Contactează-ne

Actualitate

Inaugurare la Chirurgia Spitalului Tîrgu Neamţ

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ a fost dat în folosinţă un salon modernizat cu donaţii din partea aleşilor locali ■ a fost dezvelită şi o lucrare de hartă amplasată pe holul de la intrarea în secţie ■

Secţia Chirurgie a Spitalului Orăşenesc Sf. Dimitrie Tîrgu Neamţ a fost vizitată miercuri, 26 iunie, de membrii echipei de la conducerea primăriei şi de o parte dintre consilierii locali, motivul fiind dat de finalizarea lucrărilor de modernizare a unui salon la care aleşii locali au contribuit cu donaţii. Încăperea a fost complet reabilitată, în interior fiind construită şi o baie pentru pacienţi. Oaspeţii au fost întîmpinaţi de managerul Florin Apostoae, directorul medical Gheorghe Carp, chirurgii Radu Ciobanu şi Caesar Lucachi şi asistenta şefă Eva Ungureanu. S-au purtat discuţii şi despre lucrările ce urmau să înceapă în aceeaşi zi la încă un salon, tot cu sprijin financiar din partea autorităţilor locale. „Povestea a început cu renovarea unui salon în Secţia Chirurgie cu sprijinul financiar al medicilor şi al personalului medical. A fost un pariu între mine şi doctorul Apoastoae. I-am spus că, dacă pot să fac o baie în salon, el să vină cu materialele şi noi să asigurăm manopera. După modernizarea primului salon l-am provocat şi pe doctorul ortoped Pătraşcu, care a făcut şi el un salon. A dat această „provocare“ mai departe consilierilor locali PSD, care ne-au ajutat cu manopera şi materialele pentru acest salon, televizorul fiind donat de doamna Maria Vrînceanu, consilier PNL. Pe mine mă bucură această implicare din partea comunităţii şi a autorităţilor, pentru că pînă la urmă aceste saloane deservesc pacienţii din Tîrgu Neamţ şi din comunele din jur“, a menţionat doctorul Carp, exprimîndu-şi speranţa că în termen de două săptămîni va fi finalizat şi cel de-al doilea salon la care autorităţile locale contribuie cu donaţii. La rîndul său, managerul Florin Apostoae a vorbit despre intenţia de asigurare a dotărilor necesare: „Am reuşit să finalizăm trei saloane cu implicarea factorilor locali, a medicilor, a personalului medical şi încet-încet vrem să trecem şi la celelalte saloane care au rămas nerenovate. Ne bucurăm că spitalul a avut bani pentru finanţarea acestor proiecte, mă refer la partea de infrastructură. Manopera a venit din donaţii şi sponsorizări. În continuare vom încerca să finalizăm toată secţia Chirurgie, care va fi dotată cu paturi şi saltele noi, mobilier şi aparatură nouă“. În prezenţa autorului, artistul Fănică Bălan, a fost dezvelită şi lucrarea de artă cu care a fost decorat peretele holului de la intrarea în Secţia Chirurgie. Tabloul, sub forma unui fragment de fagure, este format din şapte forme hexagonale în care au fost pictate simboluri ale activităţii medicale, toate gravitînd în jurul unei inimi. Despre semnificaţia lucrării a vorbit şi medicul Gheorghe Carp, cel care a avut iniţiativa realizării ei: „De fiecare dată am văzut acest perete ca o pînză. Cu ajutorul artistului Fănică Bălan, acest perete a prins viaţă prin realizarea acestui tablou. Inima, în centru, reprezintă pacientul, în jurul lui fiind tot personalul medical care îi stă la dispoziţie. Fagurele sîntem noi, echipa medicală, o familie unită, care colaborează. Vreau să mulţumesc pe această cale personalului medical din secţia Chirurgie, medici, asistente, infirmiere, pentru sprijinul financiar acordat pentru realizarea lucrării“. A luat cuvîntul şi preotul de la capela spitalului, părintele misionar Emilian Creţu.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Neamţ: Poliţiştii, tot prin cîrciumi şi terase. În control

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ oamenii legii continuă acţiunile de prevenire şi limitare a infectării cu Covid 19 ■ mulţi au fost prinşi pe picior greşit ■ valoarea sancţiunilor a fost de circa 30.000 de lei ■

Oamenii legii continuă acţiunile de verificare pentru prevenirea şi limitarea infectării cu virusul Covid 19. Pe 12 iulie, a continuat verificarea modului în care sînt respectate normele impuse pe perioada stării de alertă şi au fost verificate 53 de restaurante, terase, fastfood-uri, societăţi, gări şi autogări.

Au fost implicaţi în acţiune peste 130 de poliţişti, jandarmi, poliţişti locali, precum şi reprezentanţi ai ITM, DSV, DSP şi ai Protecţiei Consumatorului, forţele acţionînd în zonele aglomerate din judeţul Neamţ.

„Au fost organizate patru acţiuni punctuale, în sistem integrat, fiind vizate, în special, restaurantele şi localurile publice care au deschise terase, cluburile, pub-urile, gările, autogările şi mijloacele de transport în comun. În cadrul acţiunilor de control, au fost verificate 32 de societăţi comerciale, la una dintre acestea fiind identificate nereguli privind măsurile de diminuare a impactului riscului“, anunţă Poliţia Neamţ.

În baza Legii nr. 55/2020, au fost aplicate 10 sancţiuni contravenţionale pentru nerespectarea măsurilor de protecţie individuală, două pentru nerespectarea măsurilor de diminuare a impactului riscurilor aplicate operatorilor economici pentru organizarea de activităţi în spaţiul public/privat/închis pentru care au fost instituite interdicţii/restricţii, două pentru fapte de natură economică şi 11 conform Legii nr. 61/1991.

Valoarea totală a amenzilor aplicate a fost de 10.000 de lei. Pe linie rutieră, în urma controalelor efectuate în trafic, au fost verificate 42 de mijloace de transport public în comun şi alte mijloace de transport, fiind aplicate 28 de sancţiuni contravenţionale conform O.U.G. 195/2002, în valoare de 16.240 de lei.

Au fost aplicate două sancţiuni la Legea 28/1999 privind obligaţia firmelor de a avea case de marcat elecronice fiscale, în valoare de 3.000 de lei. Astfel de activităţi, organizate sub autoritatea prefectului, vor continua în sistem integrat şi în perioada următoare, în vederea conştientizării tuturor cetăţenilor cu privire la necesitatea respectării măsurilor de distanţare socială, precum şi a prevenirii şi limitării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

Citește știrea

Actualitate

Neamţ: Nou inspector la învăţămînt primar

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ Ana Sociu, de la Şcoala Rediu, i-a luat locul inspectorului Florin Victor Dimon ■ toţi inspectorii şcolari au expirat mandatul ■ ei rămîn pe funcţii pînă la 1 septembrie, deoarece la ISJ este o perioadă aglomerată ■

Inspectorul general Mihai Obreja a declarat că pe postul de inspector şcolar pentru învăţămîntul primar a fost numită învăţătoarea Ana Sociu, titulară la Şcoala Rediu.

„Începînd de luni, 13 iulie, avem un nou inspector şcolar pentru învăţămîntul primar, în persoana doamnei Ana Sociu, cadru didactic titular la o şcoală din mediul rural. Toţi inspectorii şcolari au mandatele expirate, dar cum la Inspectoratul Şcolar este o perioadă extrem de aglomerată, cu examenele elevilor, cu etapa a II-a de admitere computerizată, cu sesiunea a doua a Baclaureatului, cu examenul de definitivare în învăţămînt, cu examenul de titularizare, rămîn pe posturi, pînă la 1 septembrie toţi ceilalţi inspectori.

În aceste condiţii, cu excepţia inspectorului Florin Victor Dimon, care nu a dorit să mai rămînă pe funcţie după ce i-a expirat mandatul, ceilalţi rămîn pe posturi pînă în septembrie“, a declarat profesorul Mihai Obreja.

De reamintit faptul că, pînă acum, au plecat din funcţii foştii inspectori şcolari generali adjuncţi Elena Laiu, care a îndeplinit cu delegaţie şi funcţia de inspector şcolar general, după plecarea în Parlament a lui Viorel Stan şi Ioan Milea, în locul lor fiind numiţi Dana Lăcrămioara Păiuş de la Liceul Petru Poni din Roman şi Genovena Elena Irimia, din Piatra Neamţ.

Întregii echipe de inspectori şcolari i-a expirat mandatul pentru care au susţinut examene în 2015. Singurul care după expirarea mandatului nu a mai dorit să rămînă în Inspectorat este Florin Victor Dimon, care a lucrat în Inspectoratul Şcolar Neamţ mai bine de 12 ani.

El se va întoarce pe postul de învăţător titular la Şcoala Gimnazială Nr. 2 din Piatra Neamţ. Tot restul echipei de inspectori a ajuns la finalul mandatului pentru care au concurat în anul 2015 şi, în principiu, ar urma să fie organizat un alt concurs.

Citește știrea

Actualitate

Cei aflaţi în şomaj tehnic rămîn asiguraţi medical

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ Casa de Asigurări de Sănătate a venit cu precizări ■ asta după ce mai multe persoane aflate în şomaj tehnic au sesizat că nu mai sînt asigurate medical ■

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a venit cu unele precizări legate de calitatea de asigurat medical a persoanelor aflate în şomaj tehnic.

Asta după ce, în urma sesizarilor primite la CNAS, referitoare la faptul că mai multe persoane aflate în şomaj tehnic au pierdut calitatea de asigurat în Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI), deşi angajatorii au virat sumele aferente contribuţiilor la asigurările sociale de sănătate.

„CNAS gestionează fondurile provenite din contribuţiile la sănătate colectate de ANAF. Mai exact, CNAS importă în SIUI datele de la ANAF, care primeşte de la angajatori Declaraţia 112 privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, reglementată prin Ordinul ministrilor Finanţelor, Muncii şi Sănătăţii 1942/979/819/2020.

Din analiza situaţiilor semnalate, am constatat că în Declaraţia 112, începînd cu aprilie 2020, mai mulţi angajatori nu au încadrat corect personalul aflat în şomaj tehnic şi nu a fost specificată perioada în care s-a aflat în şomaj tehnic. Astfel, în datele importate de la ANAF în SIUI s-au preluat informatic formularele în care personalul aflat în şomaj tehnic a fost înscris la categoria salariat cu contribuţie zero la sănătate.

Conform reglementărilor în vigoare din sistemul de sănătate, o persoană care nu contribuie la fondul de sănătate şi nici nu este încadrată într-o categorie scutită de plata contribuţiei îşi pierde automat calitatea de asigurat la 90 de zile de la data ultimei plăţi a contribuţiei“, arată Casa de Sănătate.

O modalitate de a regla această problemă ce creează neajunsuri constă în depunerea declaraţiilor rectificative de către angajatori. Această nouă declaraţie dă posibilitatea ca, în termen de 48 de ore, SIUI să recunoască statutul de asigurat celor care au acest drept.

„E mai mult decît regretabil că cei care întîmpină deja neajunsuri cauzate de faptul ca au fost nevoiţi să intre în şomaj tehnic trebuie să suporte acum şi piedici în accesarea serviciilor medicale de care au nevoie. E obligaţia noastră să asigurăm accesul la servicii medicale.

De aceea, deşi problema nu a fost generată de casele de sănătate sau de sistemul informatic, încercăm să identificăm cele mai bune soluţii împreună cu colegii din ANAF pentru ca oamenii să nu se mai confrunte cu situaţia de a nu putea beneficia de servicii medicale”, a declarat Adela Cojan, preşedintele CNAS.

Citește știrea

Trending