Publicitate

■ un profesor universitar de la Universitatea Babeş Bolyai Cluj a conferenţiat la Roman despre ultimele cercetări în domeniul educaţiei incluzive

Cele peste 150 de cadre didactice care predau în şcolile de educaţie incluzivă din Neamţ au participat recent la dezbaterea „Strategii de intervenţie, recuperare şi asistenţă psihopedagogică pentru copii şi elevii cu cerinţe educative speciale“. Invitat special a fost profesorul universitar dr. Adrian Roşan, de la Universitatea Babeş Bolyai Cluj Napoca care a vorbit de ultimele noutăţi în materie de educaţie incluzivă. „Mă bucur să fiu în rîndul cadrelor didactice care se ocupă în judeţul Neamţ cu problematica evaluării, intervenţiei şi educaţiei în rîndul copiilor cu dizabilităţi. Eu reprezint aici specialitatea Psihopedagogie specială, care pregăteşte cadrele pentru învăţămîntul special integrat. Voi vorbi despre tulburările specific de învăţare pentru a vedea care sînt instrumentele în România pentru a evalua ştiinţific scrisul şi cititul, ştiut fiind că România apare la nivelul Uniunii Europene ca ţara cu cei mai mulţi analfabeţi funcţionali. Eu conduc la Cluj şi un laborator de cercetări ale învăţării, unde se adaptează probe de evaluare şi strategii de învăţare. Am adus la Roman un program tehnic pentru ştiinţa fonologie pe care l-am creat împreună cu cîţiva colegi, pentru a vedea problemele practice din aceste şcoli. Este adevărat că în România se nasc în ultimii ani extrem de mulţi copii cu retard psihic. Din păcate aici trebuie să fim foarte precauţi pentru că nu avem studii sistematice care să ateste prevalenţa anumitor dizabilităţi. Cu cît evolează societatea, cu atît apar mai multe dizabilităţi. Important este să se găsească soluţii specifice. Aceste situaţii de rertard psihic pot avea cauze genetice, pot fi din cauza faptului că părinţii fiind ocupaţi nu se preocupă de copii sau pe fondul sindromului fetal alcoolic. Aici e important ca aceşti copii să fie evaluaţi de timpuriu şi să se intervină“, a declarat pentru redactorul „Monitorul“ profesorul Adrian Roşan. Şi acesta a apreciat programul artistic al celor zece copiii, cu nevoi special care au demonstrat că pot memora, recita şi cînta ca oricare copii din învăţămîntul de masă. Pe de altă parte, profesorul universitar a spus că în plan internaţional există diverse teorii legate de educarea şi integrarea copiilor cu nevoi speciale, şi că se tinde pentru includerea lor în învăţămîntul de masă, dar că România nu s-a decis spre o atare direcţie.

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.