Publicitate

■ un Audi a luat foc în parcarea unui supermarket ■ maşina fusese în service pentru reparaţii ■ proprietarul a făcut plîngere penală pentru distrugere din culpă ■ concluzia expertizei este că incendiul a survenit ca urmare a intervenţiilor mecanicilor la maşină ■

Un autoturism Audi A5 a luat foc după ce a fost dus la un service unde i s-au efectuat mai multe reparaţii. Proprietarul afirmă că incendiul a izbucnit din cauza modului în care s-a intervenit la maşina sa şi este susţinut în declaraţii de concluziile unei expertize efectuate de un expert tehnic judiciar şi de declaraţiile unui mecanic care a lucrat la maşină. După ce a încercat să se înţeleagă amiabil cu proprietarul service-ului în cauză, dar nu a reuşit, păgubitul a ales să apuce pe calea legală: a formulat o plîngere penală pentru distrugere din culpă şi s-a adresat de asemenea Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor Neamţ. De asemenea, proprietarul maşinii mai precizează că după ce autoturismul a luat foc în parcarea unui supermarket, familia sa a avut de suferit şi altfel de traume decît pierderile materiale: fiul său, în vîrstă de doar doi ani, a suferit un puternic şoc emoţional şi de atunci, cînd se joacă, întreabă dacă şi jucăriile sale vor lua foc aşa cum „nenea rău a dat foc la maşina noastră“, iar soţia a fost diagnosticată cu tulburare de stres posttraumatic şi se află în concediu medical de la producerea incidentului. Iată filmul evenimentelor, descris de proprietarul maşinii, în plîngerile formulate: „La începutul lunii februarie m-am deplasat cu autoturismul la sediul SC Start Auto SRL din Dumbrava Roşie, unde mi-am lăsat maşina în vederea efectuării unor reparaţii. Conform comenzii de reparaţii autoturismului trebuia să îi fie înlocuit axul cu came, distribuţia şi setul ambreiaj. Pe 8.03.2018, soţia mea s-a deplasat la sediul Start Auto şi a luat maşina, urmînd ca eu să achit contravaloarea reparaţiilor (10.125, 20 lei) pe data de 20.03.2018 deoarece după această dată reveneam din străinătate. (…) Pe data de 17.03.2018, întrucît reveneam în ţară, în jurul orelor 17.30, soţia mea, însoţită de fiul nostru şi de soacra mea, au plecat din Piatra Neamţ spre Bacău pentru a mă lua de la aeroport. În jurul orelor 18.15 soţia mea, împreună cu fiul nostru, mama şi mătuşa sa, au oprit la supermarketul Auchan de la ieşirea din Bacău pentru a face cumpărături. Maşina a fost parcată în faţa dupermarketului. La cîteva minute după ce au intrat în magazin, a auzit prin sistemul audio al marketului că posesorul autoturismului Audi cu numărul NT-99-BLO să iasă în parcare, întucît maşina luase foc. Cîteva persoane care asigurau paza încercau să stingă incendiul cu nişte extinctoare, apoi au venit pompierii şi mai tîrziu a efectuat cercetări un criminalist de la Poliţia Bacău. Conform procesului verbal de intervenţie «au ars elemente din plastic şi cauciuc, instalaţie electrică, interiorul compartimentului motor, far dreapta, bară faţă şi capotă faţă». (…) După stingerea incendiului, cu ajutorul unei platforme, am reuşit să transportăm autoturismul în comuna Dumbrava Roşie. Apoi m-am deplasat la sediul Start Auto unde am încercat să soluţionez pe cale amiabilă situaţia generată de lipsa de profesionalism a celor care au efectuat manopera la autoturismul meu, însă reprezentantul societăţii menţionate a spus că nu doreşte să mă despăgubească proporţional cu paguba suferită. (…) A fost efectuată o expertiză, la ea participînd, în afară de subsemnatul şi de expert, Lazăr Lucian – inginerul service-ului SC Star Auto şi reprezentant al firmei şi Luca Florin, mecanic la Start Auto. Lazăr Lucian, deşi i s-a comunicat faptul că are posibilitatea să îşi pună un expert parte, a refuzat. Cît despre Luca Florin, acesta a recunoscut faptul că a făcut o greşeală la momentul efectuării reparaţiilor la autoturismul Audi A5“, precizează păgubitul Asavinei Claudiu- Gabriel.

Concluziile expertizei

Cît priveşte expertiza afectuată, concluziile acesteia sună în felul următor: „Incendiul din data de 17.03.2018 de la autoturismul NT- 99-BLO, proprietatea domnului Asavinei Claudiu Gabriel, pe timpul staţionării în parcarea din faţa magazinului Auchan din Bacău, strada Aleea Republicii nr.181, autoturism condus şi parcat de către soţia proprietarului, s-a produs datorită scurgerilor de motorină pe la fisurile furtunelor de retur motorină către supapa retur motorină, scurgeri ce au ajuns pe ţeava de evacuare gaze arse, partea dreaptă şi s-au aprins datorită temperaturii ţevii evacuare gaze arse şi a lipsei de ventilaţie care era pe timpul deplasării pe traseul Dumbrava Roşie -Bacău. Fisurile de la furtunele de legătură retur motorină cu supapa retur motorină au provenit datorită demontării şi montării capacului de deasupra axului cu came, partea dreaptă, de către personalul salariat al unităţii service SC START AUTO SRL Dumbrava Roşie în perioada de reparaţie 18.02.2018 – 08.03.2018. Certificatul de calitate şi garanţie, eliberat de SC START AUTO SRL Dumbrava Roşie, judeţul Neamţ, menţionează că, în conformitate cu prevederile Legii nr.449 din 2003 şi Legii nr.296 din 2004, unitatea garantează lucrările executate sau piesele montate, 3 luni pentru manoperă, de la data recepţiei vehiculului“. Proprietarul autoturismului este extrem de indignat şi decis să meargă pînă la capăt: „Nu înţeleg, în urma acestei expertize, atitudinea proprietarului de service. De ce nu vrea să mă despăgubească aşa cum e normal. Ar trebui să existe o asigurare din cîte ştiu eu, pe care să o aibă. Poate sînt altfel de probleme, nu ştiu, că am auzit multe vorbe, dar sper ca instituţii ale statului precum Inspectoratul Teritorial de Muncă, Registrul Auto Român, Protecţia Consumatorilor să se sesizeze şi să clarifice toate aspectele legate de activitatea acestui service. Eu am auzit multe vorbe, cum că n-aş fi singurul care am păţit-o, dar nu pot eu stabili dacă sînt sau nu reale, însă sper să facă acest lucru instituţiile statului, ca să nu mai ajungă şi alţii în postura mea. Nu mai vorbesc de şocul suferit de soţie şi copil. Vă mai dau un element: cînd am discutat cu expertul am aflat că dacă era cineva în maşină în momentul producerii incendiului sistemul de închidere centralizată n-ar mai fi funcţionat. Deci se blocau portierele şi nu s-ar fi putut ieşi decît spărgînd geamurile portierelor. Lucru aproape imposibil de realizat dacă nu ai la îndemînă un obiect foarte dur“, a mai spus Gabriel Asavinei. Rămîne de văzut care vor fi concluziile sau ce se va întîmpla în urma plîngerii penale depuse la Parchetul de pe lîngă Judecătoria Piatra Neamţ şi dacă se vor sesiza şi alte instituţii ale statului către care păgubitul s-a îndreptat.

Comentarii Facebook
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.