Contactează-ne

Administrație

CORONAVIRUS – Primarul de Piatra Neamţ intră în autoizolare

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ Dragoş Chitic a luat decizia după ce a aflat că doi dintre organizatorii Concursului de Dans Sportiv au fost confirmaţi pozitiv ■ va face testul şi va aştepta rezultatul ■

Primarul municipiului Piatra Neamţ, Dragoş Chitic, a anunţat recent că intră în autoizolare după ce a fost făcută publică informaţia că doi organizatori ai Concursului de Dans Sportiv au fost confirmaţi cu coronavirus. Primarul a fost la respectiva competiţie şi a anunţat DSP că intră în autoizolare şi va fi testat. Vă prezentăm anunţul primarului:

“Deoarece am fost informat că cei doi organizatori ai Concursului de Dans Sportiv, desfășurat în perioada 29 februarie-1 martie la Sala Polivalenta au fost confirmați pozitiv, în urma testului pentru coronavirus, iar eu împreună cu soția mea am fost invitați și am participant la acel eveniment, din respect pentru toți cei cu care aș putea intra în contact, am decis ca de astăzi să mă autoizolez la domiciliu. Am discutat și cu DSP atunci când am luat această decizie preventivă și voi face testul pentru a vedea dacă este totul în regula.

Mă simt bine, nu am nici eu și nici membrii familiei nici cel mai mic simptom de infectare cu covid-19, dar consider că este corect să procedez așa pentru a-i proteja pe cei cu care, prin natura funcției, aș intra în contact.

Imediat ce voi avea rezultatul testului îl voi comunica și voi respecta, ca orice cetatean responsabil, toate regulile de protectie stabilite in acest caz. Nu pot reprosa nimic organizatorilor evenimentului, au realizat acest concurs cu intentii bune, intr-o perioada in care fenomenul coronavirus nu luase amploare, nu existau nicaieri in tara restrictii iar la nivel national au fost numeroase evenimente in acel weekend cu mii de spectatori.

Le sunt aproape in aceasta perioada grea si le doresc insanatosire grabnica. Voi sprijini, chiar si de la domiciliu, DSP pentru a-si desfasura activitatile specifice in legatura cu acest subiect, astfel incat toti participantii la eveniment, care au intract in contact cu persoanele confirmate acum pozitiv, sa poata fi testate si sa se simta in siguranta. Voi coordona, prin telefon si mijloacele online, activitate primariei in aceasta perioada, cu prioritatea pentru masurile de prevenire a infectarii populatiei din Piatra Neamt cu coronavirus. Sa fim calmi, sa avem un comportament rational si sa respetam cu totii in aceasta perioada regulile si masurile stabilite pentru autoprotectie, impotriva infectarii. Va fi bine! Multa sanatate tuturor!”, a anunţat Dragoş Chitic.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Mare atenţie la tratamentele medicale pe timpul pandemiei

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ nu cădeţi pradă soluţiilor miraculoase de pe diferite reţele de socializare ■ doar medicul este în măsură să recomande sau să întrerupă un tratament ■

Ministerul Sănătăţii şi Grupul de Comunicare Strategică şi Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă au iniţiat o campanie de informare ce vine cu recomandări utile în contextul pandemiei, cînd unii sînt tentaţi să treacă peste sfatul medicului şi să se trateze la întîmplare, cu medicamente minune.

Oficialii anunţă faptul că doar medicul dumneavoastră curant sau cel de familie vă pot recomanda să întrerupeţi sau să luaţi un medicament. Recomandările neoficiale vă pot pune viaţa în pericol.

Doar medicul este în măsură să decidă ce medicamente puteţi lua în contextul epidemiei de coronavirus. Nu modificaţi schema de tratament pe care o luaţi de obicei fără ca acest lucru să fie indicat de medic.

„Reţelele de socializare şi aplicaţiile de mesagerie sînt inundate cu informaţii neoficiale despre tratamente pentru noul coronavirus. Vă rugăm insistent să nu luaţi în considerare astfel de mesaje. Nu cădeţi pradă soluţiilor miraculoase apărute pe internet deoarece acestea vă pot pune sănătatea în pericol.

Dacă aveţi neclarităţi vă rugăm să vă informaţi doar din surse oficiale sau vă adresaţi medicului dumneavoastră. Evoluţia pandemiei este atent monitorizată de comunitatea ştiinţifică internaţională. Vă vom ţine la curent cu cele mai noi descoperiri ştiinţifice“, conform unui comunicat al Inspectoratului Judeţean de Poliţiei Neamţ.

Legat de faptul că infecţiile respiratorii pot determina complicaţii pe termen scurt dar şi pe termen lung, pînă la acest moment nu există suficiente date legate de posibile complicaţii pe termen lung cu COVID 19. Studiile apărute pînă în prezent au constatat că la pacienţii infectaţi cu noul conoravirus modificările radiologice pot persista pînă la 4 săptămîni de la debutul simptomelor, acestea fiind însă ameliorate faţă de perioada spitalizării.

De asemenea, chiar dacă o persoană întruneşte criteriile de externare (două teste negative la interval de 24 de ore, absenţa febrei şi ameliorarea simptomelor, semnelor clinice şi radiologice), aceasta poate prezenta în continuare simptome uşoare pentru următoarele săptămîni. Pînă la acest moment nu s-a putut determina impactul pe termen mediu şi lung al infecţiei cu coronavirus asupra sistemului respirator şi asupra altor organe, la pacienţi vindecaţi şi externaţi.

Citește știrea

Actualitate

Precizări pentru străinii din Neamţ

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ Biroul de Imigrări din Neamţ a transmis cîteva informaţii pentru cetăţenii străinii din judeţ ■ sînt noi reglementări în cadrul programului de lucru cu publicul şi nu numai ■ documentele care expiră vor fi automat prelungite ■

Biroul de Imigrări al judeţului Neamţ anunţă măsurile adoptate pentru limitarea riscului de răspîndire a infecţiei cu coronavirus. Au fost adoptate modificări în cadrul programului de lucru cu publicul pentru străini.

„În contextul măsurilor de prevenire şi limitare a răspîndirii infectării cu coronavirus (COVID 19), Inspectoratul General pentru Imigrări stabileşte noi măsuri pentru cetăţenii străini care vor fi aplicate în perioada instituirii stării de urgenţă. Se suspendă activitatea de preluare a cererilor de eliberare a documentelor de călătorie, a permiselor de şedere, reunificare a familiei pentru beneficiarii unei forme de protecţie internaţională, precum şi suspendarea primirii cererilor de restituire a paşapoartelor naţionale, de eliberare a unor copii ale documentelor sau de rectificare a datelor din dosarul personal“, conform unui anunţ al IGI.

În cazul în care valabilitatea documentelor eliberate de către Inspectoratul General pentru Imigrări (permise de şedere, documente de călătorie, decizii de returnare, etc) expiră în această perioadă, acestea vor fi automat prelungite pînă la finalul acestei situaţii, nefiind necesare demersuri din partea cetăţenilor străini.

Totodată, se menţin măsurile aprobate anterior, avînd ca scop evitarea aglomerării zonelor de relaţii cu publicul. Activitatea de relaţionare se va desfăşura, pe cît posibil, prin mijloace electronice de comunicare şi prin intermediul serviciilor poştale. Astfel, se limitează numărul persoanelor al căror acces este permis simultan în spaţiile unde sînt ghişeele, iar activitatea de primire în audienţă în cadrul structurilor Inspectoratului General pentru Imigrări se suspendă.

De asemenea, accesul în incinta sediilor structurilor judeţene pentru imigrări va fi permis doar titularilor sau, după caz, persoanelor mandatate/delegate în baza actului de identitate/document de trecere a frontierei, prezentate în original. În perioada stării de urgenţă, în programul de relaţii cu publicul pot interveni modificări orare, iar în acest sens cei interesaţi trebuie să consulte secţiunea Contact a site-ului public accesînd link-ul: http://igi.mai.gov/ro/node/contact.

Vor fi preluate cu preponderenţă solicitările adresate pe portalul online, iar în cazul celor neprogramate, acestea vor fi primite doar pentru situaţii temeinic justificate, de maximă urgenţă. Se menţine suspendarea activităţilor de informare (informarea cetăţenilor realizîndu-se prin mijloace electronice şi/sau telecomunicaţii), precum şi primirea cererilor de acordare a dreptului de şedere pe termen lung a cetăţenilor străini şi beneficiarilor de protecţie internaţională.

Totodată, interviurile care au ca scop identificarea elementelor căsătoriei de convenienţă, cu înştiinţarea scrisă a străinilor, se vor replanifica. Obligaţiile străinilor prevăzute în OUG nr. 194/2002 republicată, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la informarea autorităţilor cu privire la schimbările intervenite în situaţia străinilor (de exemplu schimbarea de reşedinţă sau domiciliu, schimbarea de nume, etc) sau referitoare la furtul/pierderea permisului de şedere vor fi notificate în termenul prevăzut de lege, pe adresa de email a structurii competente teritorial, urmînd ca pentru preschimbarea permisului să depună o cerere ulterior.

De asemenea, sînt limitate vizitele în cadrul centrelor aflate în administrarea instituţiei şi sînt stabilite mai multe măsuri de prevenire în scopul asigurării protecţiei persoanelor cazate. Inspectoratul General pentru Imigrări reiterează recomandarea adresată cetăţenilor străini aflaţi pe teritoriul României de a contacta reprezentanţii instituţiei pentru orice aspect care intră în sfara de competenţă, de a se informa numai din surse oficiale şi de a respecta măsurile impuse de autorităţi în eforturile de prevenire şi combatere a răspîndirii noului virus.

Citește știrea

Actualitate

Noi adrese pentru pensionarea electronică

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ Casa de Pensii Neamţ a transmis noi adrese de email pentru deschiderea drepturilor de pensie ■ viitorii pensionari au la dispoziţie mai multe numere de telefon ■

Viitorii pensionari nu mai trebuie să plece de acasă pentru a-şi deschide drepturile de pensie, actele necesare putînd fi trimise către Casa Judeţeană de Pensii Neamţ prin poşta electronică.

CJP Neamţ a pus la dispoziţia viitorilor bunici noi adrese de email dar şi mai multe numere de telefon. Asta avînd în vedere instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României, din motive de siguranţă medicală, legate de prevenirea răspîndirii şi infectării cu COVID-19. Casa Naţională de Pensii Publice anunţă că începînd cu data de 18.03.2020, pe toată durata decretării stării de urgeţă, operaţiunea de înregistrare a cererilor de deschidere a drepturilor de pensie se va realiza telefonic sau pe e-mail.

În acest sens, la nivelul Casei Judeţene de Pensii Neamţ au fost actualizate şi sînt alocate următoarele numere de telefon şi e-mailuri: pentru deschidere de drepturi de pensii naţionale: tel. 0233/214501, int.213, e-mail: ionela.sucevianu@cnpp.ro; pentru deschidere de drepturi de pensii comunitare: tel.0233/214501, int.215, e-mail: neamt.pi@cnpp.ro. Pentru contactarea directă a compartimentelor se recomandă ca interioarele menţionate (213 şi 215) să fie tastate în continuarea numărului telefonic – 0233214501.

Procedura presupune prelucrarea datelor personale ale solicitanţilor de către salariaţii casei teritoriale de pensii în aplicaţia DOMINO, numărul de înregistrare al cererii fiind comunicat apoi solicitanţilor prin telefon sau e-mail.

Persoanele vor fi anunţate telefonic sau prin e-mail pentru a se prezenta cu cererea tipizată completată şi documentaţia necesară stabilirii drepturilor de pensie (în original: carnet de muncă, adeverinţe privind sporurile cu caracter permanent şi condiţiile superioare de muncă, cît şi alte documente prevăzute de normele de aplicare a legii, iar în copie – acte de stare civilă, cartea de muncă, livret militar, etc.), documentaţie ce va fi depusă în plic sigilat la sediul casei de pensie.

„Această procedură este necesară în vederea evitării expunerii acestui segment de populaţie şi pentru a-i asigura că nu îşi pierd drepturile de pensie cuvenite. Precizăm că pe toată durata decretării stării de urgenţă activitatea Casei Locale de Pensii Roman este suspendată. În funcţie de evoluţia situaţiei, urmează să fie anunţate şi alte decizii“, conform unui comunicat al CJP Neamţ.

Citește știrea

Trending