Contactează-ne

Administrație

DIICOT va parca pe la Troleibuzul?

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ şedinţa de mazilire a lui Jănel Iosub din CA are loc joi, 26 iulie ■ acestuia i se impută limbajul trivial, lipsa de implicare, absenţe la şedinţele AGA, necunoaşterea atribuţiilor ■ „Acolo este spălare de bani publici“, acuză Jănel Iosub ■ „Am făcut plîngere penală la DIICOT, pentru grup de crimă organizată“, a mai afirmat cel ameninţat cu revocarea ■

Situaţia conflictuală de la Troleibuzul, societate subordonată Consiliului Judeţean, ar putea da în clocot după ziua de joi, 26 iulie, cînd este programată şedinţa Adunării Generale a Acţionarilor în care se va discuta despre înlăturarea lui Jănel Iosub din funcţia de administrator neexecutiv. I-am solicitat reprezentantului CJ Neamţ în AGA, consilierul judeţean Radu Tudorel Miron, să ne spună care sînt motivele ce ar sta în spatele luării unei astfel de decizii. „Am citit raportul făcut de Consiliul de Administraţie în şedinţa în care eu am lipsit, pentru că am fost în concediu. În referat se spune la un moment dat astfel: acesta – cu referire la domnul Jănel Iosub – a preferat să adopte o atitudine de sfidare a celorlalţi membri ai CA şi faţă de conducerea executivă a societăţii. În repetate rînduri, în cadrul şedinţelor a invocat probleme personale, financiare, fără a se implica în vreun fel în dezbaterea punctelor aflate pe ordinea de zi, sau să propună măsuri de eficientizare a activităţii societăţii. Au existat cazuri în care a plecat intempestiv din şedinţele CA, sau a absentat invocînd de fiecare dată fel de fel de motive personale. În cîteva rînduri a folosit un limbaj trivial, necuviincios, fiind atenţionat să lase problemele personale pentru alţi interlocutori şi în alt cadru. De asemenea, de la numirea lui în funcţie şi pînă în prezent nu a participat la nici o şedinţă a AGA, deşi au fost cinci, avînd obligaţia expresă de a participa. Eu am mai observat că nu ştie atribuţiile ca reprezentant al CA. Nu am decis în acest moment cum voi vota. Vom discuta şi vom vedea ce va rezulta în urma discuţiilor. Nu poţi să te decizi pînă nu vezi şi alte opinii, pînă nu afli şi alte lucruri“, a declarat Radu Tudorel Miron. Mult mai războinică a fost replica lui Jănel Iosub: „Mint. Mint cînd susţin că aş fi folosit un limbaj trivial. Că nu m-aş fi implicat în societate… Hai să vedem cîte documente am solicitat eu, am adrese, şi nu mi-au răspuns la nici una. Am cerut date economice pentru că am avut suspiciuni că este ceva în neregulă. Eu am făcut rost de documente din altă parte, dar nu le- am prezentat lor. Referitor la şedinţele AGA: la primele trei s-a dus preşedintele singur, nu ne-a invitat pe nici unul, cum nici la şedinţa din 26 iulie, cînd vor să mă dea abuziv afară, pentru că eu am ajuns acolo în urma unei preselecţii, nu au avut bunul simţ să mă invite să mă apăr. La următoarele două nu am putut veni din cauza unor probleme personale pe care le am în familie. Iar legea nu prevede nici o sancţiune dacă nu te duci la şedinţele AGA. Eu sînt singurul membru din CA care m-am opus anumitor proiecte. La cel cu organigrama, că erau 200 de angajaţi, să nu dea bani în diverse locuri, etc. Deci sînt singurul care am făcut interpelări şi care am votat împotrivă, iar preşedintele CA, respectiv consilierul personal al preşedintelui CJ Neamţ, a fost deranjat. Vreau să vă spun că Ionel Arsene face un abuz că un consilier personal al lui este preşedinte CA la Troleibuzul şi membru în CA la Apa Serv. Este plîngere făcută la DNA Bacău. Revenind, previziunile financiare asumate de conducerea societăţii, spun că se vor face anul acesta venituri de şase milioane de lei. Estimăm că vom cheltui 15.200.000. Rugăm CJ să ne dea 9.200.000 lei, adică două milioane de euro. Pe ce bază? Deci indicatorii arată că societatea este în faliment. Vor să le dea CJ 9.200.000 lei să ţină 200 de angajaţi pe 39 de maşini…“, a declarat Jănel Iosub.

Milioane de euro, terenuri trecute dintr-o parte în alta?

Întrebat dacă va participa la şedinţa de joi, Iosub a afirmat că nu se va duce pentru că nu a fost invitat, aşa cum ar fi trebuit. „Nu m-au sunat. De ce să mă duc eu acolo, în gura lupului, cînd ei au primit dispoziţie: daţi-l afară pe Jănel. Eu am vorbit cu directorul de la o altă societate subordonată CJ şi acolo s-a dat aceeaşi dispoziţie: să fie daţi afară nişte oameni, pentru că mi-ar fi dat mie nişte documente“, a continuat Jănel Iosub care a mai acuzat că de fapt în CA-ul de la Troleibuzul ar fi numai rubedenii sau relaţii ale şefilor judeţului. „Acolo e un fel de SRL privat. Iar eu cerînd documente şi făcînd interpelări şi nevotînd proiectele lor, normal că oamenii sînt lezaţi. Ei se zbat acolo pentru un proiect de 21 de milioane de euro şi la ultima şedinţă s-a votat să se treacă de la Troleibuzul la CJ nişte suprafeţe mari de teren, ca să poată fi atrase fonduri europene. Cum atragi aceste fonduri dacă tu eşti cu societatea pe minus? Cînd am cerut documente din societate, referitor la kilometri şi costul per kilometru, defalcat la troleibuze şi autobuze, preşedintele CA în şedinţă s-a opus. Acolo sînt fonduri publice, cum e posibil aşa ceva? (…) Vreţi să vă spun de alte cheltuieli? Motorină de 100 de milioane lei (vechi n.r.) pe lună la troleibuze. Eu ştiu că troleibuzele merg pe curent, nu pe motorină. Mi s-a spus (de către reprezentantul unei alte societăţi n.r.) că există factură cum că se schimbau 300 de parbrize pe lună. Vă daţi seama ce înseamnă asta? Trebuie să spargi pe zi cîte cinci parbrize la fiecare maşină. (…) Eu sînt bucuros că plec de acolo, dar oricum îi dau în judecată. Le-am făcut plîngere penală pentru grup de crimă organizată, la DIICOT. La mai multe persoane. Care au condus CJ Neamţ, mai multe. Eu vă spun şi îmi asum: acolo este spălare de bani publici. Ei n-au nevoie în CA-uri decît de cozi de topor. Cum să nu faci nici o interpelare, să nu te uiţi pe nici un document?“, a continuat Iosub. Acesta a mai promis că după ce va fi dat afară va face publice o serie de documente şi informaţii, inclusiv legate de o serie de aspecte ciudate apropos de „tăierea cablurilor de troleibuz“ şi „suspendarea curselor“ către fosta Platformă Săvineşti. „Dacă era un preşedinte (de CJ n.r.) cerebral, nişte directori şi membri CA cerebrali, spuneau: ce a cerut Jănel? Nişte documente. De ce nu i le daţi? Ce aveţi de ascuns? Sau, mi le dădeau, că aveam nişte suspiciuni. Nu se dovedea nimic. Bine, asta e, a cerut omul… Dar ei nu. Hai să-l dăm afară. (…) Eu într-un fel sînt bucuros că am plecat de acolo că nu vreau să fac puşcărie nevinovat. E o făcătură. Deci ei s-au întîlnit în sufragerie, ca la Oprea, mi-au făcut un raport să mă dea afară, că aşa a zis preşedintele – îl daţi afară, nu mă interesează – şi nu mă invită nici măcar să mă apăr. Eu oricum nu mă duceam să le arăt documentele. Că ştiu că Arsene a trimis pe cineva să vadă ce documente are Jănel. N-o să afle niciodată, decît cînd o să ajungă la DIICOT“, a încheiat ameninţător Jănel Iosub.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Iarmaroc şi o invitaţie la fapte bune, sub Cetate

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ în parcul de lîngă Casa Culturii se desfăşoară Iarmarocul de toamnă, avînd în program şi un tîrg de produse şi spectacole ale artiştilor locali ■ Direcţia de Asistenţă Socială Tîrgu Neamţ invită participanţii să doneze diferite lucruri pentru persoanele nevoiaşe ■

Locuitorii din zona Tîrgu Neamţ sînt aşteptaţi în acest week-end la ediţia anuală a Iarmarocului de toamnă, ce se va desfăşura în parcul din vecinătatea Casei Culturii. Pe lîngă tîrgul de produse tradiţionale, programul include momente artistice ce vor fi prezentate de artiştii locali. Profitînd de acest eveniment, Direcţia de Asistenţă Socială a oraşului Tîrgu Neamţ va organiza în aceeaşi perioadă o campanie caritabilă intitulată Iarmaroc de fapte bune. Cetăţenii sînt invitaţi să participe la o colectă de produse în beneficiul persoanelor nevoiaşe. „Iarmaroc de fapte bune este o campanie caritabilă iniţiată de Direcţia de Asistenţă Socială a oraşului Tîrgu Neamţ în parteneriat cu Primăria oraşului Tîrgu Neamţ, ce se desfăşoară în perioada 18-20 octombrie 2019 în cadrul Iarmarocului de toamnă. Vă aşteptăm la standul din Parcul Casei de Cultură, vineri, sîmbătă şi duminică, în intervalul orar 13.00-17.00, unde puteţi dona diverse lucruri, de la îmbrăcăminte, încălţăminte pînă la jucării şi alimente. La finalul campaniei, toate donaţiile vor ajunge la familiile nevoiaşe de pe raza oraşului Tîrgu Neamţ“, se menţionează într-un anunţ al Direcţiei de Asistenţă Socială. Organizarea Iarmarocului de toamnă vine să completeze paleta manifestărilor anuale organizate în oraşul de sub Cetate. Geanina Fedeleş, city-managerul oraşului, afirma cu ceva vreme în urmă: „Ne dorim să reinventăm iarmarocul lui Creangă, să se bucure şi vizitatorii şi să punem în valoare talentele locale pentru momentele artistice. Încercăm fixarea unui calendar stabil al evenimentelor din oraşul nostru şi avem deja cîteva evenimente mari intrate deja în tradiţie, cum ar fi Festivalul obiceiurilor şi tradiţiilor de Anul Nou, din 2 ianuarie, Festivalul medieval, Zilele Oraşului, Iarmarocul de toamnă, Zilele Ion Creangă şi Revelionul, în centru. Un calendar stabil este important pentru agrementul local, pentru vizitatori, pentru o vizibilitate mai bună pe plan naţional a zonei. Deja am demonstrat că putem pune în valoare hotelierii locali, prin Festivalul Ceaunul Fermecat, ce oferă o promovare a zonei din punct de vedere culinar. Ne-am îndreptat atenţia şi spre meşterii populari şi producătorii locali pe care vrem să-i adunăm laolaltă, la iarmarocul de toamnă“. Şi pentru ca locaţia aleasă pentru desfăşurarea evenimentului să aibă un aspect corespunzător, tîrgnemţenii sînt invitaţi să participe la decorare. Organizatorii îi aşteaptă pe cei interesaţi să aducă în parc felinare sculptate în dovleci.

Citește știrea

Actualitate

Roman: Operativitate maximă în şedinţa de consiliu

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ la întrunirea ordinară au participat 15 din cei 21 consilieri locali ■ pe ordinea de zi au fost înscrise şi dezbătute nouă proiecte de hotărîre care au primit, în unanimitate, votul ■

Miercuri, 16 octombrie, primarul Lucian Micu a convocat o şedinţă extraordinară a Consiliului Local, pe ordinea de zi a căreia erau înscrise nouă proiecte privind: aprobarea listei finale de priorităţi pe anul 2019 în vederea repartizării locuinţelor sociale, transmiterea unui imobil în administrarea Spitalului Municipal Roman, exercitarea dreptului de administrare asupra unui imobil, aprobarea rectificării unor contracte de vînzare-cumpărare, modificarea a două hotărîri de consiliu privind aprobarea închirierii/vînzării unui imobil/locuinţe ANL, aprobarea rectificării bugetului local consolidat, a listei de investiţii finanţate din bugetul local şi a listei de investiţii la Spitalul Municipal pe anul 2019, precum şi un proiect de hotărîre privind îndreptarea unei erori materiale strecurate în hotărîrea 221/2019. La şedinţă au fost prezenţi 15 aleşi locali, din cei 21 cît numără legislativul local, proiectele supuse dezbaterii fiind votate în unanimitate. După ce a mulţumit consilierilor pentru disponibilitatea de a răspunde convocării, primarul Lucian Micu a anunţat faptul că şedinţa ordinară pentru luna în curs va fi convocată joi, 31 octombrie 2019, pe ordinea de zi a viitoarei şedinţe urmînd a fi supuse dezbaterii o nouă rectificare bugetară , ca urmare a sumelor primite de la Guvern, în şedinţa de luni, 14 octombrie, aşteptîndu-se doar publicarea acesteia în Monitorul Oficial, după care se va face şi la Roman repartiţia sumelor primite, ce vor merge pe secţiunea dezvoltare. Reaminitim că, urmare a repartizării făcute de Ministerul de Finanţe, 39 de comunităţi locale din Neamţ vor primi următoarele sume: Piatra Neamţ – 14.806 mii lei, Roman – 3.409 mii lei, Bicaz – 1.650 mii lei, Roznov – 1.315 mii, Tîrgu Neamţ – 4.113 mii, Agapia – 200.000 lei, Alexandru cel Bun- 330.000, Bîra-60.000, Bîrgăuani-199.000, Bicaz-Chei-433.000, Boghicea-220.000, Borca- 40.000, Borleşti- 300.000, Ceahlău-318.000, Crăcăoani 120.000, Dămuc-610.000, Dobreni-223.000, Dochia-50.000, Dragomireşti- 258.000, Gîrcina-479.000, Girov-479.000, Moldoveni-302.000, Negreşti-100.000, Pîngăraţi -934.000, Păstrăveni 149.000, Războieni- 467.000, Ruginoasa-140.000, Sagna-200.000, Secuieni-53.000, Stăniţa-240.000, Ştefan cel Mare 135.000, Tămăşeni 173.000, Tarcău 750.000, Taşca 622.000, Tazlău- 130.000, Timişeşti 279.000, Trifeşti 485.000, Tupilaţi-389.000, Văleni 687.000.

Citește știrea

Actualitate

Neamţ: Sînt scoase la concurs posturi de şefi la instanţe

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ patru instanţe din judeţ caută preşedinţi sau vicepreşedinţi ■ în total, sînt libere cinci posturi de conducere la judecătoriile din Piatra Neamţ, Tîrgu Neamţ, Roman şi Bicaz ■

Patru din cele cinci instanţe din judeul Neamţ nu au tituluari pe posturile de conducere şi se caută cinci magistraţi dornici să devină preşedinţi sau vicepreşedinţi la judecătorii. La Judecătoria Roman a fost scoasă la concurs atît funţia de preşedinte cît şi cea de vicepreşedinte. Pentru Judecătoria Piatra Neamţ pot intra în concurs cei care îşi doresc postul de vicepreşedinte, în timp ce la instanţele din Tîrgu Neamţ şi Bicaz sînt vacante funcţiile de preşedinte. Asta înseamnă că singura instanţă din judeţ care are acoperite funcţiile de conducere este Tribunalul Neamţ. Concursul pentru ocuparea funcţiilor vacate este organizat de Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul Naţional al Magistraturii, pentru un număr de 139 de funcţii vacante de preşedinţi şi vicepreşedinţi la toate instanţele din ţară, judecătorii, tribunale şi curţi de apel. Doritorii se pot înscrie la INM pînă cel mai tîrziu la data de 5 noiembrie 2019, iar proiectele referitoare la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiilor de conducere trebuie depuse atît pe suport de hîrtie cît şi pe CD pînă la data de 8 noiembrie. Prima probă din concurs este testarea psihologică, care va avea loc pe 15 noiembrie, iar în perioada 17 – 21 noiembrie are loc interviul la testarea psihologică, evaluarea capacităţii candidaţilor de a lua decizii şi de a-şi asuma răspunderea, precum şi verificarea rezistenţei la stres. Ultima probă are loc pe 8 decembrie cînd cei intraţi în examen vor susţine testarea scrisă privind managementul, comunicarea şi resursele umane. Pe 20 decembrie urmează afişarea rezultatelor finale, dată la care se va şti dacă toate instanţele din Neamţ au acoperite funcţiile de conducere. Rămîne de văzut şi dacă judecătorii nemţeni sînt tentaţi de funcţiile de conducere, cea mai vitregită instanţă din acest punct de vedere fiind Judecătoria Roman unde nu prea sînt magistraţi care să-şi dorească să fie lideri.

Citește știrea

Trending