Acţionarilor şi conducerea Consiliului Judeţean Neamţ au decis maziliarea mea din Consiliul de Administraţie. Dacă nu este grupare de criminalitate organizată, cum spun, atunci ce este la Troleibuzul? Voluntariat? Am sute de pagini şi martori cu funcţii de execuţie care vor depune mărturie la Parchet şi îi ţin la secret pentru că unii sînt capabili de orice pentru bani şi putere. Pînă în prezent, cei de la Troleibuzul nu au fost şi nu sînt deranjaţi de nici o instituţie a statului, pesemne că este bine pentru toţi, că doar pentru banii publici nu muncesc cei care îi cheltuie, ci amărăştenii de rînd“. Iosub şi-a mai exprimat o nedumerire: în urmă cu ceva timp şefii judeţului vorbeau despre situaţia de la Troleibuzul în termeni de „viermuială“, de management ce trebuie îmbunătăţit, dar ulterior nu au mai luat nici o măsură. Ceea ce îl determină să se întrebe dacă nu cumva s-a căzut la vreo „pace“. Oricum, pentru a-şi clarifica aceste suspiciuni şi pentru a clarifica în general ceea ce se întîmplă la Troleibuzul, Jănel Iosub s-a adresat DIICOT. Care iniţial i-a răspuns că a declinat sesizarea la Parchetul Neamţ, pentru ca ulterior, după ce s- a adresat Administraţiei Prezidenţiale, să afle că sesizarea a ajuns la Parchetul de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Rămîne de văzut ce vor decide procurorii de acolo, însă dacă va începe o anchetă e de aşteptat să fie un adevărat cutremur în Neamţ, în „lista lui Jănel“ fiind trecute nume de la cel mai înalt nivel al conducerii judeţului.

Comentarii Facebook
loading...

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.