Contactează-ne

Actualitate

Iatã care-s amenzile rutiere în anul 2018

Știre publicată în urmă cu

în data de

• sanctiunile contraventionale pentru soferi vor rãmîne la nivelor celor de anul trecut • valoarea unui punct de amendã va fi de 145 de lei, chiar dacã el trebuia sã fie de 190 de lei dupã ce salariul minim brut a crescut la 1.900 de lei • cea mai micã sanctiune va fi de 290 de lei, iar cea mai „scumpã“ 14.500 •

Pentru a ajunge la valori prea mari, în ultimele zile ale anului trecut guvernantiii au decis sã plafoneze punctul de amendã. Astfel, valoarea acestuia va rãmâne la 145 de lei si în 2018, chiar dacã salariul minim brut pe tarã a crescut la 1.900 de lei. Dupã cum se stie, valoarea unui punct de penalizare în traficul rutier este de 10% din salariul minim brut pe economie. „În ultimii ani, valoarea punctului de amendã a crescut astfel: 67 de lei în anul 2011, apoi 70 de lei în anul 2012, 75 de lei în 2013, 85 de lei în anul 2014, 97,5 lei în anul 2015 si 125 de lei în anul 2016. În prezent, avînd în vedere prevederile HG 1/2017 pentru stabilirea salariului minim brut pe tarã garantat în platã, un punct amendã are valoarea de 145 de lei. Avînd în vedere cã salariul minimn este stabilit la 1.900 de lei, este necesar ca în 2018 sã fie luatã o mãsurã temporarã de stabilire a unei valori fixe a punctului de amendã Se propune ca valoarea pentru amenzile contraventionale prevãzute de OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice sã fie mentinutã, în 2018, la cuantumul din prezent, respectiv 145 de lei“, se aratã în nota de fundamentare a proiectului care a plafonat amenzile. Reamintim cã valoarea unui punct de penalizare a fost stabilitã la 145 de lei de la 1 februarie 2017, atunci cînd salariul minim brut în tarã a crescut la 1.450 de lei. Asadar, revenind la anul 2018, cea mai micã amendã de circulatie va fi de 290 de lei, iar cea mai „scumpã“ 14.500. Contraventiilor li s-au stabilit clase de sanctiuni cãrora le corespunde un numãr de puncte amendã, în functie de gravitatea faptelor si de pericolul social pe care acestea îl prezintã. Clasele de sanctiuni sînt urmãtoarele: clasa I: 2 sau 3 puncte amendã; clasa a II-a: 4 sau 5 puncte amendã; clasa a III-a: de la 6 la 8 puncte amendã; clasa a IV-a: de la 9 la 20 de puncte amendã si clasa a V-a: de la 21 la 100 de puncte amendã. Iatã si ce înseamnã în bani sanctiunile aplicate celor care gafeazã: clasa I: 290 sau 435 de lei; clasa a II-a: 580 sau 725 de lei; clasa a III-a: de la 870 la 1.160 de lei; clasa a IV-a: de la 1.305 la 2.900 de lei; clasa a V-a: de la 3.045 la 14.500 de lei. Persoanele fizice pot primi doar amenzile din clasele I-IV, iar ultima este destinatã doar persoanelor juridice.

Cum sînt taxate „gafele“

Cu amendã de 290 sau de 435 de lei (clasa I de sanctiuni) vor fi taxati soferii care vorbesc la telefon în timp ce conduc, fãrã a avea un dispozitiv tip „mâini libere“, cei care nu semnalizeazã cînd schimbã directia de mers, precum si pasagerii care nu poartã centura de sigurantã. De asemenea, si pietonii care încalcã regulile de circulatie pot fi amendati cu sumele mentionate. Amenzi de 580 sau 725 de lei (clasa a II-a) se vor aplica conducãtorilor auto care nu acordã prioritate la trecerile de pietoni, trec pe culoarea rosie a semaforului sau depãsesc coloanele de masini oprite la semafor/trecerea la nivel cu calea feratã, pentru depãsirea vitezei legale cu 21-30 km/h, pentru transportarea minorilor fãrã a avea în masinã sisteme de sigurantã adecvate (centuri de sigurantã sau scaune), dar si pentru situatii precum nerespectarea semnificatiei indicatoarelor si marcajelor de obligare si lipsa trusei medicale, a triunghiurilor reflectorizante si a stingãtorului pentru incendii. O sanctiune de 870 sau 1.160 de lei (clasa a III-a) se va aplica pentru depãsirea vitezei legale cu 31-40 km/h, pentru nerespectarea regulilor privind prioritatea de trecere, depãsirea sau trecerea la culoarea rosie a semaforului, dacã astfel se produce un accident cu pagube materiale. Alte exemple de fapte care pot fi amendate cu aceste sume sînt: conducerea cu permisul auto expirat sau circulatia cu un automobil cu defectiuni la sistemul de iluminare sau la cel de avertizare sonorã. Cele mai mari amenzi pentru persoanele fizice sînt cele din clasa a IV-a – 1.305 sau 2.900 de lei si se dau soferilor care depãsesc viteza legalã cu 41-50 km/h, pentru conducerea sub influenta bãuturilor alcoolice (atunci când fapta nu constituie infractiune), dar si celor care circulã cu masini cu inspectia tehnicã periodicã expiratã, care nu efectueazã verificarea medicalã periodicã sau care conduc automobile fãrã anvelope de iarnã pe drumurile publice acoperite cu zãpadã, gheatã ori polei. Este posibilã plata a jumãtate din minimul amenzii prevãzute de lege, dacã este fãcutã în primele douã zile lucrãtoare de la data primirii procesului verbal de contraventie si chiar pe loc direct la agentul constatator.

Citește știrea
Advertisement
loading...
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Piatra Neamţ: Proiectele cu bani europeni, în pericol

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ “dezinteresul, amatorismul şi intervenţia politicienilor din arcul guvernamental au bulversat finanţarea proiectelor”, a declarat primarul Chitic ■ în municipiu, trei proiecte majore, printre care modernizarea transportului public, sînt în pericol ■

România e din nou repetentă la atragerea de fonduri europene. Cel puţin aşa susţine primarul municipiului Piatra Neamţ, Dragoş Chitic, într-o luare de poziţie publică făcută miercuri, 17 iulie. El susţine că sînt mai multe proiecte majore pentru Piatra Neamţ, printre care şi cel privind modernizarea transportului public, care sînt în pericol să nu mai primească finanţare. Vinovaţi, în opinia primarului de Piatra, sînt guvernanţii care au dat dovadăd e amatorism şi dezinteres. “Proiecte importante de dezvoltare pregătite de autorităţile locale din întreaga ţară sînt în risc major de a nu mai putea fi finanţate acum din fonduri europene din cauza incapacităţii actualilor guvernanţi în gestionarea banilor alocaţi de Uniunea Europeană. Dezinteresul, amatorismul şi intervenţia politicienilor din arcul guvernamental au bulversat finanţarea proiectelor europene din cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020. După ce au întîrziat finalizarea ghidurilor de finanţare, după ce timp de aproape doi ani ni s-a comunicat să scriem proiecte garantîndu-ne că vor fi suficienţi bani pentru finanţare, acum ni se spune că o parte dintre ele, dacă mai vrem să le realizăm, să le suportăm din bugetele locale. Ce proiecte europene mai pot fi acestea dacă se solicită a fi plătite din fondurile proprii ale comunităţilor? În urma haosului generat de actualii politicieni aflaţi la guvernare în gestionarea alocărilor financiare europene pentru România se anunţă şi o foarte probabilă demisie la vîrful conducerii AM POR , cea mai importantă autoritate guvernamentală prin intermediul căreia se gestionează banii europeni destinaţi autorităţilor locale. Presiunile partidului aflat la guvernare pentru schimbarea pe considerente politice a condiţiilor de finanţare, mutarea unor fonduri alocate autorităţilor locale către programe mai puţin importante pentru comunităţi au făcut să se ajungă acum în această situaţie alarmantă. Riscăm să fim şi în acest exerciţiu financiar ţara cu cele mai puţine fonduri europene atrase! Am tratat la nivelul Primăriei Piatra Neamţ cu toată seriozitatea realizarea şi depunerea în termen a proiectelor pentru atragerea de fonduri europene iar acum ni se transmite că o parte dintre ele nu vor mai fi finanţate pentru că nu mai sînt suficienţi bani. Şi alte primării din ţară se confruntă cu această problemă, am avut discuţii cu primari de municipii indignaţi de această situaţie urmînd să luăm atitudine şi prin Asociaţia Municipiilor. Concret, pentru Piatra Neamţ din motivele prezentate, ni s-a comunicat că nu mai sînt acum suficienţi bani europeni pentru: Reabilitarea şi modernizarea transportului public de persoane (prin care urmau să fie achiziţionate 20 de autobuze electrice şi realizată infrastructura necesară operării acestora), Reabilitarea, modernizarea şi dotarea Colegiului tehnic de Transporturi din Piatra Neamţ, Reabilitarea , modernizarea şi dotarea Grădiniţei cu program prelungit nr. 6. Tot din aceste motive contribuţia proprie pentru reabilitarea cinematografului Cozla creşte de la 2% la 18%. Pentru că am gîndit şi depus pentru finanţare europeană proiecte complementare, există riscul ca unele dintre proiectele pentru care există fonduri să nu-şi mai poată atinge indicatorii luaţi în calcul in stabilirea eligibilităţii. Voi lupta cu toate mijloacele pe care le am la dipoziţie pentru a implementa proiectele europene pregătite pentru Piatra Neamţ. Solicit Guvernului României ca măcar î ceasul al doisprezecelea sătrateze cu responsabilitate gestionarea banilor europeni destinaţ autorităţor locale şi să corecteze erorile care au generat această situaţie pentru că au pîrghiile necesare să o facă. Doar să se vrea!”, a declarat primarul municipiului Piatra Neamţ, Dragoş Chitic.

Citește știrea

Actualitate

Neamț: Stîlp de electricitate, rupt de o macara

Știre publicată în urmă cu

în data de

Un stîlp de electricitate a fost rupt de o macara, marți, 16 iulie, la Grințieș. „Stîlpul a fost rupt de brațul unei macarale. Susținea o linie electrică aeriană cu conductori neizolati. Echipajul de pompieri de la Garda Poiana Teiului a asigurat măsurile PSI, cât timp echipa specializată a luat măsurile de repunere în funcțiune a alimentării cu energie electrică”,au comunicat reprezentanții ISU Neamț.

Citește știrea

Actualitate

Piatra Neamţ: Expoziţie la Sinagogă

Știre publicată în urmă cu

în data de

Conform unei tradiţii care, de cîţiva ani, a consacrat Sinagoga Catedrală ”Baal Shem Tov” din Piatra Neamţ (str. D. Ernici nr. 12) – monument istoric datînd din 1766 – ca un spaţiu cultural deschis publicului nemţean, săptămîna aceasta aici are loc un nou eveniment. Este vorba despre expoziţia Monumental Foto a bine cunoscutului artist Nicolae Fleissig (Franţa). Festivitatea de deschidere se va desfăşura vineri, 19 iulie 2019, încep înd de la ora 18.00. Expoziţia cuprinde 50 de fotografii artistice (format mare), avînd ca subiect o parte din cele aproape 200 de sculpturi monumentale pe care Nicolae Fleissig le-a realizat de-a lungul carierei sale în toată lumea (Franţa, Spania, Israel, China, Belgia, Andora, Turcia, Coreea de Sud, Italia, Danemarca, Brazilia, Rusia, India, Egipt, Siria, Maroc etc. şi, desigur, România). Autorii fotografiilor sînt: Nicolae Fleissig, Maxim Dumitraş, Hélène Prattico, Leo Garcia Enguita. Cu aceeaşi ocazie va fi lansat şi un frumos catalog conceput de Emil Cassian Dumitraş (cu texte semnate de Florin Toma, Dimitrie Grama, Hélène Prattico, A. Simoncini, Francesc Rodriguez Rossa, Francesc Miralles, Pilar Riberaygua şi Emil Nicolae). Precizăm că Nicolae Fleissig este deţinătorul Premiului Naţional ”Brâncuşi” (2017) pentru sculptură, una dintre cele mai importante distincţii în domeniu. Artistul (născut în Tîrgu-Mureş) e cunoscut la Piatra Neamţ, oraşul copilăriei şi adolescenţei sale, prin cîteva lucrări de for public şi prin statuile şi expoziţiile găzduite de Muzeul de Artă. Aflîndu-se în această perioadă la Bacău, la un simpozion de sculptură organizat de Centrul Internaţional de Cultură ”G. Apostu”, artistul va onora prin prezenţa sa şi evenimentul de la Piatra Neamţ, realizat de Comunitatea Evreilor Piatra-Neamţ, în colaborare cu Filiala Neamţ a Uniunii Artiştilor Plastici din România.

Emil Nicolae

Citește știrea

Trending