Contactează-ne

Arhivă 2005-2017

Episcop întîmpinat cu lacãt pe poarta Mãnãstirii „Sfîntul Vasile“

Știre publicată în urmă cu

în data de

• o femeie din Bodesti a pus lacãt pe intrarea în mãnãstirea din Bodesti • lacãtul a fost spart de staretul lãcasului de cult • pentru ca discutiile sã nu degenereze, a fost solicitatã interventia mascatilor •

Un conflict care mocneste de mai mult timp în jurul Mãnãstirii „Sfîntului Ierarh Vasile cel Mare“ din Bodesti a rãbufnit, duminicã dimineatã, în chiar ziua în care lãcasul de cult a primit vizita episcopului Calinic Botosãneanul. Elena Iovu, o localnicã din Bodesti care sustine cã detine terenul pe care se ajunge la mãnãstire, a pus lacãt pe intrarea principalã. Reprezentantii comunitãtii monahale au spart lacãtul pentru a intra în lãcasul de cult, iar, pentru a nu se ajunge la o escaladare a conflictului, au fost solicitati luptãtorii de la Detasamentul Politiei pentru Interventie Rapidã. Dupã sosirea politistilor, sustinãtorii Elenei Iovu, cîteva zeci de persoane, au început sã parlamenteze cu autoritãtile, pentru a încerca sã-si demonstreze dreptatea, în vreme ce cîteva sute de credinciosi au asistat la slujba oficiatã de episcopul vicar al Arhiepiscopiei lasilor. Dacã ieri conflictul a fost dezamorsat, rãmîne de vãzut ce se va întîmpla în continuare, în conditiile în care ambele tabere s-au declarat hotãrîte sã meargã pînã în pînzele albe pentru a-si impune punctul de vedere. În ceea ce priveste autoritãtile, dacã misiunea politistilor s-a încheiat în momentul în care au reusit sã restabileascã linistea, primarul de Bodesti, Ioan Macovei, a declarat cã asteaptã ca instanta sã se pronunte, el neputînd interveni în vreun fel pînã atunci.

Rãzboi si pe teren, si în instantã Conflictul de la Bodesti este mai vechi, ajungînd si în instantã. Supãrarea Elenei Iovu a pornit de la faptul cã, spune ea, dupã ce a terminat mãnãstirea, fiind ajutatã de cîteva maici, conducerea Bisericii a trimis acolo mai multi cãlugãri, condusi de staretul Ierom leronim Andrescu, iar mãicutele ar fi fost date afarã. Mai mult, femeia a declarat cã acestea ar fi fost bruscate si amenintate, ea însãsi primind amenintãri cu moartea. „Au spart lacãtele de la chilii (anul trecut n.r.), au scos afarã mãicutele, au pus yale noi si toate lucrurile au rãmas în chilii. Le-au amenintat cã, dacã intrã în mãnãstire, le omoarã si le dã foc. Eu eram în ziua respectivã plecatã la Tîrgu Mures. Cînd m-am întors, am fost la mãnãstire si m-am întîlnit cu Andreescu Ioan (staretul mãnãstirii n.r.). Eu am vrut sã intru în bisericã, dar el mi-a zis sã nu intru, pentru cã sînt cãlugãrii agresivi. Atunci n-am intrat, dar a doua zi am depus o plîngere la Politie, la care nu am primit rãspuns nici la ora actualã. De atunci, mereu probleme: mi-au folosit lemnele, mi-au cules din grãdinã, mi-au consumat curentul. (…) Astãzi, vãzînd cã nu mi se dã nici un drept, m-am consultat si eu cu oamenii si am zis: dacã nu mi se dã nici un drept, hai sã facem altfel, sã vedem ce se întîmplã. Eu nu doresc sã fiu patroanã aici, cum zic unii si altii, dar nu vreau ca, acum, sã fiu scoasã ca un cîine în stradã cu maicile care au muncit zi si noapte. Astãzi, am pus lacãt pe usã pentru cã este proprietatea mea, este gardul meu, cu autorizatie de constructie pe numele meu. Singurul lucru pe care îl doresc, cã de asta am si închis portile, este sã duc lucrãrile la sfîrsit, fãrã sã fiu deranjatã de cei care spun cã mã omoarã si îmi dau foc“, a sustinut Elena Iovu.

Acuze de erezie Staretul mãnãstirii din Bodesti a afirmat cã a spart lacãtele pentru a permite credinciosilor sã ajungã la slujbã. El a acuzat-o pe Elena Iovu cã ar face parte dintr-o sectã. „Dimineatã, era pus lacãtul pe poartã. Oamenii erau la bisericã, iar familia Iovu erau acasã. Am spart primul lacãt si am dat drumul la porti, pentru ca oamenii sã meargã la bisericã. Apoi, a venit a doua oarã, cu niste femei cu care face parte din secta Biserica Secretã si au pus al doilea lacãt pe poartã. Am vrut sã-l sparg, dar a pus mîna pe lacãt, spunînd cã sã dau în ele. Am asteptat sã vinã politistii si am spart si al doilea lacãt“. Cît priveste terenul, staretul de la Bodesti a declarat: „Terenul pe care se ajunge la mãnãstire este al ei, dar, conform legii, cînd se doneazã un teren, se dã si drept de servitute (de acces n.r.). Noi sîntem, în prezent, în proces pe aceastã problemã. Altã cale de acces nu existã“, a mai mentionat Ierom leronim Andrescu. În biroul primarului de Bodesti, unde au mers politistii si Elena Iovu, lucrurile au fost nuantate. Terenul pe care se face accesul cãtre lãcasul de cult din Bodesti este al femeii, conform actelor prezentate, iar ea sustine cã nu le-a dat voie cãlugãrilor sã meargã pe drumusorul care-i strãbate tarlaua, pentru a ajunge la bisericã. Mai mult, Elena Iovu a declarat cã ar exista si o altã cale de acces, e drept neamenajatã, dar care ar putea fi folositã. Dacã a fost sau nu o întelegere pentru drept de trecere cãtre mãnãstire, prin grãdina femeii, poate fi stabilit doar de instantã. Tot magistratii sînt cei care se pot pronunta pentru o eventualã cerere de servitute. Pînã atunci, conflictul rãmîne latent, existînd premise ca el sã rãbufneascã din nou, oricînd.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending