Contactează-ne

Administrație

Deficit de judecători

Știe publicată cu

în data de

■ urmare a pensionărilor, instanţele din Neamţ au rămas cu puţini judecători ■ la Roman au mai rămas doar şapte judecători ■

Posibilitatea de pensionare după împlinirea a 25 de ani de activitate i-a determinat pe mulţi judecători să ceară ieşirea anticipată la pensie, fenomen ce îngreunează asigurarea cu magistraţi a instanţelor. „Urmare a faptului că mai mulţi colegi s-au pensionat, sau urmează să se pensioneze, instanţele de toate nivelele din judeţul Neamţ vor parcurge o perioadă mai dificilă din punct de vedere al personalului. Urmează, probabil, să ne fie repartizaţi absolvenţi ai Institutului Naţional al Magistraturii şi sperăm să opteze şi pentru Neamţ, dar problemele nu se vor rezolva cu siguranţă în totalitate. La Tribunalul Neamţ sînt în curs de rezolvare mai multe cereri de pensionare. De regulă, dosarele din şedinţele colegilor care se pensionează sînt repartizate, ciclic, celorlalţi judecători care rămîn în funcţie sau există posibilitatea ca în locul celui care se pensionează să vină un coleg nou. În această situaţie, Colegiul este organul care decide preluarea dosarelor colegului pensionat, dar asta numai în condiţiile în care există o repartizare a unui judecător nou. Încărcătura de dosare pe un judecător la instanţele din Neamţ variază în funcţie de personal, iar statistica se face la bilanţul anual. Pe anul 2018 aceasta nu a fost încă întocmită“, a declarat judecătorul Constantin Magdalina, purtătorul de cuvînt al Tribunalului Neamţ. Mirela Giurgilă, preşedinta Judecătoriei Roman, ne-a confirmat pensionarea, după 25 de ani de activitate, a judecătoarei Luminiţa Bîrjoveanu şi a declarat că la instanţă sînt în activitate şapte judecători, unul fiind în concediu de creştere a copilului. La această instituţie, conform raportului publicat pe site-ul instanţei, au fost soluţionate în 2016 un număr de 7.603 cauze, din care 6.186 în domeniul civil şi 1.417 în penal, înregistrîndu-se o creştere de 1.030 dosare.

Citește știrea
Advertisement
loading...
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Conferinţa Naţională a Serviciilor Sociale, găzduită de Piatra Neamţ

Știe publicată cu

în data de

■ vor fi prezenţi reprezentanţi ai Ministerului Muncii, direcţiilor de asistenţă socială, specialişti din sistemul public şi privat

Primăria Municipiului Piatra Neamţ, prin Direcţia de Asistenţă Socială, în parteneriat cu Asociaţia Municipiilor din România – Corpul Profesional al Specialiştilor în Servicii Sociale, organizează Conferinţa Naţională a Serviciilor Sociale din cadrul autorităţilor publice locale, cu tema – „Propuneri de intervenţie în cadrul legislativ actual şi modele de bune practici existente, în domeniul serviciilor sociale“, în perioada 27-28 iunie. Sînt invitaţi reprezentanţi ai Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, reprezentanţi ai direcţiilor de asistenţă socială, specialişti din sistemul public şi privat, reprezentanţi ai societăţii civile, autorităţi locale. Se doreşte ca prin prezentări, prin atelierele de lucru pe comisii de specialitate (buget, juridic), prevăzute în programul de desfăşurare a conferinţei, să se pună accent pe schimbul de idei, schimbul de bune practici între organizaţiile prezente, să se dezvolte reţele de comunicare şi de colaborare, să se încheie parteneriate de viitor care să pună în valoare resursele umane specializate, să fructifice metodologia actuală din domeniul social şi să îmbunătăţească, prin propuneri concrete, actualele reglementări care nu răspund nevoilor beneficiarilor de servicii sociale sau răspund parţial, raportat la numărul de cazuri şi natura problemelor cu care aceştia se confruntă. „Temele de interes ce vor fi abordate în cadrul atelierelor de lucru, sînt orientate spre următoarele domenii: dezbatere privind îmbunătăţirea cadrului legislativ, în vederea consolidării şi creşterii sustenabilităţii sistemului de asistenţă socială şi promovarea incluziunii sociale pentru grupurile aflate în risc, cu referire la ordine de specialitate, precum: standardele minime de calitate pentru serviciile sociale (Ordinul nr.27/2019, privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor, Ordinul nr.29/2019, privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vîrstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecţie a copilului şi altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum şi a serviciilor acordate în comunitate, serviciilor acordate în sistem integrat şi cantinele sociale), modalitatea de gestionare a cazurilor de violenţă domestică de către poliţişti (Ordinul nr.146/2018), procedura pentru intervenţia de urgenţă în cazurile de violenţă domestică (Ordinul nr.2525/2018); dezbatere privind alocarea bugetară aferentă anului 2019 pentru finanţarea drepturilor asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav şi a indemnizaţiilor lunare ale persoanelor cu handicap grav, precum şi pentru finanţarea drepturilor salariale în medicina şcolară, cu referire la: Legea nr.50/2019 a bugetului de stat pe anul 2019, Legea nr.448/2006, privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, OUG nr.162/2008, privind transferul ansamblului de atribuţii şi competenţe exercitate de Ministerul Sănătăţii către autorităţile administraţiei publice locale. Propunerile rezultate din atelierele de lucru vor fi analizate, centralizate şi transmise la Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale, în vederea consolidării cadrului legislativ din domeniul social. Modelele de bună practică privind serviciile sociale administrate de Direcţia de Asistenţă Socială vor fi abordate în cadrul unui workshop, cu scopul de a pune în valoare activităţile ce se desfăşoară în cadrul centrelor sociale, centre ce au fost premiate de către Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale cu diplome de bune practici în serviciile sociale din România, în anul centenar, precum şi de către portalul Administratie.ro şi Oameni şi Companii, în parteneriat cu Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, pentru proiectele de dezvoltare a serviciilor sociale. Manifestarea se va încheia cu vizite la aceste centre sociale ale participanţilor prezenţi la lucrările conferinţei, cu scopul de a vedea în mod practic implementarea standardelor de calitate şi a reglementărilor actuale, pe categorii specifice de beneficiari, respectiv: Centrul de zi pentru preşcolari Castani – are misiunea de a sprijini 25 de copii, cu vîrste cuprinse între 3-6 ani, care provin din familii aflate în dificultate, prin asigurarea de servicii sociale, educaţionale, psihologice şi recreative; Centrul de sprijin şi asistenţă de specialitate pentru copii – se adresează unui număr de 60 de copii cu vîrste cuprinse între 6-18 ani, proveniţi din familii aflate în dificultate, familii monoparentale, copii cu părinţii plecaţi în străinătate, prin furnizarea de servicii sociale, educative, de formare a copilului utilizînd procedee de educaţie non-formală; Centrul social Împreună – centru rezidenţial ce furnizează servicii sociale de consiliere, de mediere, asistenţă socială şi suport unui număr de 70 de tineri care provin din centrele de plasament, aflaţi în situaţie de vulnerabilitate, în risc de marginalizare şi excluziune socială; Centrul social Pietricica – centru rezidenţial ce asigură servicii de asistenţă şi suport pentru acoperirea nevoilor de bază unui număr de 102 persoane vîrstnice aflate în diferite grade de dependenţă medico-socială; Centrul de cazare temporară a persoanelor fără adăpost – oferă protecţie socială unui număr de 40 de persoane fără adăpost din municipiul Piatra Neamţ, în vederea îmbunătăţirii calităţii vieţii, creşterii securităţii sociale, integrării/reintegrării socio- profesionale şi asigurării unei reţele de suport la nivel comunitar; Centrul de îngrijiri la domiciliu pentru persoane vîrstnice – asigură servicii de îngrijire la domiciliu persoanelor vîrstnice, aflate în diferite grade de dependenţă medico-socială, în vederea menţinerii acestora în mediul familial, o perioadă cât mai lungă, pentru a preveni instituţionalizarea lor; Cantina Socială – asigură pregătirea, servirea prânzului şi a cinei, pregătirea şi distribuirea hranei la domiciliu pentru persoanele imobilizate aflate în situaţii deosebite socio-economice şi medicale, consiliere, informare şi îndrumare, unui număr mediu de 250 de persoane lunar. În speranţa că evenimentul îşi va atinge scopul propus, iar finalitatea o va reprezenta realizarea unui cadru mai eficient în domeniul legislaţiei şi al metodologiilor de lucru din aparatul serviciilor sociale, dorim participanţilor Bun venit pe meleagurile nemţene şi mult succes pe parcursul manifestărilor“, au transmis reprezentanţii DAS Piatra Neamţ.

Citește știrea

Actualitate

Gala Generaţiilor, la Piatra Neamţ

Știe publicată cu

în data de

Gala Generaţiilor, eveniment dedicat pietrenilor de care sîntem mîndri, va avea loc joi, 27 iunie, la Cinema Mon Amour. “Vor urca pe scenă, pentru a fi premiaţi, elevii din Piatra Neamţ care au obţinut premii la olimpiadele naţionale şi internaţionale. Ne vom întîlni şi cu cetăţenii de onoare ai oraşului şi vom avea ocazia să îi cunoaştem, să le aflăm proiectele şi să depănăm împreună amintiri. Seara se va încheia cu premierea Cuplurilor care au implinit 50 de ani de căsătorie şi care constituie modele de viaţă în cuplu pentru noi toţi. Vor fi premiaţi elevii instituţiilor de învăţămînt pietrene care au obţinut locurile 1, 2 şi 3 la olimpiadele naţionale în perioada iulie 2018 – iunie 2019, dar şi profesorii lor îndrumători. În total sînt 57 de elevi şi 44 de profesori care vor primi premii în cadrul evenimentului Gala Generaţiilor, precum şi 3 echipe de elevi de Colegiul Naţional de Informatică şi Liceul cu Program Sportiv. Printre Cetăţenii de onoare ai municipiului Piatra Neamţ care au confirmat prezenţa la evenimentul de joi se numără Draga Olteanu-Matei, Vasile Muraru, Mihai Trăistariu, Dumitru Bezem, Adrian Alui Gheorghe, Emil Nicolae, Iosif Koszeghi, Otto-Carol Heel, Luminiţa Dinu-Huţupan. Aşa cum s-a întâmplat şi în anii trecuţi, şi anul acesta vor fi premiate cuplurile din Piatra-Neamţ care au împlinit 50 de ani de căsătorie. 127 de cupluri care sărbătorit Nunta de Aur în perioada iulie 2018 – iunie 2019 vor fi felicitate cu această ocazie”, au comunicat reprezentanţii municipalităţii pietrene. „A devenit o tradiţie cu ocazia Zilelor Oraşului să premiem tinerii valoroşi ai municipiului, dar şi cuplurile care sărbătoresc 50 de ani de căsătorie. Anul acesta ne-am dorit să îî felicităm şi pe cetăţenii de onoare ai municipiului să le facem cunoştinţă cu ei pietrenilor care nu îi cunosc şi să le oferim ocazia celorlaţi să îi revadă. Aceştia sînt pietrenii cu care ne mîndrim, şi îmi doresc ca Gala Generaţiilor să aibă cît mai multe ediţii de acum încolo” a adăugat primarul Dragoş Chitic. Gala Generaţiilor este un eveniment organizat în parteneriat cu Editura Răzeşu şi Liceul de Artă „Victor Brauner” din Piatra Neamţ, elevi ai liceului care participă la concursuri naţionale şi internaţionale susţinînd momente artistice în cadrul galei.

Citește știrea

Actualitate

Dulamă, “avansat” de la mansardă

Știe publicată cu

în data de

Autor

■ revenit la muncă, Dulamă a primit biroul de la etajul II al fostului vice ■ cînd a plecat din instituţie avea biroul la etajul IV ■ încă nu ştie ce atribuţii va primi ■

Laurenţiu Dulamă, care s-a întors victorios în instanţă pe funcţia de vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Neamţ, era la muncă, luni, 24 iunie. Şi, surpriză sau nu, fusese “avansat” în biroul de la etajul II în care stătuse fostul vicepreşedinte Diaconu. “Avansarea” survine în contextul în care înainte de a fi mazilit din CJ, fusese mutat “cu forţa” într-un birou “anonim” de la etajul IV, fiindu-i retrase şi atribuţiile. Cît priveşte atribuţiile, luni nu ştia încă prea multe despre acest subiect, aşteptînd să poarte o discuţie cu preşedintele Ionel Arsene pe această temă. “Mia-m dat demisia de la Salubritas şi, vineri, a fost prima zi de muncă la Consiliul Judeţean Neamţ. A fost o plăcere şi o onoare să-mi revăd colegii cu care am muncit timp de doi ani de zile. Aştept revenirea domnului preşedinte pentru a discuta despre atribuţiile pe care le voi avea. Eu îmi doresc să continui ceea ce am început şi, evident, ce s-a făcut în anul în care am lipsit. De asemenea, îmi doresc să-mi finalizez mandatul de consilier judeţean, respectiv vicepreşedinte, din partea PMP. Sigur că am discutat despre noua mea situaţie cu domnul Tomac, cu domnul preşedinte Băsescu, am fost felicitat pentru victorie şi de colegii din Biroul Executiv Naţional al PMP. Le-am spus şi dînşilor că trebuie să mulţumesc în primul rînd justiţiei pentru că a îndreptat abuzul prin care am fost îndepărtat din funcţie. La nivel naţional, PMP şi-a recuperat o funcţie importantă obţinută în urma alegerilor locale din 2016”, a declarat Laurenţiu Dulamă, cel care luni era în plin proces de amenajare a noului birou. Reamintim că acesta a rămas fără funcţia de consilier jude]ean după ce s-ar fi constatat că ar fi fost incompatibil dintr-un motiv considerat ridicol de toată lumea: soţia lui lucra la o firmă ce avea contract cu Apa Serv, societate subordonată CJ Neamţ. “Subţirimea” acestui motiv a fost constatată definitiv şi de judecători, care au decis că Dulamă trebuie să-şi recapete atît fotoliul de consilier judeţean, cît şi pe cel de vicepreşedinte. Acest lucru s-a întîmplat în şedinţa de săptămîna trecută, însă multă lume se întreba, inclusiv Dulamă, dacă va fi exilat din nou la etajul IV şi va rămîne tot fără atribuţii. Cît priveşte biroul, lucrurile s-au clarificat, mai rămîne de văzut cum va fi cu atribuţiile.

Citește știrea

Trending