Contactează-ne

Actualitate

Faliment personal, medierea procedurii

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ cei care ajung să nu-şi mai poată plăti datoriile scadente, pot cere ajutor la Protecţia Consumatorului ■ acesta este efectul crizei sanitare ■ intenţia de sprijin a autorităţilor arată că situaţia este gravă ■

Criza sanitară cu toate efectele ei, şomaj tehnic, iar cel mai rău caz pierderea serviciului şi imposibilitatea găsirii altuia, în condiţiile în care piaţa muncii este ca şi inexistentă, duce la situaţii dramatice.

Şi nu sînt vorbe goale, ci realitatea cruntă, oficialii anunţînd că mediază cazurile de faliment personal. Pe scurt, aceasta înseamnă că o persoană fizică ajunge în situaţia în care nu-şi mai poate plăti datoriile scadente. În tot acest tablou mai mult decît sumbru, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului anunţă:

„în conformitate cu Legea Insolvenţei Persoanelor Fizice, ANPC consiliează cetăţenii aflaţi în imposibilitate de plată, pentru a alege procedura adecvată care poate să soluţionize impasul financiar în care se află“. Aşa cum preved normele în vigoare, insolvenţa e acea situaţie în care o persoană nu mai dispune de banii necesari pentru a-şi achita datoriile (rate bancare, restanţe la asociaţiile de proprietari) şi înregistrază întîrzieri de plată mai mari de 90 de zile. Angajaţii Direcţiei de Insolvenţă din ANPC oferă consultanţă gratuită persoanelor care îndeplinesc această condiţie de bază şi îi consiliază cu privire la procedura cea mai potrivită, în conformitate cu situaţia în care se regăsesc, mai anunţă ANPC.

E vorba de sprijin de specialitate pentru procedura pe baza planului de rambursare (care presupune că ce-l în dificultate nu-şi poate achita datoriile, dar situaţia financiară nu e compromisă în mod iremediabil); procedura prin lichidare de active (cînd situaţia financiară a persoanei e iremediabil compromisă, iar procedura pe baza planului de rambursare nu poate fi aplicată), precum şi procedura simplificată de insolvenţă.

Fiecare dintre aceste tipuri de insolvenţă sînt în avantajul debitorilor, deoarece pe parcursul derulării acestora, există o protecţie faţă de creditori: sînt suspendate executările silite asupra bunurilor şi veniturilor, e suspendată curgerea dobînzilor şi a penalităţilor şi e asigurat un nivel de trai rezonabil conform normelor legale – coşul de cumpărături.

„Persoanele interesate se pot prezenta la sediul ANPC sau la comisariatele din teritoriu şi vor fi consiliate cu privire la alegerea unei proceduri care poate fi urmată, la modul în care trebuie întocmit dosarul ce trebuie depus spre aprobarea Comisiilor Teritoriale de Insolvenţă şi explicarea modului de completare a cererii de intrare în insolvenţă“, mai anunţă ANPC, care îndeamnă cetăţenii să se adreseze comisariatelor, pentru identificarea unei soluţii sau să consulte www.anpc.ro.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending