Publicitate

■ Mihai Gontaru şi Constantin Toma, primarul, respectiv viceprimarul comunei Gîrcina, s-au implicat cu succes la descoperirea unor ilegalităţi ■ a fost monitorizată activitatea unei firme ce exploata lemn şi surprizele n-au întîrziat să apară ■ transportul mărfii se efectua cu maşini care aveau numere false ■ două semiremorci au fost indisponibilizate, la fel 40 mc de lemn şi s-a aplicat o amendă de 100 de milioane de lei vechi ■ cercetările continuă ■

O întîmplare petrecută zilele trecute la Gîrcina, care în cele din urmă a căpătat formă penală, dovedeşte că dacă există implicare din partea autorităţilor locale multe din faptele care se răsfrîng negativ asupra comunităţii pot fi stopate. Pentru asta trebuie mai mult civism din partea tuturor, asumare, poate chiar curaj şi uitarea păguboaselor dictoane „Nu-i treaba mea“, „Dacă nimeni nu face, de ce tocmai eu?“ sau „Merge şi aşa, deşi nu-i normal“. Concret, revenind la situaţia de la Gîrcina, primarul Mihai Gavril Gontaru şi viceprimarul Constantin Toma au demonstat că le pasă de ceea ce se petrece în localitate şi au făcut tot ceea ce se putea pentru ca anormalul să nu ia locul firescului. Este vorba despre un caz în care o firmă eluda legea, cu foloase doar pentru cei în cauză şi cu pagube în detrimentul altora, în speţă comuna Gîrcina. Şi o să vedeţi de ce. De ceva vreme societatea exploatează lemn dintr-o partidă ce aparţine Direcţiei Silvice şi se pare că e vorba de una „mănoasă“, dacă avem în vedere multitudinea de transporturi efectuate. Pînă aici nimic deosebit, dar… Conform unei hotărîri a Consiliului Local Gîrcina cei care transportă lemn pe drumurile localităţii trebuie să plătească 60 de lei pentru un camion şi încă 40 pentru remorcă dacă o fac de trei ori pe zi. În plus, şoferii au obligaţia de a opri la punctul-control existent în apropierea primăriei. Numai că, în ultima vreme, conducătorii auto nu se conformau la semnalul angajatului administraţiei care era la barieră şi-şi vedeau de drum. În cazul în care opreau, susţineau că firma va face plata la sfîrşit de lună, pe bază de factură. La toate acestea se adauga şi faptul că localnicii reclamau la primărie starea proastă a drumurilor, stricate de camioanele cu remorcă încărcate cu zeci de tone de lemn. Aşa stînd lucrurile, cei doi edili au decis să monitorizeze „activitatea“ firmei, zile în şir fiind supravegheate transporturile efectuate şi surprize aveau să apară. Totul s-a făcut legal,cu ajutorul camerelor instalate în localitate. De circa două săptămîni, la Gîrcina funcţionează opt camere video, din care patru supervizează drumul principal. „Pentru că ni se părea curioasă şi suspectă activitatea firmei Pricope Forest, am decis să urmărim mersul camioanelor pentru că este o cale de acces ce ne aparţine, este a comunei Gîrcina. Întreţinem drumul cu bani de la bugetul local şi costurile nu sînt deloc infime. Am verificat pe Radarul Pădurilor numărul unui prim camion, pe 29 martie, şi am constatat că cel înmatriculat NT.69.YZO la ora 13.15 avea un aviz emis la ora 10.04. Dar era o anomalie. Remorca trecuse la 10.11 cu un cap tractor alb, Volvo şi apoi cu un MAN albastru. Am urmărit autovehiculul care a traversat Gîrcina şi apoi a făcut stînga pe drumul naţional, ajungîndu-l la intrarea în localitatea Dobreni. Între timp am sunat la Postul de Poliţie Bodeşti, pentru ca oamenii legii să oprească şoferul. Poliţiştii au acţionat şi l-au tras pe dreapta la Dobreni, la ieşire. Au fost efectuate verificări ale documentelor, le- am spus ce se înregistrase la Gîrcina şi s-a constatat că numerele nu corespundeau. Semiremorca avea acelaşi număr de înmatriculare ca prima“, a declarat Mihai Gavril Gontaru, primarul comunei Gîrcina. Apoi, oamenii legii au condus camionul MAN la sediul Ocolul Silvic Gîrcina, unde a fost lăsat în custodia silvicultorilor.

Intră în acţiune vicele

Între timp, primarul a luat legătura cu viceprimarul Toma, căzînd de acord să facă verificări şi la rampa de încărcare din punctual Ţiganca – Cuiejdi, acolo unde firma respectivă are exploatarea. „Am ajuns în apropierea rampei şi am constatat că un autovehicul marca Volvo era încărcat, avînd numărul de înmatriculare NT.95.YZO. M- am întors şi am aşteptat să văd dacă trece spre ieşirea din Gîrcina şi stupoare. A venit, dar nu mai avea încărcătură. Cum situaţia era ciudată, am sunat la Poliţia Gîrcina şi cadrele de aici au procedat l- a oprire. Şi iar s-a constatat că numărul de la semiremorcă nu era în regulă. În aceeaşi zi au trimis o altă maşină, NT.02.YZO, fiind vorba de un Mercedes de culoare roşie. Pe la ora 21.30 a plecat cu aviz de expediţie pentru marfă. Înclin să cred că scoteau un aviz de expediţie pe două maşini şi schimbau numerele de înmatriculare. Deci ar fi patru camioane pe zi, două cu aviz, iar alte două fără“, ne- a declarat viceprimarul Constantin Toma. O altă ciudăţenie constatată de către vice se referă la numerele înmatriculare a maşinilor. Acestea erau ilizibile, pline de noroi, parcă anume murdărite pentru a nu fi observate. Dacă avem în vedere că vreo 40 de metri cubi au fost confiscaţi doar în timpul anchetării celor petrecute pe 29 martie, o concluzie firească poate fi trasă. Afacerile oneroase cu lemn sînt extrem de profitabile, ţinînd cont că două transporturi erau legale, iar alte două nu. Cum se procedează? Simplu: un camion pleacă în regulă, apoi plăcuţa de înmatriculare a semiremorcii care are aviz e aplicată pe alta care pleacă cu un alt camion şi se mai face o cursă, dar frauduloasă, pe baza primului aviz. „Vom continua să monitorizăm ce se petrece în comună. Nu ne este frică deşi avem familii şi copii. Vreau să-i felicit pe poliţiştii care s-au implicat în acest caz. Au făcut-o cu profesionalism. N-ar fi rău dacă organele abilitate în a acţiona pentru combaterea delictelor silvice ar intensifica acţiunile de control“, a adăugat primarul Gontaru. Acesta nu s-a sfiit să ne spună că a simţit oarece presiuni în acest caz, cineva interesîndu-se de oamenii legii care s- au implicat. Primarul şi viceprimarul au mai afirmat că sînt decişi să facă tot ceea ţine de ei pentru ca astfel de situaţii să nu se mai repete: „drumurile noastre sînt tot mai proaste pe zi ce trece, din păduri se fură şi credem că ceea ce s-a întîmplat nu este un caz izolat“. O primă măsură în acest sens a fost luată vineri, 30 martie 2018, în şedinţa CL Gîrcina. La votul consilierilor a fost o hotărîre care stipula ca traficul greu pe drumurile localităţii să fie efectuate în intervalul luni – vineri, între ora 7 şi 20. Altă măsură vizează montarea de camere de supraveghere şi la Almaş.

Ce spune Poliţia

Despre cazul relatat mai sus, un comunicat de presă a fost emis vineri, 30 martie, de Poliţia Neamţ. În jurul orei 14 a fost depistat în trafic un ansamblu de vehicule format din autotractor şi semiremorcă, condus de un bărbat de 45 ani, din Petricani. În urma verificării încărcăturii de lemn, poliţiştii au constatat neconcordanţe între documentele însoţitoare şi stocul fizic de material lemnos transportat. La cîteva ore distanţă, un alt transport a fost depistat, fiind vorba de un alt ansamblul format din autotractor şi semiremorcă, ce era condus de un bărbat de 33 ani, din Pipirig. Din verificări, a rezultat faptul că semiremorca a efectuat două transporturi de material lemnos la ore diferite, reţinîndu-se că, pentru cel de-al doilea transport, nu fusese eliberat aviz de însoţire, conform normelor legale în vigoare. „Poliţiştii au constatat că pe cele două semiremorci erau aplicate alte numere de înmatriculare decît cele existente în bazele de date“, a declarat Elena Bulgărea, purtător de cuvînt al IPJ Neamţ. Au fost întocmite acte premergătoare constatării în flagrant a infracţiunilor de tractarea unei remorci cu numere false de înmatriculare sau înregistrare. Referitor la constatarea transportului ilegal de lemn, efectuat de aceeaşi societatea comercială, poliţiştii au aplicat persoanei juridice o sancţiune contravenţională în valoare de 10.000 lei şi au dispus măsuri complementare de confiscare a volumului de 39,44 mc lemn rotund brad, în valoare de 13.133,52 lei, plus indisponibilizarea semiremorcilor, pînă la finalizarea cercetărilor.

Comentarii Facebook
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.