Contactează-ne

Administrație

DIICOT va parca pe la Troleibuzul?

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ şedinţa de mazilire a lui Jănel Iosub din CA are loc joi, 26 iulie ■ acestuia i se impută limbajul trivial, lipsa de implicare, absenţe la şedinţele AGA, necunoaşterea atribuţiilor ■ „Acolo este spălare de bani publici“, acuză Jănel Iosub ■ „Am făcut plîngere penală la DIICOT, pentru grup de crimă organizată“, a mai afirmat cel ameninţat cu revocarea ■

Situaţia conflictuală de la Troleibuzul, societate subordonată Consiliului Judeţean, ar putea da în clocot după ziua de joi, 26 iulie, cînd este programată şedinţa Adunării Generale a Acţionarilor în care se va discuta despre înlăturarea lui Jănel Iosub din funcţia de administrator neexecutiv. I-am solicitat reprezentantului CJ Neamţ în AGA, consilierul judeţean Radu Tudorel Miron, să ne spună care sînt motivele ce ar sta în spatele luării unei astfel de decizii. „Am citit raportul făcut de Consiliul de Administraţie în şedinţa în care eu am lipsit, pentru că am fost în concediu. În referat se spune la un moment dat astfel: acesta – cu referire la domnul Jănel Iosub – a preferat să adopte o atitudine de sfidare a celorlalţi membri ai CA şi faţă de conducerea executivă a societăţii. În repetate rînduri, în cadrul şedinţelor a invocat probleme personale, financiare, fără a se implica în vreun fel în dezbaterea punctelor aflate pe ordinea de zi, sau să propună măsuri de eficientizare a activităţii societăţii. Au existat cazuri în care a plecat intempestiv din şedinţele CA, sau a absentat invocînd de fiecare dată fel de fel de motive personale. În cîteva rînduri a folosit un limbaj trivial, necuviincios, fiind atenţionat să lase problemele personale pentru alţi interlocutori şi în alt cadru. De asemenea, de la numirea lui în funcţie şi pînă în prezent nu a participat la nici o şedinţă a AGA, deşi au fost cinci, avînd obligaţia expresă de a participa. Eu am mai observat că nu ştie atribuţiile ca reprezentant al CA. Nu am decis în acest moment cum voi vota. Vom discuta şi vom vedea ce va rezulta în urma discuţiilor. Nu poţi să te decizi pînă nu vezi şi alte opinii, pînă nu afli şi alte lucruri“, a declarat Radu Tudorel Miron. Mult mai războinică a fost replica lui Jănel Iosub: „Mint. Mint cînd susţin că aş fi folosit un limbaj trivial. Că nu m-aş fi implicat în societate… Hai să vedem cîte documente am solicitat eu, am adrese, şi nu mi-au răspuns la nici una. Am cerut date economice pentru că am avut suspiciuni că este ceva în neregulă. Eu am făcut rost de documente din altă parte, dar nu le- am prezentat lor. Referitor la şedinţele AGA: la primele trei s-a dus preşedintele singur, nu ne-a invitat pe nici unul, cum nici la şedinţa din 26 iulie, cînd vor să mă dea abuziv afară, pentru că eu am ajuns acolo în urma unei preselecţii, nu au avut bunul simţ să mă invite să mă apăr. La următoarele două nu am putut veni din cauza unor probleme personale pe care le am în familie. Iar legea nu prevede nici o sancţiune dacă nu te duci la şedinţele AGA. Eu sînt singurul membru din CA care m-am opus anumitor proiecte. La cel cu organigrama, că erau 200 de angajaţi, să nu dea bani în diverse locuri, etc. Deci sînt singurul care am făcut interpelări şi care am votat împotrivă, iar preşedintele CA, respectiv consilierul personal al preşedintelui CJ Neamţ, a fost deranjat. Vreau să vă spun că Ionel Arsene face un abuz că un consilier personal al lui este preşedinte CA la Troleibuzul şi membru în CA la Apa Serv. Este plîngere făcută la DNA Bacău. Revenind, previziunile financiare asumate de conducerea societăţii, spun că se vor face anul acesta venituri de şase milioane de lei. Estimăm că vom cheltui 15.200.000. Rugăm CJ să ne dea 9.200.000 lei, adică două milioane de euro. Pe ce bază? Deci indicatorii arată că societatea este în faliment. Vor să le dea CJ 9.200.000 lei să ţină 200 de angajaţi pe 39 de maşini…“, a declarat Jănel Iosub.

Milioane de euro, terenuri trecute dintr-o parte în alta?

Întrebat dacă va participa la şedinţa de joi, Iosub a afirmat că nu se va duce pentru că nu a fost invitat, aşa cum ar fi trebuit. „Nu m-au sunat. De ce să mă duc eu acolo, în gura lupului, cînd ei au primit dispoziţie: daţi-l afară pe Jănel. Eu am vorbit cu directorul de la o altă societate subordonată CJ şi acolo s-a dat aceeaşi dispoziţie: să fie daţi afară nişte oameni, pentru că mi-ar fi dat mie nişte documente“, a continuat Jănel Iosub care a mai acuzat că de fapt în CA-ul de la Troleibuzul ar fi numai rubedenii sau relaţii ale şefilor judeţului. „Acolo e un fel de SRL privat. Iar eu cerînd documente şi făcînd interpelări şi nevotînd proiectele lor, normal că oamenii sînt lezaţi. Ei se zbat acolo pentru un proiect de 21 de milioane de euro şi la ultima şedinţă s-a votat să se treacă de la Troleibuzul la CJ nişte suprafeţe mari de teren, ca să poată fi atrase fonduri europene. Cum atragi aceste fonduri dacă tu eşti cu societatea pe minus? Cînd am cerut documente din societate, referitor la kilometri şi costul per kilometru, defalcat la troleibuze şi autobuze, preşedintele CA în şedinţă s-a opus. Acolo sînt fonduri publice, cum e posibil aşa ceva? (…) Vreţi să vă spun de alte cheltuieli? Motorină de 100 de milioane lei (vechi n.r.) pe lună la troleibuze. Eu ştiu că troleibuzele merg pe curent, nu pe motorină. Mi s-a spus (de către reprezentantul unei alte societăţi n.r.) că există factură cum că se schimbau 300 de parbrize pe lună. Vă daţi seama ce înseamnă asta? Trebuie să spargi pe zi cîte cinci parbrize la fiecare maşină. (…) Eu sînt bucuros că plec de acolo, dar oricum îi dau în judecată. Le-am făcut plîngere penală pentru grup de crimă organizată, la DIICOT. La mai multe persoane. Care au condus CJ Neamţ, mai multe. Eu vă spun şi îmi asum: acolo este spălare de bani publici. Ei n-au nevoie în CA-uri decît de cozi de topor. Cum să nu faci nici o interpelare, să nu te uiţi pe nici un document?“, a continuat Iosub. Acesta a mai promis că după ce va fi dat afară va face publice o serie de documente şi informaţii, inclusiv legate de o serie de aspecte ciudate apropos de „tăierea cablurilor de troleibuz“ şi „suspendarea curselor“ către fosta Platformă Săvineşti. „Dacă era un preşedinte (de CJ n.r.) cerebral, nişte directori şi membri CA cerebrali, spuneau: ce a cerut Jănel? Nişte documente. De ce nu i le daţi? Ce aveţi de ascuns? Sau, mi le dădeau, că aveam nişte suspiciuni. Nu se dovedea nimic. Bine, asta e, a cerut omul… Dar ei nu. Hai să-l dăm afară. (…) Eu într-un fel sînt bucuros că am plecat de acolo că nu vreau să fac puşcărie nevinovat. E o făcătură. Deci ei s-au întîlnit în sufragerie, ca la Oprea, mi-au făcut un raport să mă dea afară, că aşa a zis preşedintele – îl daţi afară, nu mă interesează – şi nu mă invită nici măcar să mă apăr. Eu oricum nu mă duceam să le arăt documentele. Că ştiu că Arsene a trimis pe cineva să vadă ce documente are Jănel. N-o să afle niciodată, decît cînd o să ajungă la DIICOT“, a încheiat ameninţător Jănel Iosub.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

ApaServ, mulţumită de relaţiile cu clienţii

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ între 1 ianuarie - 30 iunie, asociaţiile de proprietari din Roman au avut un grad de încasare de 96,53%, firmele de 100,29%, instituţiile publice 97,81 %, iar persoane fizice care locuiesc la case 96,91% ■ per total, gradul de încasare în Zona Est a fost de 97,15% ■

Conducerea ApaServ, la solicitarea redactorilor Monitorul, au realizat o sinteză a plăţilor efetuate de clienţii din Zona Operaţională Est, de la începutul anului şi pînă la 30 iunie.

Reprezentanţii companiei îşi manifestă mulţumirea că populaţia din zona Roman, în ciuda pandemiei care a ţinut în casă cetăţenii aproape două luni şi-au achitat serviciile de apă şi canalizare sau au plătit facturile on- line. „La data de 30 iunie 2020, situaţia încasărilor pentru Zona Est, pentru toate categoriile de utilizatori este una mulţumitoare.

Astfel, de la 1 ianuarie şi pînă la 30 iunie, asociaţiile de proprietari din Roman au avut un grad de încasare de 96,53%, operatorii economici de 100,29%, instituţiile publice 97,81 %, iar persoane fizice, care locuiesc la case, de 96,91%. Per total, gradul de încasare al facturilor în Zona Este se ridică la 97,15%. Aşa cum se vede din situaţia amintită, se constată o creştere a gradului de încasare la data de 30 iunie 2020, faţă de 31 mai 2020 pentru persoanele fizice şi asociaţiile de proprietari.

Apreciem deschiderea manifestată de utilizatori faţă de recomandările noastre de a folosi aplicaţia «Portal Clienţi» în efectuarea plăţilor, aspect care se referă la creşterea gradului de încasare. Aplicaţia «Portal Clienţi» e disponibilă pe site-ul companiei, www.apaserv.eu şi împreună cu celelalte modalităţi moderne de plată – pay point, un-doi, viramente bancare, au condus la o relaţionare facilă între companie şi utilizatori“, a declarat şefa Serviciului Relaţii Clienţi-Call Center, Maricica Rdau.

Reprezentanţii companiei reamintesc populaţiei care sînt avantajele pe care le au în condiţiile în care folosesc serviciile de plată on-line: vizualizarea facturilor imediat ce au fost emise, cu posibilitatea de a fi descărcate şi de imprimare a acestora, verificarea-transmiterea indexului contorului de apă on- line, informaţii asupra modalităţii şi a perioadei de citire a consumului.Clienţii au, în felul acesta, acces la istoricul de plăţi. Folosind serviciul on-line amintit, clienţii pot achita rapid şi fără comision suplimentar facturile pentru apă şi canalizare.

Plăţile efectuate de clienţi sînt actualizate pe platforma Portal Clienţi în maxim 3 zile, termenul fiind acoperitor pentru situaţiile în care plăţile se fac şi în zilele de sîmbătă şi duminică. În perioada martie-iunie, în plină criză pandemică, gradul de încasare al facturilor cumulate a fost la asociaţiile de proprietari din Roman de 97,88%, la operatorii economici de 100,82%, la instituţiile publice de 106,54% şi la persoane fizice de 85,78%.

Citește știrea

Actualitate

Oportunitate pentru o carieră în Armată

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ Centrul Militar Judeţean Neamţ recrutează rezervişti voluntari ■ înscrieriele se fac pînă la data de 10 iulie ■ pot accede în armată şi cei care nu au nici un fel de pregătire militară ■ candidaţii trebuie să fie sănătoşi tun şi să îndeplinească mai multe condiţii ■

Se recrutează rezervişti militari, fiind o oportunitate şi pentru cei care nu au nici un fel de pregătire în domeniu. Trebuie îndeplinite anumite condiţii, candidaţii trebuie să fie sănătoşi tun şi pot intra în rîndul militarilor.

Rămîne de văzut cîţi nemţeni doresc să intre totuşi într-un sistem plin de reguli şi restricţii în condiţiile în care de o bună perioadă de timp stagiul militar nu mai este obligatoriu. Centrul Militar Judeţean Neamţ face înscrieri pentru recrutare, depunerea dosarelor avînd loc pînă pe data de 10 iulie 2020.

În anunţul de recrutare se precizează faptul că, cei care optează pentru serviciul militar în calitate de rezervist voluntar trebuie să îndeplinească, cumulativ, mai multe condiţii – criterii generale de recrutare. Doritorii trebuie să aibă cetăţenie română şi domiciliul stabil în România de cel putin 6 luni, la data depunerii cererii de înscriere; să fie declaraţi „apt medical” pentru arma/serviciul/specialitatea militară în care urmează să fie instruiţi; să fie evaluaţi şi declaraţi „admis” din punct de vedere psihologic; să fie evaluaţi şi declaraţi „admis” din punctul de vedere al pregătirii fizice; să nu fi fost condamnaţi penal printr-o hotărîre judecătorească rămasă definitivă, cu excepţia situaţiei în care cei condamnaţi au fost reabilitaţi sau amnistiaţi; să nu facă parte din organizaţii interzise de legislaţia română şi să nu fie membri ai unor organizaţii incompatibile cu regulile, activităţile şi atribuţiile specifice serviciului militar; să nu aparţină unor culte, asociaţii religioase sau grupări religioase care, potrivit legii, contravin normelor de păstrare a ordinii publice, precum şi celor care încalcă bunele moravuri sau afectează îndeplinirea serviciului militar.

Candidaţii rezervişti care au pregătire militară şi optează pentru serviciul militar în calitate de soldat sau gradat rezervist voluntar trebuie să îndeplinească următoarele criterii: să deţină grad în rezervă corespunzator corpului gradaţilor şi soldatilor; să fie confirmaţi în arma, serviciul, specialitatea militară a funcţiei pe care urmează să o încadreze; să fie absolvenţi cel puţin ai învăţămîntului general obligatoriu; să nu împlinească vîrsta de 51 de ani înainte de data semnării primului contract.

Candidaţii fără pregătire militară trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele criterii specifice de recrutare: a) să fie absolvenţi cel puţin ai învăţămîntului general obligatoriu sau să facă dovada absolvirii acestuia pînă la data semnării angajamentului; b) să posede permis de conducere auto categoriile B şi C – condiţie obligatorie numai pentru candidaţii care optează pentru funcţii prevăzute cu armele „auto”, „geniu”, „artilerie şi rachete”, „artilerie şi rachete antiaeriene” sau “tancuri”, daca îndeplinirea atributiilor presupune conducerea tehnicii specifice armelor respective; c) să nu împlinească vîrsta de 51 de ani înainte de data semnării primului contract.

Doritorii trebuie să se grăbească pentru că perioada de înscriere a început de luna trecută, de pe 22 iunie şi expiră la data de 10 iulie 2020. Mai trebuie spus faptul că în garnizoana Piatra Neamţ – UM 01407, sînt disponibile posturi de soldaţi şi gradaţi rezervişti voluntari, astfel: Specialitatea militară 008 – 10 locuri; Specialitatea militară 011 – 3 locuri; Specialitatea militară 015 – 4 locuri; Specialitatea militară 098 – 3 locuri (permis conducere B,C,E); Specialitatea militară 103 – 2 locuri (brevet mecanic conductor sau permis conducere B,C,E); Specialitatea militară 109 – 1 loc. Pentru a participa la selecţie, candidaţii trebuie să parcurgă mai multe etape.

Prima constă în prezentarea pentru luarea în evidenţă şi iniţierea dosarului la sediul Biroului informare – recrutare din cadrul Centrului militar Judeţean Neamţ (e nevoie de mai multe documente în original şi copie: carte de identitate, certificat de naştere, documente de studii, brevet militar, permis conducere, cazier judiciar). Următoarea etapă este susţinerea probelor de selectie (evaluarea psihologică şi a aptitudinilor fizice), acestea urmînd a avea loc la Centrul de Selecţie şi Orientare – Cîmpulung Moldovenesc. Urmează efectuarea unui examen la Spitalul Clinic Militar de Urgenţă Iaşi, iar ultima etapă este definitivarea dosarului, la sediul Biroului informare-recrutare din cadrul Centrului Militar Neamţ. Pe timpul desfăşurării instruirii iniţiale, a concentrărilor pentru participare la instruire/misiuni sau la alte forme de instruire, rezerviştii voluntari beneficiază de cazare, echipament, hrană şi asistenţă medicală, decontarea cheltuielilor de transport. Pentru candidaţii domiciliaţi în judeţul Neamţ, activitatea de recrutare se desfăşoară la sediul Biroului informare-recrutare din cadrul Centrului Militar Neamţ, situat în Piatra Neamţ, strada Durăului 7, luni, miercuri, joi şi vineri între orele 08.30 – 16.30, marţi între orele 10.30 – 18.30, iar informaţii suplimentare se pot obţine la telefoanele 0233.213.886 sau 0233.213.473 int. 117. Detalii suplimentare se găsesc şi pe internet, pe site-ul oficial al Ministerului Apărării Naţionale, la adresa www.mapn.ro. sau www.recrutare.mapn.ro sau paginile oficiale de Facebook, RecrutareMApN şi Centrul Militar Judeţean Neamţ.

Citește știrea

Actualitate

Soarta primarului Micu, decisă în maxim zece zile

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ aşa a promis prefectul de Neamţ ■ hotărîrea de CL care a încercat să-l “albească” pe primarul de Roman, atacată în instanţă ■

Soarta primarului de Roman, Lucian Micu, va fi decisă pînă cel tîrziu la sfîrşitul săptămînii viitoare, iar hotărîrea aleşilor romaşcani prin care s-a încercat să-i fie salvat mandatul va fi atacată în instanţă, acestea sînt informaţiile oferite marţi, 7 iulie, de prefectul de Neamţ, George Lazăr.

Aşadar, prefectura va lua, în zilele următoare. o decizie în cazul primarului declarat incompatibil prin sentinţă definitivă, iar prefectul nu a dorit decoamdată să spună care va fi această decizie, însă a dat asigurări că ea va fi una extrem de bine documentată legal. Primarului Micu i se trag toate probleme din perioada 2012-2016 cînd a fost şi consilier local şi viceprimar, dar a făcut parte şi din consiliul de administraţie al Spitalului Roman. Agenţia Naţională de Integritate s-a sesizat, l-a declarat incompatibil şi după lupte în instanţă care au durat ceva timp Înalta Curte a dat o sentinţă definitivă în favoarea ANI.

Aşa că prefectul, prin lege, trebuie să ia o decizie, cel mai ades fiind vorba despre una prin care mandatul alesului incompatibil încetează. De menţionat şi faptul că, luna trecută, aleşii romaşcani au votat în unanimitate un proiect de hotărîre care, simplu spus, avea menirea să-i salveze restul de mandat primarului Micu. Referitor la aceasta, prefectul de Neamţ a declarat că în opinia instituţiei pe care o conduce hotărîrea este nelegală, fiind depăşită competenţa materială a aleşilor locali, în condiţiile în care unica instituţie care poate decide soarta unui primar declarat incompatibil este Prefectura.

Aşa că hotărîrea Consiliului Local Roman va fi atacată în instanţa de Contencios Administrativ şi Fiscal. Luat la întrebări de ce durează atît de mult pînă să ia o decizie, prefectul de Neamţ a precizat că este în termenul legal, de şase luni, în care trebuie luată o decizie şi că este vorba despre o situaţie mai complexă din punct de vedere juridic.

Astfel, a precizat că a fost primit un punct de vedere, de către secretarul Primăriei Roman, în care se argumenta juridic că primarul nu ar trebui să fie sancţionat, pe motiv că ar fi fost “prescrise faptele”, ca să împrumutăm un termen din dreptul penal, şi Prefectura a solicitat puncte de vedere de la mai multe instituţii: ANI şi Autoritatea Electorală Permanentă.

“Am dorit să fie o decizie corectă şi bine documentată. Nu aveam toate datele şi am dorit să le avem pe toate în momentul în care luăm o decizie. Iar acest lucru se va întîmpla cel tîrziu pînă la sfîrşitul săptămînii viitoare. O decizie a noastră poate fi atacată în instanţă şi eu mi-am dorit să iau o decizie de care să fiu convins că va rămîne chiar dacă va merge cineva să o atace. Nu îmi doresc să fie o decizie precum cea luată de fostul prefect în cazul lui Laurenţiu Dulamă (acesta a rămas fără funcţia de vicepreşedinte al CJ Neamţ, dar a cîştigat în instanţă şi a fost repus pe funcţie n.r.). Vă asigur că nu are nicio relevanţă apartenenţa politică a domnului Micu”, a declarat George Lazăr, prefectul de Neamţ.

Citește știrea

Trending