Contactează-ne

Administrație

Diaspora în Neamţ: Se perpelesc de dorul ţării, dar le e frică să revină acasă

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ în cadrul unei întîlniri cu autorităţile din Roman, stranierii au susţinut că au puşi ceva bani deoparte, dar le este frică să înceapă vreo afacere în ţară ■ ei se plîng de birocraţie şi de supraimpozitare, de lipsa infrastructurii rutiere, de condiţiile din sănătate şi din învăţămînt ■ „E mai bine să lucrezi la tine în ţară, pentru ai tăi, decît pentru străini“, le-a spus deputatul Laurenţiu Leoreanu ■

La iniţiativa primarului Lucian Micu şi a deputatului Laurenţiu Leoreanu s-a organizat şi în această vară, la sediul Primăriei Roman, o întîlnire la care au participat cîţiva români plecaţi de ani buni la muncă în străinătate. La discuţii a participat şi senatorul pentru Diaspora, Viorel Badea, care, şi împreună cu deputatul Leoreanu, le-a vorbit celor zece persoane prezente despre încercările de a face România atractivă, în condiţiile în care aceştia ar dori să vină şi să demareze o afacere în ţara de origine. Pentru faclitarea întoarceri în ţară s-a înfiinţat chiar un ONG, intitulat R- Patriot care stimulează întorcerea românilor în ţară şi alocarea de fonduri pentru afaceri. „R-patriot transmite un mesaj de normalitate, în condiţiile în care există o criză pe piaţa forţei de muncă fără precedent. De ce să aducem din România forţă de muncă din Asia, Bangaldesh, sau Pakistan, cînd am putea apela la forţa de muncă din ţară? Ştiţi că acum, în România, un tractorist cîştigă şi 1000 de euro pe lună?“, i-a întrebat senatorul Viorel Badea pe cei prezenţi. Şi deputatul Dan Laurenţiu Leoreanu, fost primar al municipiului Roman, a subliniat eforturile de a aduce românii acasă. „Am fost săptămîna trecută la Dublin, în Irlanda. Este de înţeles cînd după 50 de ani de claustraţie în timpul regimului comunist să ne fi cîştigat dreptul la liberă deplasare şi acela de a trăi acolo unde găsim că ne e bine. Din păcate, odată cu deschiderea graniţelor au plecat şi români de toată mîna, care s-au apucat de tot felul de treburi necurate. Dar pentru o molie nu arunci cojocul pe foc. Avem mii de specialişti în toate domeniile, extrem de apreciaţi acolo unde lucrează. Chiar dacă România nu se ridică la nivelul aşteptărilor din punct de vedere al salarizării şi dotărilor e mai bine să lucrezi la tine în ţară, pentru ai tăi, decît pentru străini“, le-a spus celor prezenţi deputatul Laurenţiu Leoreanu. Românii care lucrează în străinătate au venit însă şi co o serie de exemple. Unul dintre ei lucrează în Grecia şi a susţinut că şi-ar dori să se întoarcă acasă să facă o afacere, dar îi este teamă să nu piardă bruma de bani cîştigată şi de altfel copiii lui nu doresc să se întoarcă în ţară decît cel mult în concediu. Acesta a criticat birocraţia sufocantă din România, unde trebuie să stai zile întregi ca să dai statului bani. Primarul Lucian Micu susţine că de cîţiva ani a implementat plata on-line a taxelor şi că se lucrează şi pentru eliberarea on-line a documentelor. Ionuţ Andronic lucrează de trei ani în Anglia şi a fost impresionant că a obţinut la Piatra Neamţ paşaportul în doar 10 minute, unde era o coadă de vreo 40 de persoane. „Am plecat din ţară unde mă speteam muncind într-un supermarket. În străinătate mi-am găsit un post similar şi, după 6 luni, am ajuns în conducere. Acum am primit o ofertă şi mai tentantă de la concurenţă. La noi de ce nu se poate?“, s-a întrebat retoric Ionuţ Andronic. Românii prezenţi au ridicat problema pasajului de la trecerea spre calea ferată unde există pericol de accidente, iar edilul-şef al urbei a răspuns că săptămînal face eforturi de a obliga CFR-ul să investească acolo, dar nu a avut succes. Va încerca o nouă discuţie cu proprietarul şi Poliţia Rutieră prin care să oblige CFR-ul să facă investiţii. Soţii Macovei lucrează în Italia la o fabrică de armament şi cîştigă foarte bine şi nu intenţionează să se întoarcă acasă. Un alt român care lucrează în străinătate a criticat aspru lipsa toaletelor publice pe raza oraşului Roman. Şi anul acesta problema întoarcerii acasă a rămas „ca-n tren“: deşi şi-ar dori să vină în mijlocul familiei, stranierii nu au curajul să facă un asemenea pas, considerat, încă, prea riscant.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Neamţ: Traiul în pandemie, în centrele pentru copii

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ cei 1.200 de copii aflaţi în sistemul de protecţie a copilului Neamţ au ieşit cu bine din perioada stării de urgenţă ■ cei incluşi în programul Familia mea nu au avut voie să părăsească apartamentele ■ ei participă la cursurile on-line ţinute de cadrele didactice ■

Redactorul Monitorul au vrut să afle cîteva amănunte legate de viaţa în timpul crizei sanitare în sistemul de Protecţie a Copilului din judeţ, în care sînt instituţionalizaţi peste 1200 de copii, o parte trăind în centrele rezidenţiale, o altă parte în plasament familial.

„Marea majoritate a copiilor se află în îngrijirea asistenţilor maternali, în plasament familial. În centrele rezidenţiale se află aproximativ 300 de copii, din care 55 locuiesc în apartamentele din programul Familia mea, unde trăiesc ca într-o familie, cîte 5 sau 6 într-un apartament, fiind supravegheaţi de un instructor de educaţie şi de pedagogi.

Perioada stării de urgenţă a fost o perioadă dificilă, cu restricţii, care au fost mai greu sportate de către copii. Personalul a fost remarcabil, a făcut efoturi pentru a ţine atenţi aceşti copii, în vederea ocupării timpului lor cu tot felul de activităţi de interior, în perioadele de restricţie.

Copiii au avut acces la internet în toate centrele, au calculatoare, tablete, telefoane, aşa încît pot participa la cursurile on-line. Pentru a reduce la maxim sau a diminua riscurile de infectare cu coronavirus s-au luat măsuri încă înainte de instituirea stării de urgenţă, înainte de 15 martie.

În acest sens s-au restricţionat vizitele, întîlnirile cu familia fiind anulate. A fost interzisă ieşirea copiilor din apartamente. Personalul a fost instruit şi testat. La un moment dat, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Militare nr.8 personalul a rămas în izolare la locul de muncă, astfel încît, din fericire, în centrele noastre de îngrijire a copiilor, cu o singură excepţie, la un centru de copii cu dizabilităţi, din Piatra Neamţ, nu am avut cazuri de infecatare, ceea ce ne bucură foarte mult“, a precizat Magda Vasilache, purtător de cuvînt al DGASPC Neamţ.

Cadrele care lucrează în sistemul de protecţie a copiilor monitorizează, în permanenţă, copii instituţionalizaţi şi cei aflaţi în plasament familial, pentru a fi evitate toate problemele de sănătate care ar putea apărea în sistem, în această perioadă pandemică.

Citește știrea

Actualitate

Este nevoie de declaraţie la ieşirea din Tîrgu Neamţ

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

Persoanele care au domiciliul în oraşul Tîrgu Neamţ şi vor să meargă într-o altă localitate au nevoie de declaraţie pentru a justifica necesitatea deplasării, potrivit unui anunţ postat pe pagina de Facebook a primăriei.

„Prin Hotărîrea Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Neamţ nr.25 din 21 mai 2020 s-au stabilit ca zone în care nu ai nevoie de declaraţie pe propria răspundere, adeverinţă de la angajator sau legitimaţie de serviciu doar municipiile Piatra Neamţ şi Roman şi unităţile administrativ- teritoriale pe o rază de 30 de km în jurul acestora.

Astfel, la ieşirea din oraşul Târgu Neamţ, indiferent de localitatea în care ne deplasăm, trebuie să prezentăm unul din cele trei documente stipulate mai sus“, informează reprezentanţii administraţiei publice locale. Primăria a anunţat şi regulile noi în baza cărora se permite accesul în instituţie – obligativitatea purtării măştii de protecţie şi a controlului temperaturii.

Astfel, cetăţenii care vor să meargă în primăriei trebuie să poarte mască care să le acopere nasul şi gura şi să utilizeze covoraşele dezinfectante amplasate la intrare, pentru dezinfectarea încălţămintei.

Citește știrea

Actualitate

Neamţ: Se reiau cursurile şi examenele auto

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ sînt anumite reguli de prevenire a răspîndirii bolii şi distanţare socială ■ cei care intră la examen nu mai pot fi însoţiţi de rude sau prieteni ■

Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatricularea Vehiculelor anunţă că, treptat, se reia activitatea. Astfel, programarea candidaţilor cărorar le-au expirat dosarele de şcolarizare în perioada 16 martie – 17 mai 2020 şi pentru care există o programare prealabilă în sistem (proba practică) se va efectua prin intermediul şcolilor de conducători auto, cu informarea acestora.

„Programarea candidaţilor cărora le expiră dosarul de şcolarizare ulterior datei de 18 mai 2020 se va face din oficiu, pe cît posibil cu respectarea ordinii de programare anterioare, de către serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, cu informarea acestora”, anunţă DRPCIV.

Reluarea activităţii de examinare la proba practică, pentru candidaţii cărorar le-au expirat dosarele de şcolarizare, se face începînd cu data de 2 iunie 2020, urmînd ca la finalizarea acestei activităţi să fie demarată examinarea practică pentru candidaţii cărora le expiră dosarul de şcolarizare ulterior datei de 18 mai. Reluarea activităţii de examinare la proba teoretică se va face începînd cu data de 15.06.2020/22.06.2020, în funcţie de numărul de candidaţi examinaţi şi capacitatea de preluare a Serviciilor publice comunitare.

Decizia se va posta pe site-ul Instituţiei Prefectului. Pentru desfăşurarea în condiţii de siguranţă a activităţii de examinare la proba practică vor fi respectate următoarele măsuri de protecţie în vederea prevenirii răspîndirii noului coronavirus: utilizarea măştilor de protecţie – atît pentru candidaţi cît şi pentru examinatori; scanarea temperaturii corporale şi interzicerea susţinerii examenului în situaţia în care aceasta depăşeşte 37,2 grade Celsius; respectarea distanţării persoanelor aflate la locul de întîlnire comunicat pentru susţinerea probei practice a examenului pentru obţinerea permisului de conducere, de cel puţin 1,5 m; evitarea prezentării la locul de întîlnire a candidaţilor cu însoţitori (prieteni, rude, etc).

Accesul va fi permis doar candidatului şi instructorului auto. „Valabilitatea documentelor emise de serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor se menţine pe toată perioada stării de alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile, de la data încetării acestei stări, potrivit actelor normative în vigoare.

În acelaşi context şi pentru aceeaşi perioadă, se menţine şi valabilitatea documentelor necesare operaţiunilor de înmatriculare, transcriere sau preschimbare a permisului de conducere obţinute de către solicitanţi de la alte entităţi”, mai arată DRPCIV într-un comunicat de presă.

Citește știrea

Trending