Contactează-ne

Administrație

DIICOT va parca pe la Troleibuzul?

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ şedinţa de mazilire a lui Jănel Iosub din CA are loc joi, 26 iulie ■ acestuia i se impută limbajul trivial, lipsa de implicare, absenţe la şedinţele AGA, necunoaşterea atribuţiilor ■ „Acolo este spălare de bani publici“, acuză Jănel Iosub ■ „Am făcut plîngere penală la DIICOT, pentru grup de crimă organizată“, a mai afirmat cel ameninţat cu revocarea ■

Situaţia conflictuală de la Troleibuzul, societate subordonată Consiliului Judeţean, ar putea da în clocot după ziua de joi, 26 iulie, cînd este programată şedinţa Adunării Generale a Acţionarilor în care se va discuta despre înlăturarea lui Jănel Iosub din funcţia de administrator neexecutiv. I-am solicitat reprezentantului CJ Neamţ în AGA, consilierul judeţean Radu Tudorel Miron, să ne spună care sînt motivele ce ar sta în spatele luării unei astfel de decizii. „Am citit raportul făcut de Consiliul de Administraţie în şedinţa în care eu am lipsit, pentru că am fost în concediu. În referat se spune la un moment dat astfel: acesta – cu referire la domnul Jănel Iosub – a preferat să adopte o atitudine de sfidare a celorlalţi membri ai CA şi faţă de conducerea executivă a societăţii. În repetate rînduri, în cadrul şedinţelor a invocat probleme personale, financiare, fără a se implica în vreun fel în dezbaterea punctelor aflate pe ordinea de zi, sau să propună măsuri de eficientizare a activităţii societăţii. Au existat cazuri în care a plecat intempestiv din şedinţele CA, sau a absentat invocînd de fiecare dată fel de fel de motive personale. În cîteva rînduri a folosit un limbaj trivial, necuviincios, fiind atenţionat să lase problemele personale pentru alţi interlocutori şi în alt cadru. De asemenea, de la numirea lui în funcţie şi pînă în prezent nu a participat la nici o şedinţă a AGA, deşi au fost cinci, avînd obligaţia expresă de a participa. Eu am mai observat că nu ştie atribuţiile ca reprezentant al CA. Nu am decis în acest moment cum voi vota. Vom discuta şi vom vedea ce va rezulta în urma discuţiilor. Nu poţi să te decizi pînă nu vezi şi alte opinii, pînă nu afli şi alte lucruri“, a declarat Radu Tudorel Miron. Mult mai războinică a fost replica lui Jănel Iosub: „Mint. Mint cînd susţin că aş fi folosit un limbaj trivial. Că nu m-aş fi implicat în societate… Hai să vedem cîte documente am solicitat eu, am adrese, şi nu mi-au răspuns la nici una. Am cerut date economice pentru că am avut suspiciuni că este ceva în neregulă. Eu am făcut rost de documente din altă parte, dar nu le- am prezentat lor. Referitor la şedinţele AGA: la primele trei s-a dus preşedintele singur, nu ne-a invitat pe nici unul, cum nici la şedinţa din 26 iulie, cînd vor să mă dea abuziv afară, pentru că eu am ajuns acolo în urma unei preselecţii, nu au avut bunul simţ să mă invite să mă apăr. La următoarele două nu am putut veni din cauza unor probleme personale pe care le am în familie. Iar legea nu prevede nici o sancţiune dacă nu te duci la şedinţele AGA. Eu sînt singurul membru din CA care m-am opus anumitor proiecte. La cel cu organigrama, că erau 200 de angajaţi, să nu dea bani în diverse locuri, etc. Deci sînt singurul care am făcut interpelări şi care am votat împotrivă, iar preşedintele CA, respectiv consilierul personal al preşedintelui CJ Neamţ, a fost deranjat. Vreau să vă spun că Ionel Arsene face un abuz că un consilier personal al lui este preşedinte CA la Troleibuzul şi membru în CA la Apa Serv. Este plîngere făcută la DNA Bacău. Revenind, previziunile financiare asumate de conducerea societăţii, spun că se vor face anul acesta venituri de şase milioane de lei. Estimăm că vom cheltui 15.200.000. Rugăm CJ să ne dea 9.200.000 lei, adică două milioane de euro. Pe ce bază? Deci indicatorii arată că societatea este în faliment. Vor să le dea CJ 9.200.000 lei să ţină 200 de angajaţi pe 39 de maşini…“, a declarat Jănel Iosub.

Milioane de euro, terenuri trecute dintr-o parte în alta?

Întrebat dacă va participa la şedinţa de joi, Iosub a afirmat că nu se va duce pentru că nu a fost invitat, aşa cum ar fi trebuit. „Nu m-au sunat. De ce să mă duc eu acolo, în gura lupului, cînd ei au primit dispoziţie: daţi-l afară pe Jănel. Eu am vorbit cu directorul de la o altă societate subordonată CJ şi acolo s-a dat aceeaşi dispoziţie: să fie daţi afară nişte oameni, pentru că mi-ar fi dat mie nişte documente“, a continuat Jănel Iosub care a mai acuzat că de fapt în CA-ul de la Troleibuzul ar fi numai rubedenii sau relaţii ale şefilor judeţului. „Acolo e un fel de SRL privat. Iar eu cerînd documente şi făcînd interpelări şi nevotînd proiectele lor, normal că oamenii sînt lezaţi. Ei se zbat acolo pentru un proiect de 21 de milioane de euro şi la ultima şedinţă s-a votat să se treacă de la Troleibuzul la CJ nişte suprafeţe mari de teren, ca să poată fi atrase fonduri europene. Cum atragi aceste fonduri dacă tu eşti cu societatea pe minus? Cînd am cerut documente din societate, referitor la kilometri şi costul per kilometru, defalcat la troleibuze şi autobuze, preşedintele CA în şedinţă s-a opus. Acolo sînt fonduri publice, cum e posibil aşa ceva? (…) Vreţi să vă spun de alte cheltuieli? Motorină de 100 de milioane lei (vechi n.r.) pe lună la troleibuze. Eu ştiu că troleibuzele merg pe curent, nu pe motorină. Mi s-a spus (de către reprezentantul unei alte societăţi n.r.) că există factură cum că se schimbau 300 de parbrize pe lună. Vă daţi seama ce înseamnă asta? Trebuie să spargi pe zi cîte cinci parbrize la fiecare maşină. (…) Eu sînt bucuros că plec de acolo, dar oricum îi dau în judecată. Le-am făcut plîngere penală pentru grup de crimă organizată, la DIICOT. La mai multe persoane. Care au condus CJ Neamţ, mai multe. Eu vă spun şi îmi asum: acolo este spălare de bani publici. Ei n-au nevoie în CA-uri decît de cozi de topor. Cum să nu faci nici o interpelare, să nu te uiţi pe nici un document?“, a continuat Iosub. Acesta a mai promis că după ce va fi dat afară va face publice o serie de documente şi informaţii, inclusiv legate de o serie de aspecte ciudate apropos de „tăierea cablurilor de troleibuz“ şi „suspendarea curselor“ către fosta Platformă Săvineşti. „Dacă era un preşedinte (de CJ n.r.) cerebral, nişte directori şi membri CA cerebrali, spuneau: ce a cerut Jănel? Nişte documente. De ce nu i le daţi? Ce aveţi de ascuns? Sau, mi le dădeau, că aveam nişte suspiciuni. Nu se dovedea nimic. Bine, asta e, a cerut omul… Dar ei nu. Hai să-l dăm afară. (…) Eu într-un fel sînt bucuros că am plecat de acolo că nu vreau să fac puşcărie nevinovat. E o făcătură. Deci ei s-au întîlnit în sufragerie, ca la Oprea, mi-au făcut un raport să mă dea afară, că aşa a zis preşedintele – îl daţi afară, nu mă interesează – şi nu mă invită nici măcar să mă apăr. Eu oricum nu mă duceam să le arăt documentele. Că ştiu că Arsene a trimis pe cineva să vadă ce documente are Jănel. N-o să afle niciodată, decît cînd o să ajungă la DIICOT“, a încheiat ameninţător Jănel Iosub.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

ATENȚIE: Restricționări ale circulaţiei rutiere în municipiul Piatra-Neamț în perioada următoare

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

În urma solicitării făcute de SC Drupo Neamț SA pentru a putea desfăşura lucrări pentru dezafectarea rețelei electrice aeriene fir contact troleibuze, se va restricționa circulaţia vehiculelor în perioada 23.10.2020 – 18.12.2020 , în intervalul orar 18:00 – 06:00, alternativ pe tronsoane, pe următoarele străzi: Bd. G-ral. N. Dăscălescu, Bd.Traian, Str. Orhei, Str. Mihai Viteazu, Str.Dărmănești, Str.1 Decembrie 1918, Bd. Decebal, Piața M. Kogălniceanu, Bd. Republicii Str. Petru Movilă, Str. Bistriței, Bd. 9 Mai și Piața Gării.

Asigurarea semnalizării rutiere se va face de SC Drupo Neamț SA, iar urmărirea restricționării circulaţiei se face de Biroul Rutier din cadrul Poliţiei Municipiului Piatra-Neamţ şi Poliţia Locală.

Citește știrea

Actualitate

Plăţi în avans către fermierii nemţeni

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ 21.116 fermieri nemţeni vor primi plata subvenţiilor în avans ■ pînă la această dată au fost autorizaţi un număr de 19.500 fermieri ■ plăţile efective au început din 16 octombrie ■

Centrul Judeţean APIA Neamţ a demarat plăţile în avans pentru cei peste 21.116 fermieri, care există în evidenţele instituţiei. Banii au fost alocaţi prin hotărâre de guvern şi plăţile se fac din conturile centrale ale instituţiei. Prima zi de plată a avansului la subvenţii a fost 16 octombrie, dată de la care fermierii nemţeni au început să primească banii în conturi.

”APIA Neamţ a demarat plăţile în avans, aferente cererilor depuse în acest an. Pînă la această dată au fost autorizaţi un număr de 19.500 fermieri, dintr-un total eligibil de 21.116  fermieri. Banii au fost alocaţi prin Hotărîrea de Guvern 819 din 17 octombrie. Plăţile către fermieri se fac on-line de către structura centrală, de aşa manieră încîn în cîteva zile banii vor ajunge în conturile tuturor  fermierilor”, a precizat Mihai Dorneanu, director executiv al APIA Neamţ.

Plăţile în avans pentru subvenţiile acordate fermierilor nemţeni se fac în perioada 13 octombrie – 30 noiembrie, după 1 decembrie urmând a se face plăţile finale către fermieri.

Citește știrea

Actualitate

DREPT LA REPLICĂ

Știre publicată în urmă cu

în data de

Ca urmare a articolului „Bătaie de joc: CJ Neamţ cheltuie în pandemie zeci de mii de euro pe foişoare şi fotografii. La spital, un bolnav mănâncă de 15 lei pe zi“, apărut în cotidianul „Monitorul de Neamț și Roman“, în data de 20.X.2020, facem următoarele precizări: Fondurile necesare construirii foișorului la care faceți referire au fost prevăzute prin proiectul „STEFAN – Susținerea Transversală a Educației prin Acțiuni în Județul Neamț”, finanțat în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014 – 2020, Axa prioritară 6 „Educație și competențe“, Prioritatea de investiție 10(i) „Reducerea și prevenirea abandonului școlar timpuriu și promovarea accesului egal la învățământul preșcolar, primar și secundar de calitate, inclusiv la parcursuri de învățare formale, non formale și informale pentru reintegrarea în educație și formare“, în care Consiliul Județean Neamț are calitatea de Partener 2, conform HCJ nr. 295 din 13.12.2016, cu modificările ulterioare. Proiectul se derulează pe o perioadă de 36 luni, începând cu data de 17.05.2018. De menționat că proiectul este cu finanțare europeană, fondurile fiind nerambursabile, iar beneficiar este Casa Corpului Didactic Neamț. Banii alocați prin acest proiect au o destinație precisă, fiind utilizați conform prevederilor contractuale, neputându-se redirecționa pentru alte cheltuieli așa cum sugerați prin articolul amintit, întrucât s-ar produce deturnare de fonduri, iar proiectul nu și-ar atinge scopul pentru care este implementat. Proiectul care se derulează din mai 2018 urmărește sprijinirea copiilor care provin din medii defavorizate și reducerea abandonului școlar, prin creșterea nivelului de atractivitate al procesului de învățământ, cu accentul pe învățarea activă, învățarea prin joc și promovarea metodelor alternative de învățare, copiii participând la activități de tip after school, activități extra curriculare (concursuri, cercuri). Amenajarea acestui foișor este un real sprijin pentru activitatea școlii, mai ales în conjunctura actuală, când activitățile în aer liber pot constitui un factor esențial în prevenirea răspândirii virusului. Ne vedem nevoiți să facem precizările de mai sus, întrucât în spațiul public au apărut informații eronate din cauza articolului „Bătaie de joc: CJ Neamţ cheltuie în pandemie zeci de mii de euro pe foişoare şi fotografii. La spital, un bolnav mănâncă de 15 lei pe zi“ și vă rugăm să publicați această replică, în virtutea drepturilor legale și pentru corecta informare a cititorilor cotidianului Monitorul de Neamț și Roman!

N.R. În virtutea dreptului la replică, publicăm cele spuse de reprezentanţii CJ. Cu câteva mici comentarii: referitor la banii pentru foişor, dacă sunt europeni, înseamnă că trebuie aruncat cu ei în câini? 20.000 de euro un foişor… o fi vreun chilipir. Iar banii europeni sunt tot bani publici, adică orice cetăţean are dreptul să îşi exprime o opinie asupra oportunităţii şi eficienţei cu care sunt cheltuiţi. Al doilea mic comentariu: CJ nu ne spune nimic despre celelalte zeci de mii de euro aruncaţi pe fotografii, hartă turistică şi tăiat iarbă. Poate într-un alt drept la replică. Iar de sugerat noi nu am sugerat nimic. Doar am calculat câte porţii de mâncare de 15 lei s-ar putea lua cu banii cheltuiţi pe altele. Iar Spitalul Judeţean este şi el în subordinea CJ. Adică întrebarea, formulată, nu sugerată este: E normal ca pentru foişor, fotografii, hartă şi iarbă acelaşi CJ să găsească zeci de mii de euro, iar pentru raţia de hrană a unui bolnav acelaşi CJ să găsească doar 15 lei pe zi? Întrebarea rămâne.

Citește știrea

Trending