Publicitate

■ pompierii nemţeni au lucrat 16 ore în condiţii de risc maxim, pentru a elibera drumul european E85 de autocisterna răsturnată ■ în ea erau 23 tone de butanol şi octanol ■ pentru ca operaţiunea să poată fi realizată, au fost aduse două macarale de la Bacău ■ autocisterna avariată a fost dusă departe de drum şi de locuinţe ■

16 ore au intervenit pompierii militari din Neamţ, sub supravegherea autorităţilor locale şi judeţene, pentru a elimina pericolul imens, creat prin răsturnarea unei cisterne plină cu butanol şi octanol pe E85, aceasta fiind una dintre cele mai complexe acţiuni ale ISU Petrodava Neamţ din ultimii ani. Luni, 26 februarie, la circa 48 de ore de la producerea accidentului, au fost formulate concluziile oficiale şi a fost prezentat filmul acţiunilor, acestea relevînd profesionalismul salvatorilor. Conform informaţiilor oferite de sublocotenentul Adrian Rotaru, purtător de cuvînt al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Neamţ, totul a început printr-un apel de urgenţă dat la 112, sîmbătă, 24 februarie, la ora 11.26, persoana care sunase anunţînd producerea unui accident pe E85 – DN2, în apropierea castelului de apă din vecinătatea comunei Săbăoani. În evenimentul rutier a fost implicată o autocisternă încărcată cu 23 tone de butanol şi octanol. La faţa locului s-au deplasat, mai întîi, de la Detaşamentul de pompieri Roman, 13 pompieri militari cu o autospecială de stingere cu apă şi spumă, o autospecială de descarcerare grea şi un echipaj de prim ajutor cu o ambulanţă SMURD. Alarma a fost dată şi la Detaşamentul de pompieri Piatra Neamţ, de unde s-a deplasat la faţa locului o autospecială complexă de primă intervenţie la incendii, salvare şi prim ajutor cu echipa de cercetare şi intervenţie la incidente chimice, biologice, radiologice şi nucleare. Ajunşi la locul evenimentului, pompierii militari au găsit o autocisternă, înmatriculată în Ucraina, încărcată, în cele două compartimente, cu cinci tone de butanol şi 18 tone de octanol, răsturnată pe partea dreaptă, în afara parţii carosabile a sensului de mers Roman – Iaşi.

În urma accidentului nu au rezultat victime şi nu au fost identificate scurgeri de substanţe din cisternă, doar scurgeri de carburant din rezervorul de combustibil. Avînd în vedere gradul de pericol şi complexitatea deosebită a intervenţiei s-a luat decizia închiderii traficului rutier pe ambele sensuri şi s-a redirecţionat traficul pe o rută ocolitoare (DJ207B). De asemenea, pentru conducere şi coordonarea integrată a forţelor, la faţa locului s-au deplasat prefectul judeţului Neamţ, Vasile Panaite şi locotenent-colonelul Mihai Ciprian Mitrea, împuternicit inspector şef al ISU Petrodava Neamţ. Salvatorii au asigurat măsurile specifice de prevenire şi stingere a incendiilor, prin deconectarea bornelor de la acumulatori şi au iluminat zona, a relatat sublocotenentul Rotaru.

Acesta a mai explicat că poziţia în care era amplasată cisterna nu permitea transvazarea celor două compartimente, prima soluţie care putea fi luată în calcul. În acest context, a devenit imperativă necesitatea de a aduce cisterna în poziţie normală, care ulterior să permită trecerea combustibilului în alte rezervoare. Autorităţile au trebuit să improvizeze, avînd în vedere greutatea totală de 39 de tone şi, astfel, a fost necesară găsirea a două automacarale de mare tonaj, care să permită aşezarea pe roţi a cisternei.

Descoperirea macaralelor şi a operatorilor acestora a necesitat timp, deoarece evenimentul a avut loc într-o zi de week-end. În final, am beneficiat de serviciile unui operator economic din judeţul Bacău, care a trimis la faţa locului două automacarale de 40 respectiv 70 de tone. Ulterior, cisterna a fost depozitată în incinta unui operator economic, la distanţă de siguranţă faţă de locuinţe. Misiunea salvatorilor s-a încheiat duminică, 25 februarie, în jurul orei 3“, a conchis purtătorul de cuvînt al ISU Neamţ.

De precizat că, în ciuda opririi circulaţiei pe cea mai aglomerată arteră rutieră a Moldovei, şoferii nu au înregistrat întîrzieri majore. Cei care se deplasau pe relaţia Iaşi – Suceava au fost dirijaţi pe drumul Mirceşti – Iugani, iar cei care circulau pe relaţia Suceava – Roman, prin Săbăoani sau Gherăeşti.

Comentarii Facebook
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.