Publicitate

■ introducerea testelor grilă la cele două examene se amînă cu un an ■ aceasta este concluzia după întrevederile dintre ministrul Educaţiei, elevi, profesori şi părinţi ■ se dorea creşterea ponderii „itemilor obiectivi“ cu 40% la subiecte, adică a testelor tip grilă ■

În cadrul întîlnirii de ieri dintre ministrul interimar al Educaţiei, Rovana Plumb, cu reprezentanţii elevilor, ai profesorilor şi părinţilor, s-a discutat amînarea cu un an a introducerii testelor grilă la Bacalaureat şi Evaluarea Naţională 2019, arată Mediafax, citînd susrse participante la discuţii. Ministerul Educaţiei Naţionale dorea modificarea structurii subiectelor la examenele de la sfîrşitul acestui an şcolar, astfel încît acestea să conţină 40% întrebări grilă, întrebări cu alegere duală sau întrebări cu răspuns „Adevărat“ sau „Fals“. Numai că, reprezentanţii elevilor au susţinut că nu au fost consultaţi cu privire la introducerea testelor grilă, precizînd că schimbările au rolul de a creşte artificial promovabilitatea la BAC, pentru că răspunsurile vor putea fi mai uşor de copiat. Ministerul a publicat, joi, pe site modelele de subiecte, dar după cîteva ore au fost retrase. Secretarul de stat pentru învăţămîntul preuniversitar, Ionel Florian Lixandru, anunţa miercuri, 31 octombrie, că modificările în ceea ce priveşte cele două testări naţionale ar viza reducerea subiectivismului în aprecierea elevilor, în sensul de a creşte ponderea „itemilor obiectivi“ cu 40%. Concret, este vorba despre creşterea ponderii întrebărilor cu variante de răspuns multiple, întrebări cu alegere duală sau întrebări cu răspuns „Adevărat“ sau „Fals“. „În urma mai multor analize pe care le-am făcut vara, pentru a încerca să eliminăm pe cît posibil diferenţele între evaluarea iniţială şi cea de la contestaţii, am propus să se crească ponderea itemilor de tip obiectiv în structura subiectelor. Nu se schimbă subiectele, nu se schimbă programul. Astfel de subiecte există. Doar am dorit să creştem ponderea acestui tip de itemi tocmai pentru a evita diferenţele de evaluare şi subiectivismul în evaluarea lucrărilor. Totul este în beneficiul elevului. Reducea acea doză de subiectivism din evaluare. Pe cît posibil evaluarea să fie una obiectivă“, declara secretarul de stat. Cursurile anului şcolar 2018-2019 vor însuma 168 de zile lucrătoare, adică 34 de săptămîni, semestrul I fiind între 10 septembrie 2018 şi 1 februarie 2019, iar semestrul II între 11 februarie 2019 şi 14 iunie 2019. Vacanţele elevilor din toate ciclurile sînt programate astfel: cea de iarnă, între 22 decembrie 2018 şi 13 ianuarie 2019, vacanţa intersemestrială între 2 şi 10 februarie 2019, cea de primăvară, între 20 aprilie şi 5 mai, iar cea de vară, din 15 iunie pînă în 15 septembrie 2019. Şcolarii din învăţămîntul primar şi grupele din învăţămîntul preşcolar au vacanţă şi ■ săptămîna 27 octombrie – 4 noiembrie 2018. Pentru clasele terminale din învăţămîntul liceal, anul şcolar se încheie pe 31 mai 2019, iar pentru clasele a VIII-a, pe 7 iunie 2019. Prima sesiune a Bacalaureatului va începe pe 12 februarie cu proba orală la limba română. Între 16 şi 20 februarie, elevii de clasa a XII-a vor susţine proba competenţelor digitale, iar între 21 şi 22 februarie le vor fi testate competentele lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională. BAC-ul „propriu-zis“ va începe pe 3 iunie 2019 cu proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română. În zilele de 7, 10 şi 11 iunie este programată evaluarea competenţelor digitale (proba D) , iar în 12 – 13 iunie se vor evalua competenţele lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională (proba C) . Prima probă scrisă – Limba şi literatura română – Ea – va avea loc pe 1 iulie. Proba la Limba şi literatura maternă – Eb e programată pe 2 iulie, iar proba Ec – proba obligatorie a profilului pe 3 iulie. Ultima probă scrisă – cea la alegere a profilului şi specializării – proba Ed – se va desfăşura pe 4 iulie. Afişarea rezultatelor finale e prevăzută pentru 13 iulie. Înscrierile pentru susţinerea examenului în prima sesiune se fac între 27 – 31 mai 2019. Evaluarea Naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a începe cu proba scrisă la limba şi literatura română, pe 18 iunie 2019, fiind urmată de proba la matematică, pe 20 iunie. Examenul se va încheia pe 29 iunie, cu afişarea rezultatelor.

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.