Publicitate

■ activitatea este inclusă în proiectul Identitate şi spiritualitate românească, aflat la a V-a ediţie ■ manifestarea are loc în contextul sărbătoririi a 100 de ani de la înfăptuirea României Mari ■

Colegiul Naţional Ştefan cel Mare a lansat concursul de eseuri şi comunicări ştiinţifice Români universali, activitate inclusă în cadrul proiectului regional cultural Identitate şi spiritualitate românească, ediţia a V-a. Competiţia se adresează elevilor de liceu din clasele IX-XII şi se desfăşoară pe mai multe secţiuni: ştiinţe sociale şi istorie, religie, literatură română/literatură comparată, ştiinţe, arte şi alte discipline(desen/grafică, pictură, muzică etc). Iniţiatorii îşi propun recuperarea, în rîndul elevilor, a sentimentului demnităţii naţionale în contextul sărbătoririi a 100 de ani de la înfăptuirea României Mari. Lucrările elevilor din instituţiile ce doresc să participe la activităţile proiectului trebuie trimise pînă pe 23 mai, urmînd ca cele mai bune să fie recompensate cu premii şi menţiuni, pe fiecare secţiune în parte. Selecţia va fi făcută de un juriu alcătuit din profesori cu experienţă la catedră şi cu rezultate bune şi foarte bune la olimpiade şi concursuri şcolare. Premierea va avea loc pe 25 mai, în cadrul Zilelor Colegiului Naţional Ştefan cel Mare. Ca şi la ediţiile trecute, activităţile vor fi coordonate de profesoarele Anca Corduneanu şi Elena Ioniţă, membre ale echipei de proiect din care mai fac parte directoarea Adina – Raluca Margine şi directoarea adjunctă, Ana Alina Ichim. Iniţiatorii şi-au propus valorificarea culturii naţionale ca sursă fundamentală a educării tinerei generaţii, obiectivele urmărind promovarea valorilor româneşti prin educaţie, evidenţierea dimensiunii universale a culturii româneşti, recuperarea unui sentiment al demnităţii naţionale în inimile elevilor prin evocarea unor modele demne de urmat, crearea unor abilităţi intelectuale imediate (arta dialogului, exerciţiu de jurnalism şcolar, creativitatea, gîndirea critică etc), conştientizarea consecinţelor adoptării unui comportament moral ridicat atît în viaţa particulară, cît mai ales în cea universală. „În contextul în care societatea contemporană tinde să uniformizeze individul, să-i anuleze identitatea înglobîndu-l într-o masă impersonală, să-l reducă pe acesta doar la funcţiile profesionale, asistăm la degradarea emoţională şi morală şi, indirect, la dezinteresul pentru propria identitate culturală şi spirituală. În faţa şabloanelor unei lumi ce nu promovează valorile autentice, şcoala românească are datoria de a conferi adolescenţilor şi tinerilor conştiinţa sinelui, conştiinţa apartenenţei la o identitate cultural-spirituală ce a contribuit la consolidarea valorilor europene şi a celor universale. Şcoala ocupă un rol important în activitatea de educaţie a moralei sociale, deoarece adolescenţii îşi petrec un timp îndelungat în şcoală şi aceasta are o influenţă majoră în transmiterea normelor comportamentale adecvate, profesorii avînd o responsabilitate imensă în acest demers paideic. Educarea elevilor/tinerilor în spiritul valorilor tradiţionale, creştine, proprii poporului român încă de la formarea sa, precum şi formarea de deprinderi morale individuale şi colective – respectarea eroilor, a martirilor, a intelectualilor români care s-au jertfit pentru Fiinţa românească şi Identitatea noastră – constituie factori determinanţi în iniţierea proiectului. Pentru recuperarea tradiţiei cultural – spirituale se impune înainte de orice asumarea acesteia, înainte de a fi negată sau contrazisă“, au argumentat iniţiatorii proiectului.

Comentarii Facebook
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.