Contactează-ne

Administrație

Gata cu şefiile pe „viaţă“ din Poliţie

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ pentru funcţiile de conducere vor exista mandate de patru ani ■ va fi limitată şi perioada în care funcţiile sînt acoperite prin împuternicire ■ deocamdată, este vorba doar de un proiect ■

Se pare că vremea în care funcţiile de conducere din Poliţie puteau fi deţinute pînă la pensionare este aproape de final. Asta deoarece se intenţionează ca perioada în care se poate ocupa o astfel de funcţie să fie limitată la mandate de patru ani. Noutăţi sînt şi în ce priveşte perioada în care funcţiile de conducere pot fi ocupate prin împuternicire. În acest caz perioada maximă de intermat nu trebuie să depăşească trei luni. Deocamdată este vorba de un proiect de act normativ care să modifice normele actuale la statutul poliţistului. Sînt mai multe prevederi noi, însă cele mai importante se referă la modalitatea de ocupare a funcţiilor de conducere. Conform avocatnet.ro, cel care este competent să numească un poliţist pe o funcţie de conducere va putea dispune verificarea aptitudinilor de lider ale omului legii. Verificarea ar trebui să se facă de o comisie desemnată de persoana care are competenţe de numire în funcţie, iar membrii comisiei ar trebui să aibă funcţia sau gradul pofesional cel puţin egal cu cea a militarului verificat. Aceste evaluări îi pot avea în vedere nu doar pe cei care intră pentru prima dată în competeţie pentru o funcţie în poliţie ci şi pe cei care ar putea fi reconfirmaţi în funcţie. Pentru a impune regula concursului în cazul jilţurilor de conducere, se intenţionează şi limitarea la trei luni a perioadei în care conducerea se asigură prin împuternicire. Mandatul pentru o funcţie de conducere nu poate fi mai mare de patru ani, dar poate înceta mai devreme în anumite situaţii. Este vorba de cazul în care cel aflat în funcţie primeşte calificativul „satisfăcător“ la evaluarea anuală de serviciu, dar şi dacă se constatată existenţa unei situaţii de exercitare necorespunzătoare a funcţiei la verificarea modului de îndeplinire a obligaţiilor. Mandatul poate înceta înainte de patru ani dacă şi în cazul în care şeful nu mai vrea să rămînă în funcţie. Deocamdată nu este literă de lege, ci doar un proiect în care se mai prevede posibilitatea ca oamenii legii să fie compensaţi pentru ratele plătite la achiziţionarea unei locuinţe. Proiectul prevede că cheltuielile care vor fi acoperite sînt reprezentate de costuri lunare „generate de contractual de vînzare- cumpărare cu plata în rate a unei locuinţe conform scadenţarului de plată, mai puţin cele legate de rambursările anticipate, eventualele dobînzi penalizatoare şi alte costuri care nu se regăsesc în scadenţarul de plată a ratelor lunare“.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Tîrgu Neamţ: Se pot anula majorările la datoriile restante la buget

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ măsura se aplică datoriilor înregistrate la 31 decembrie 2018 ■ cei interesaţi trebuie să depună cereri la Primăria Tîrgu Neamţ pînă pe 16 decembrie 2019 şi să achite obligaţiile principale bugetare restante ■

Contribuabilii care au datorii vechi la Primăria Tîrgu Neamţ pot să scape de plata majorărilor graţie unei hotărîri adoptate de consiliul local. Măsura se aplică pentru cetăţeni şi firme cu debite la 31 decembrie 2018, cu condiţia depunerii unei cereri pînă la 16 decembrie 2019, termen pînă la care trebuie să achite obligaţiile principale restante. Detalii sînt într-un anunţ postat pe pagina de internet a administraţiei: „Primăria Târgu Neamţ aduce la cunoştinţa debitorilor – persoane juridice, persoane fizice sau entităţi fără personalitate juridică – care la 31 decembrie 2018 inclusiv au obligaţii bugetare principale restante administrate de organul fiscal local, că prin Hotărîrea CL Tîrgu Neamţ 270 din 24.10.2019 a fost aprobată Procedura de anulare a accesoriilor (majorări de întîrziere/penalităţi) aferente obligaţiilor principale restante la 31.12.2018 inclusiv, datorate bugetului local de către contribuabili. Termenul limită pentru depunerea cererilor: 16.12.2019. Procedura poate fi consultată la adresa: http://consiliu.primariatarguneamt.ro/wp- content/uploads/2019/11/270_anexa.pdf??“. În documentaţie se precizează şi modalitatea de implementare a procedurii. Astfel, contribuabilii care intenţionează să beneficieze de anularea accesoriilor, pot notifica organul fiscal cu privire la intenţia lor, pînă cel mai tîrziu la data depunerii cererii, situaţie în care procedura de executare silită nu începe sau se suspendă. Urmează ca cererea să fie analizată în termen de 5 zile de la data înregistrării la Direcţia Venituri Impozite şi Taxe. În urma analizei efectuate, se va întocmi un referat ce va fi supus spre aprobare primarului, fără a fi nevoie şi de acordul CL pentru fiecare cerere. În baza referatului de acordare sau neacordare, se va emite decizia corespunzătoare, fiind verificată şi condiţia achitării integrale a obligaţiilor bugetare. În cazul în care contribuabilul nu este eligibil raportat la condiţiile procedurii, serviciul îi comunică în scris acest lucru. Potrivit iniţiatorilor, procedura adoptată de CL urmăreşte stimularea conformării voluntare a contribuabililor la plata obligaţiilor fiscale, maximizarea încasărilor bugetare şi diminuarea arieratelor la bugetul local.

Citește știrea

Actualitate

Neamţ: Aplicaţia pentru problemele de fond funciar, funcţională

Știre publicată în urmă cu

în data de

Veste bună pentru cetăţenii judeţului Neamţ, care nu trebuie să se mai deplaseze la sediul Instituţiei Prefectului – Judeţul Neamţ şi nu trebuie să mai aştepte foarte mult pentru rezolvarea unor probleme ce ţin de fond funciar. Conform reprezentanţilor Prefecturii Neamţ, pentru a veni în sprijinul acestora, Compartimentul Reprezentare în instanţe şi fond funciar din cadrul Serviciului verificarea legalităţilor actelor, contencios administrativ şi procese electorale, a implementat o aplicaţie care reflectă atît activitatea Comisiei judeţene pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor cît şi a colectivului de lucru care sprijină activitatea comisiei. “Timp de 30 de ani, nimeni nu a reuşit să implementeze un program care să vină în sprijinul cetăţeanului în materia legilor proprietăţilor. Respectul nostru şi puterea de a fi alături de fiecare nemţean, ne-au făcut ca astăzi să putem lansa aplicaţia care aduce informaţii importante pentru fiecare dintre noi. Prin această aplicaţie, Instituţia Prefectului – Judeţul Neamţ doreşte o eficientizare şi o transparenţă a activităţii specifice, iar noul program înlesneşte accesul rapid al persoanelor interesate (inclusiv al primăriilor) la datele de natură a da informaţii corecte cu privire la stadiul de soluţionare a unor cereri/dosare ce privesc proprietatea funciară” a declarat Daniela Soroceanu, prefectul judeţului. Pentru mai multe informaţii şi detalii, accesaţi următoarea adresă: http://www.prefecturaneamt.ro/public/. Conform precizărilor făcute de reprezentanţii Prefecturii, cetăţeanul se va adresa cu o cerere la comisia locală şi va primi un număr de înregistrare. În baza acelui număr, solicitantul va accesa aplicaţia informatică şi, dacă va găsi o menţiune, va avea garanţia că solicitarea sa a ajuns la comisia judeţeană. Dacă nu, înseamnă că ea este încă la comisia locală şi se va putea adresa acesteia pentru clarificări. Dacă însă solicitarea a ajuns la comisia judeţeană, atunci are acces la informaţii de genul cînd va avea loc şedinţa în care solicitarea sa va fi pe ordinea de zi. Apoi, după ce va fi luată o decizie, va putea afla care este aceasta. Modelul este similar cu cel folosit în cazul „portalului instanţelor de judecată“.

Citește știrea

Administrație

Se opreşte furnizarea apei în Piatra Neamţ

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ măsura, care vizează mare parte din oraş, a intrat în vigoare de astăzi, de la ora 04.00, din cauza unor lucrări la magistrale ■ furnizarea se va relua în jurul orei 20.00, dar procesul de asigurare a presiunii optime se va încheia pe 15 noiembrie, la ora 06.00 ■ apă nu va fi nici la Gîrcina, Girov şi Dochia ■ la Roman, continuă furnizarea cu presiune scăzută în timpul nopţii ■

Pentru locuitorii municipiului Piatra Neamţ şi cei din trei comune Gîrcina, Girov şi Dochia veştile nu sînt prea bune pentru ziua de miercuri, 13 noiembrie, cînd se preconizează ca, începînd cu ora 04.00, să fie oprită apa. În municipiul reşedinţă de judeţ se va sista furnizarea în vederea realizării unor lucrări la magistrala de aducţiune. În comunicatul companiei se specifică faptul că se va furniza apă potabilă cu presiune redusă, ajungînd la oprire totală în comunele Gîrcina, Girov şi Dochia, precum şi în Piatra Neamţ, cu excepţia Spitalului Judeţean, a cartierelor Mărăţei, Gara Veche, 1 Mai, Speranţa şi a localităţilor Dumbrava Roşie, Săvineşti, Roznov, Zăneşti şi Alexandru cel Bun, care vor rămîne alimentate. Se estimează că lucrările de reparaţii se vor încheia în aceeaşi zi, la ora 20:00, cînd e va începe încărcarea magistralelor. „Menţionăm că, din cauza situaţiilor generate de inerţia şi reechilibrarea sistemului, procesul de reluare a furnizării apei cu presiune optimă se va încheiat în data de 15 noiembrie, la ora 06.00. Rugăm consumatorii să-şi asigure necesarul de apă pentru consum şi uz casnic pentru perioada întreruperii furnizarii serviciului“, se menţionează în comunicatul Companiei ApaServ, în încheierea căruia furnizorii de apă îşi cer scuze pentru disconfortul produs şi mulţumesc consumatorilor pentru înţelegere. Din cauza secetei pronunţate, compania continuă să livreze apă cu presiune scăzută pe timpul nopţii, la Roman. „Urmare a scăderii nivelului hidrostatic din puţuri (de la Pildeşti -n.r.), se va furniza, din nou, apă cu presiune redusă în municipiul Roman, între orele 23:00 – 04:00 şi în perioada 11-15 noiembrie. Pentru informaţii suplimentare, beneficiarii noştri pot suna la Dispeceratul ApaServ care funcţionează nonstop, la numărul de telefon 0233/233.340, sau pot accesa site-ul companiei www.apaserv.eu. Vă mulţumim pentru înţelegere!“, au transmis reprezentanţii ApaServ. Aceeaşi măsură de furnizare a apei la Roman, cu presiune scăzută noaptea, a fost luată de firma menţionată, din acelaşi motiv şi la începutul lunii octombrie, chiar înainte de avaria de la Cordun, dar şi săptămîna trecută. De furnizarea apei cu presiune scăzută au avut parte între 1 şi 8 noiembrie şi locuitorii oraşului Tîrgu Neamţ şi ai comunelor Agapia, Vînători şi Bălţăteşti, din aceeaşi cauză: scăderea nivelului hidrostatic din puţuri.

Citește știrea

Trending