Publicitate

■ bugetarii nu lucrează în Ajun de Crăciun şi de An Nou ■ zilele libere trebuie recuperate ■

Bugetarii au primit cadou la final de an două minivacanţe, una de Crăciun şi una de Anul Nou. Nu se va lucra în zilele de 24 şi 31 decembrie, astfel că oamenii muncii de la stat mai vin la serviciu pînă la final de 2018 doar trei zile, respectiv în perioada 26 – 28 decembrie, asta dacă nu şi-au lăsat cîteva zile din concediu, caz în care îşi vor relua activitatea abia de anul viitor. Avînd în vedere prevederile H. G. nr. 983 2018 pentru stabilirea zilelor de 24 şi 31 decembrie 2018 ca zile libere, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1061 14. 12. 2018, Casa Judeţeană de Pensii Neamţ face următoarele precizări: potrivit articolului 1 din H. G. nr. 983 2018, pentru personalul instituţiilor şi autorităţilor publice, zilele de 24 şi 31 decembrie 2018 se stabilesc ca zile libere. Pentru zilele stabilite ca fiind libere, instituţiile şi autorităţile publice îşi vor prelungi corespunzător timpul de lucru, pînă la data de 31 ianuarie 2019, potrivit planificărilor. Prestarea muncii în condiţiile precizate anterior nu conferă acordarea de timp liber corespunzător. „Coroborînd prevederile menţionate anterior cu cele ale Legii nr. 53 2003 – Codul Muncii, rezultă că numărul de zile lucrătoare din lunile decembrie 2018 şi ianuarie 2019 nu se va modifica ca urmare a aplicării H. G. nr. 595 2018, astfel că luna decembrie 2018 va avea un număr de 19 zile lucrătoare, iar luna ianuarie 2019 va avea un număr de 20 de zile lucrătoare“, conform unui comunicat al Casei Judeţene de Pensii Neamţ. Numărul total de zile lucrătoare din lună nu poate fi mai mare decît numărul de zile lucrătoare din lună stabilit conform Legii nr. 53 2003 – Codul Muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.