Publicitate

Locuitorii urbei de sub Cetatea Neamt vor plăti la bugetul local aceleasi sume ca si anul trecut în contul dărilor pentru terenuri, case si masini. Impozitele si taxele aferente lui 2018 nu au fost majorate si nici nu s-au ajustat cu rata inflatiei, fiindcă respectivul coeficient a avut o valoare mică. La calculul sumelor datorate se va tine cont de procedura aplicată anterior, conform reglementărilor fiscale. Astfel, pentru clădirile rezidentiale si clădirile-anexă, aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de 0,1% asupra valorii impozabile a clădirii, iar pentru cele nerezidentiale cota este de 0,2%, dar poate creste de 10 ori dacă pentru imobilele respective nu există un raport de evaluare. În cazul persoanelor juridice, cota aplicată valorii de impozitare a clădirilor rezidentiale este de 0,2%, pentru cele nerezidentiale ajunge la 1%, scăzînd la 0,4% dacă e vorba despre folosire în scopuri agricole. Dacă proprietarul nu a actualizat valoarea impozabilă a clădirii în ultimii 3 ani anteriori anului de referintă, cota impozitului/taxei pe clădiri este de 5%. Noutatea, pentru anul 2018, constă în introducerea a două taxe, de salubrizare si de protectie civilă. Prima va fi impusă celor care refuză să încheie contracte cu operatorul Rossal si are valoarea de 12,04 lei/persoană/lună (fără tva), pentru persoane fizice, respectiv 688 lei/tonă/lună (fără tva), în cazul celor juridice. Valorile sînt duble fată de cele achitate de clientii care au contract pentru ridicarea gunoiului. A doua taxă nou introdusă, cea de protectie civilă, are valoarea de 5 lei pentru persoane fizice si 50 lei pentru cele juridice. Va fi achitată anual de locuitorii cu domiciliul stabil în Tîrgu Neamt, plătitori de impozit pe clădiri si de firmele ce îsi desfăsoară activitatea în oras. S-a făcut si o estimare a veniturilor care s-ar obtine în urma aplicării taxei, rezultînd suma totală de 165.000 lei. Banii ar urma să fie folositi în exclusivitate pentru activităti de protectie civilă, conform actelor normative în vigoare. Aici intră si cheltuielile pentru investitii, gen constructie clădiri pentru sediul SVSU, depozit de materiale, achizitionare de masini, utilaje, aparatură si altă tehnică necesare pentru interventiile la situatii de urgentă si asigurarea functionării sistemelor de transmisiuni. De asemenea, mai sînt prevăzute cheltuieli pentru întocmirea studiilor si documentatiilor în domeniul protectiei civile, pentru înzestrarea si dotarea cu materiale, echipamente de lucru si protectie a voluntarilor din serviciul public voluntar pentru situatii de urgentă, cheltuieli pentru asigurarea interventiilor la situatii de urgentă (achizitionarea de carburanti si piese de schimb, asigurarea plătii voluntarilor, despăgubirea persoanelor care au suferit pagube si/sau ajutoare sociale pentru sinistrati). Fondurile ar trebui să acopere si cheltuielile pentru executarea lucrărilor de apărare împotriva inundatiilor si alunecărilor de teren, pentru întretinerea si repararea mijloacelor si obiectivelor de protectie civilă din dotare(mijloace de alarmare, adăposturi de protectie civilă, spatiile si constructiile din dotare, aparatura de înstiintare si cea folosită la pregătirea pentru protectia civilă, masinile si utilajele din dotare), pentru pregătirea populatiei, asigurarea salariilor si altor drepturi de personal prevăzute în actele normative pentru salariatii din Serviciul Voluntar si protectia civilă, asigurarea materialelor de întretinere si curătenie, furnituri de birou, apă, energie termică si electrică.

Comentarii Facebook
- Publicitate -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here