Contactează-ne

În atenţia cetăţenilor care se adresează Biroului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Piatra Neamţ în perioada stării de urgenţă

Având în vedere următoarele:

Potrivit art. 14 Cap. I din Anexa nr. 1 a Decretului nr. 195 din 16 martie 2020 privind instituirea stării de urgenţă se menţine valabilitatea documentelor eliberate de autorităţile publice care expiră pe perioada stării de urgenţă.

Potrivit art. 12 din Ordonanţa Militară nr. 3 din 24.03.2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19 documentele care expiră pe perioada stării de urgenţă, eliberate de autorităţile publice, pot fi preschimbate într-un termen de 90 de zile de la data încetării stării de urgenţă.

Cetăţenii care se deplasează în scopurile prevăzute în Ordonanţa Militară nr. 3 din 24.03.2020 şi locuiesc la altă adresă decât cea înscrisă în actul de identitate pot completa în declaraţia pe propria răspundere atât adresa din actul de identitate cât şi adresa unde locuiesc efectiv. În această situaţie recomandăm cetăţenilor să nu se mai prezinte la sediul serviciului nostru pe perioada stării de urgenţă pentru a solicita eliberarea actului de identitate ca urmare a schimbării domiciliului sau pentru înscrierea în actul de identitate a menţiunii privind stabilirea reşedinţei.

Solicităm cetăţenilor ca pe perioada stării de urgenţă să se prezinte pentru eliberarea unui nou act de identitate doar în situaţii deosebite care implică pierderea, furtul ori distrugerea actului de identitate.

Recomandăm cetăţenilor să se conformeze recomandărilor autorităţilor şi să evite deplasările care nu reprezintă o urgenţă.