Contactează-ne

Administrație

Fundătura Chintinici, loc de “pelerinaj politic”?

Știre publicată în urmă cu

în data de

Preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ, Ionel Arsene, a mers zilele trecute la Chintinici, Roznov, la celebra Fundătură. Faptul că preşedintele “de judeţ” şi-a găsit timp să meargă să vadă care este situaţia – zeci de familii ce au drept căi de acces spre locuinţe doar un podeţ şi o punte “vai de mama lor” – este în sine un fapt… pozitiv. Dar nu e şi suficient. În sensul că aşteptăm ca într-un interval rezonabil de timp să apară şi nişte soluţii pentru problema localnicilor. Altfel, nu rămîn decît nişte promisiuni neonorate şi, cum altfel?!, pozele postate pe facebook. Dar care nu ţin loc de pod. Dacă promisiunile nu vor fi onorate, nu putem decît să constatăm din nou, parafrazînd vorba din bătrîni că “apa trece şi pietrele rămîn”, că “politicienii trec şi problemele rămîn”. Revenind la “vizita de lucru” a preşedintelui, pe lîngă poze, pe pagina de facebook a acestuia a fost postat şi un mesaj: “M-am întîlnit cu oamenii din satul Chintinici, oraşul Roznov, care au rămas izolaţi după ce ploile abundente aproape că au distrus podul ce le permitea accesul spre gospodării. Am răspuns prompt solicitării lor de a merge la faţa locului şi de a găsi cît mai repede o soluţie de rezolvare a problemei. O problemă care nu e nouă, ştiu! Voi face tot ce ţine de mine pentru construirea unui pod nou şi repararea celorlalte căi de acces. Voi insista să fie alocaţi cît mai repede bani de la Guvern pentru zecile de familii din Chintinici. Sînt chestiuni care nu mai pot fi lăsate de pe o zi pe alta. Am un mesaj pentru cei care îmi solicită întîlniri la sediul Consiliului Judeţean. Nu sînt omul care stă la birou! După cum vedeţi, mă duc peste tot unde oamenii îmi cer ajutorul, verific lucrările acolo unde sînt în derulare sau fac drumuri peste drumuri la Bucureşti cu teancuri de proiecte ale judeţului pe bancheta maşinii. Vin şi la birou, dar de acolo puţine lucruri se rezolvă, credeţi-mă! Vă mulţumesc pentru înţelegere!”. Pe lîngă numeroasele semne ale mirării din mesaj, cît priveşte “promptitudinea” răspunsului… ne mărginim să spunem doar că Monitorul a publicat primul articol despre situaţia de neacceptat de la Chintinici pe 1 iunie. Vizita preşedintelui a survenit după mai bine de zece zile. Dar mai bine mai tîrziu decît niciodată. “Înduioşătoare“ şi partea din mesaj cu statul (sau nu) la birou şi cu vraful de proiecte de pe bancheta maşinii ce bate drumul Capitalei. Aşa o fi, deşi circulă pe toate canalele media imagini cu Ionel Arsene în “poze de grup” pe la Bucureşti, dar pe la… partid. Probabil stătea urcat pe teancul de proiecte ca să se vadă mai bine în poză deşi nu era chiar în primul rînd. Revenind la ceea ce se întîmplă la Chintinici, reamintim că zeci de familii au drept cale de acces pentru autoturisme un podeţ aproape luat de ape. Autorităţile locale flutură un proiect ce ar trebui să se finalizeze cu realizarea unui pod. Dar cînd? Că nu se mai aude nimic încurajator în ultima perioadă. Pînă atunci cică s-ar face şi o reparaţie, dar cînd… vor sta ploile. Care nu stau, după prognoze, şi tare ne temem că vom cînta în scurt timp “a venit apa şi l-a luat”. Pe podeţ. Pentru acces pietonal familiile în cauză au o punte. Care nu avea nişte plase laterale de protecţie. Şi mai cădea cîte o bicicletă de pe ea. Pînă să cadă şi vreun bătrîn sau vreun copil nu e cale aşa lungă, deşi sperăm să nu se întîmple asta. După ce am relatat despre subiect, am înţeles că s-ar fi pus nişte plase. Dar de “calitate îndoielnică” şi doar pînă la jumătatea podeţului. Poate între timp… Oricum, dacă nu se mişcă nimic, mai în glumă mai în serios propunem ca la Chintinici Fund să fie organizat loc de pelerinaj pentru politicieni. Să vină, să promită, să facă poze… Lucrurile să dea bine măcar pe facebook, dacă în realitate rămîn tot jalnice.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Demersuri pentru un sediu nou al Judecătoriei din Tîrg

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ o clădire modernă ar urma să fie ridicată pe strada Ştefan cel Mare, în locul vechiului sediu, care va fi demolat ■ imobilul ar urma să aibă trei niveluri peste parter ■

După 10 ani în care a funcţionat într-o clădire închiriată, Judecătoria Tîrgu Neamţ începe să facă paşi spre momentul demarării construcţiei unui sediu modern.

Proiectul a ajuns în etapa consultării publice, locuitorii din zonă avînd prilejul să transmită comentarii şi sugestii la Planul de Management Social şi de Mediu. Potrivit informaţiilor disponibile pe pagina Judecătoriei Tîrgu Neamţ, noul imobil se va ridica pe strada Ştefan cel Mare, în imediata vecinătate a parcului de lîngă Casa Culturii Ion Creangă, în locul sediului vechi, care va fi dărîmat.

De altfel, starea sa avansată de degradare şi spaţiile necorespunzătoare pentru activitatea instanţei au fost motivele principale care au dus la mutarea în altă locaţie. Potrivit proiectului propus, corpul nou de clădire ar putea avea forma literei L.

Latura mai lungă, cu două etaje, ar fi perpendiculară pe accesul din strada Ştefan cel Mare, iar latura scurtă ar trebui să conţină trei niveluri peste parter. Alte detalii tehnice se referă la suprafaţa construită, cu subsolul de 684 metri pătraţi, parter de 673 metri pătraţi, etajul I de 684 metri pătraţi, etajul II de 648 de metri pătraţi şi etajul III de 66 de metri pătraţi.

Din 2010, Judecătoria Tîrgu Neamţ funcţionează în fostul sediu al Bankcoop, pe strada Mihai Eminescu, la parterul unui bloc din apropierea podului de peste Ozana. Instanţa face parte din circumscripţia Tribunalului Neamţ, avînd arondate 15 comune şi oraşul de sub Cetatea Neamţ. Potrivit informaţiilor de pe site-ul propriu, schema cuprinde opt posturi de judecători, din care unul îndeplineşte funcţia de preşedinte.

Sînt oferite detalii şi despre istoricul instituţiei, menţionîndu-se că, după desfiinţarea fostului Tribunal Raional Tîrgu Neamţ, odată cu reîmpărţirea administrativă a ţării în anul 1968, oraşul nu a avut instanţă de judecată. În perioada 1982-1995, în localitate a funcţionat, în diverse locaţii, un sediu secundar al Judecătoriei Piatra Neamţ. Judecătoria Tîrgu Neamţ a fost înfiinţată începînd cu data de 1 iulie 1995, atunci cînd a fost deschis şi Parchetul de pe lîngă această instanţă.

Şi la Piatra Neamţ era în plan realizarea unui Palat al Justiţiei, care să adune la un loc Tribunalul Neamţ, judecătoria din oraşul de la poalele Pietricicăi, Parchetul Judeţean şi cel local. S-a obţinut finanţare de la minister şi lucrările au demarat în trombă pe un teren de la ieşirea spre Tîrgu Neamţ.

S-au turnat mii şi mii de metri cubi de beton, clădirea prindea contur, dar după cîţiva ani, aşa cum s-a petrecut şi în alte cazuri, totul a fost abandonat şi trecut în „conservare“. Pînă cînd, nu se ştie.

Citește știrea

Actualitate

ISJ caută experţi în management

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

Nici în a doua etapă a concursului de selecţie organizat de către Inspectoratul Şcolar Judeţean Neamţ nu s-a reuşit completarea listei cu experţi educaţionali în management şcolar. Asta pentru că la sesiunea a doua a examenului desfăşurat în acest sens au fost declaraţi admişi doar doisprezece candidaţi, alte cinci cadre didactice fiind respinse. Cei nemulţumiţi de nota primită la corectarea lucrărilor pot depune contestaţii.

„În urma evaluării portofoliilor candidaţilor la concursul de selecţie a cadrelor didactice pentru constituirea Corpului Naţional de Experţi în Management Educaţional, sesiunea 2020, seria a 16-a, se pot depune contestaţii în perioada 6-12 august, la secretariatul Inspectoratului Şcolar Judeţean Neamţ, în intervalul corespunzător programului de lucru sau prin poşta electronică“, a transmis conducerea instituţiei. Rămâne de văzut cîte contestaţii se vor depune şi care vor fi rezultatele după reevaluarea portofoiilor celor care şi-au dorit în CV o astfel de atestare.

Experţii educaţionali fac parte din corpul de inspectori metodişti pe care instituţia de coordonare a învăţămîntului nemţean îi foloseşte la acţiunile de control în unităţile şcolare.

Citește știrea

Actualitate

Primăria descurajează selectarea gunoiului menajer de către populaţie

Știre publicată în urmă cu

în data de

Primăria a cheltuit bani grei pentru a educa populaţia să selecteze gunoiul menajer, pe cele patru categorii separate; deşeuri menajere, hârtie şi carton, plastic şi metal, precum şi sticlă. Ultima găselniţă a primăriei, în a eficientiza educarea populaţiei în acest sens, a constat în finanţarea unui proiect de modernizare a colectării deşeurilor prin montarea unor eurocontainere în spaţiile destinate special acestui scop.

Finanţarea s-a făcut din fondul primăriei, constituit din redevenţa plătită de operatorul local, societatea de colectare şi transport al deşeurilor, cum ar fi firma Brantner. După cum ar fi la mintea cocoşului, colectarea deşeurilor ar trebui realizată de firma Brantner pe fracţii separate. De exemplu, să vină maşina şi să colecteze deşeurile menajere apoi alta să colecteze hârtia şi cartonul, alta sticla şi aşa mai departe. În data de 13 ianuarie 2020, Consiliul Municipal Piatra Neamţ a stabilit noile tarife pentru persoanele fizice de la bloc.

Pentru deşeuri neselectate, 10,10 lei de persoană. Pentru deşeuri selectate, 3,80 lei de persoană. Din motive neanalizate de primărie, s-a ajuns ca în containerele pe fracţiuni de deşeuri, să fie depozitate gunoaie neselectate suficient, mai ales în cazul deşeurilor menajere. Doar în containerele cu hârtie şi cartoane, sticle, plastic şi metale, depozitarea se realizează selectiv în proporţie de 60-70 %, dacă nu mai mult. Pentru a ne convinge că selectarea nu mai are nici un rost, firma Brantner trimite o singură maşină, care colectează toate deşeurile la un loc, anulând selectarea realizată deja de către populaţie.

Copiii şi persoanele sub 1,5 metri înălţime, să nu ducă gunoiul la eurocontainere

În acest mod, Primăria, prin firma Brantner, anulează bruma de educaţie civică probată de populaţie, dar şi efortul financiar realizat pentru dotarea cu eurocontainere, care se dovedeşte a fi fost doar un moft electoral şi inutil.

Primăria ar trebui să ştie exact care este gradul de selectare în cazul fiecărei fracţiuni de gunoi, pentru a stabili şi o taxă corespunzătoare. Altfel, taxa de 3,80 lei pe persoană, nu va putea fi NICIODATĂ aplicată. Dar se dovedeşte că primăria gândeşte mecanic şi fără discernământ să aplice o directivă europeană.

Firma Brantner, care operează la blocul unde stau, încasează direct câte 10,10 lei de persoană, indiferent de gradul de selectare a gunoiului. Pentru justificarea acestui tarif aplicat, operatorul respectiv amestecă toate fracţiunile de gunoi, sub oblăduirea primăriei, care este interesată doar să-şi recupereze cât mai grabnic investiţia cu eurocontainerele, inutilă de altfel. Cetăţeanul care este preocupat, cât de cât, să sorteze gunoiul înainte de a-l arunca în containerul europenizat, se vede obligat să renunţe definitiv în a mai sorta, operaţie devenită inutilă.

În faţa containerelor se depun adesea sacoşe cu gunoi menajer, sortat sau nu, pentru că persoanele cu înălţimea sub 1,5 metri nu ajung să le salte şi să le împingă în container. Unele containere sunt prevăzute cu o treaptă, pe care să te poţi urca, pentru a ajunge să te cocoţi la gura containerului. Dar majoritatea containerelor nu au această treaptă, ba mai mult, sunt ridicate pe postamente de beton. La astfel de containere ar trebui afişat anunţul de interdicţie a depunerii gunoiului de către persoanele mai scunde, mai ales de către copii.

Degeaba unii cetăţeni fac efortul de a depune în containere gunoiul selectat, atât timp cât Primăria îl amestecă la loc, pentru a fi transportat şi taxat la preţ de selecţie zero. În atari condiţii ne întrebăm firesc, care a fost interesul primăriei de a cheltui banii noştri pe eurocontainere?

Citește știrea

Trending