Publicitate

- scandalul stîrnit în jurul monitorizării chestionarelor de satisfacţie ridică semne de întrebare conducerii Spitalului Roman - unitatea are şi propriile chestionare cerute de comisia de acreditare -

Au apărut primele reacţii referitoare la scadalul legat de includerea Spitalului Roman într-un top al ruşinii, de către Observatorul Sanitar. Într-o conferinţă de presă, conducerea instituţiei a prezentat o explicaţie logică a dezinteresului sau neştiinţei pacienţilor sau aparţinătorilor de a răspunde prin SMS unui chestionar referitor la aprecierile faţă de serviciile medicale. Conducerea medicală a spitalului a prezentat rezultatul ultimului chestionar propriu de satisfacţie, analizat în 18 ianuarie 2018 în nucleul de calitate al unităţii. Şefii spitalului au pus pe tapet explicaţia logică a unei realităţi legate de faptul că numărul celor dispuşi să completeze un astfel de chestionar este relativ mic. De exemplu, din 1.700 de pacienţi externaţi în decembrie 2017, au completat sau au ştiut să completeze chestionarul doar 502, un număr de 1.198 refuzînd sub semnătură acest lucru. Pe secţii, au fost completate asemenea chestionare: la boli infecţioase 11, la cardiologie 19, la chirurgie generală 70. Din analiza acestor chestionare rezultă că la internare pacienţii au fost însoţiţi pe secţii de personalul sanitar 84,83%, au mers singuri 9,7% şi însoţiţi de aparţinători 5,4%. În ceea ce priveşte informaţiile din partea medicului curant cu privire la diagnostic, indicaţii terapeutice, complicaţii ale bolii, un număr de 99,5 % au primit astfel de informaţii şi doar sub 1% n-au primit. Familia pacientului a fost informată cu privire la serviciile oferite în 99% din cazuri şi în 1% nu. Referitor la solicitările privind alte tipuri de servicii intraspitaliceşti, în 77,61% din situaţii pacienţii au fost informaţi şi în 2,24% nu. În alte 20,15% din cazuri nu a fost cazul. La capitolul cazare 2,99% din pacienţii cherstionaţi au spus că este necorespunzătoare, 22,39 că este bună şi 74,63% că este foarte bună. Cu privire la alimentaţie, 2,64% au apreciat-o ca fiind nesatisfăcătoare, 24,38% bună şi 72,89% foarte bună. Chestionarele mai vizează întrebări referitoare la curăţenia, calitatea lenjeriei, calitatea cazării, hranei, amabilitatea şi disponibilitatea personalului medical, referiri la medicaţia primită, a timpului afectat de medic pentru consultaţia pacientului. Doar şase pacienţi, respectiv 1,21% au făcut diverse sugestii şi propuneri sau nu au fost mulţumiţi de servicii.

Au existat şi observaţii legate de suprasolicitarea personalului în anumite perioade ale zilei, asupra necesităţii de îmbunătăţire a meniului, asupra asigurării în totalitate a medicaţiei de către spital. Toate aceste sesizări se analizează în şedinţele de lucru lunare cu medicii şi asistenţii şi sînt cuprinse într-un raport anual care stă la baza stabilirii bugetului de investiţii pentru anul în curs“, a precizat directorul medical al Spitalului Roman, Oana Onu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here