Contactează-ne

Actualitate

Clădirile serviciilor sînt vai de mama lor

Știe publicată cu

în data de

■ imobilul de la Roman în care funcţionează punctul de lucru al biroului de paşapoarte este grav deteriorat ■ cu ziduri exfoliate şi acoperişul spart, clădirea aşteaptă să fie reparată ■ zeci de oameni se aşează la cozi de la ora 4 dimineaţa, pentru a prinde un bon de ordine ■

Deşi a fost amenajat şi dat în folosinţă în urmă cu cîţiva ani, cu surle şi trîmbiţe, punctul de lucru de la Roman în care funcţionează Biroul local de paşapoarte arată deplorabil, cel puţin în exterior. Pereţi crăpaţi, acoperiş care se surpă peste zecile de oameni care se aşează la coadă pentru a depune actele, acestea sînt condiţiile asigurate de instituţie. „Scena se repetă la indigo de ani de zile. Zecile de oameni care doresc să depună documentele pentru eliberarea unui paşaport se scoală cu noaptea în cap, ajung la punctul de lucru de pe Strada Ştefan cel Mare, unde se fac liste, se ceartă pe această chestiune şi apoi stau în picioare pînă pe la ora 10 cînd sosesc, cu ceva întîrziere, dacă a fost trafic, funcţionarii de la Piatra Neamţ. Atunci încep certurile între cei care pretind că au venit de la 3 noaptea pentru a se înscrie pe o listă, oricum ilegală şi cei care au ajuns pe la 7. Se dau bilete de ordine doar în limita a 40 de persoane, atît cît se estimează că pot primi şi rezolva funcţionarii. Apoi stă fiecare pe unde poate şi cum poate pînă la ora la care intră în biroul respectiv. Săptămîna aceasta am asistat la o scenă în care un copil de vreo 7 ani s-a ferit în ultimul moment de o bucată din zidul clădirii care i-a căzut pe spate“, s-a plîns un cetăţean. Consilierul primarului Lucian Micu, Claudia Matei, a recunoscut starea necorespunzătoare a clădirii, dar a spus că nu s- a putut interveni asupra ei din cauza faptului că imobilul se află în proprietatea Consiliului Judeţean şi în administrarea Primăriei. „Aşa cum se ştie, încă de anul trecut, Primăria municipiului Roman a făcut mai multe demersuri pe lîngă conducerea Consiliului Judeţean în ceea ce priveşte clădirea fostului club Petrotub, care se află în administrarea Primăriei Roman. Pentru orice lucrare este nevoie de acceptul Consiliului Judeţean, care este proprietarul clădirii. Din fericire, în urmă cu o lună consilierii judeţeni au înţeles importanţa efectuării acestor lucrări de reparaţii la corpul de clădire şi în cel mai scurt timp lucrările vor fi şi efectuate“, a precizat Claudia Matei. Ea nu a putut preciza nimic în ceea ce priveşte eliberarea bonurilor de ordine pentru că problema stă în curtea Prefecturii. De menţionat însă că Primăria a introdus un sistem de eliberare a bonurilor de ordine la Biroul de evidenţă informatizată a persoanei, unde în urmă cu cîţiva ani era aceeaşi poveste, în special vara. Poate măcar cîteva bănci ar putea fi aşezate în curtea imobilului pentru ca persoanele care au nevoie de acest serviciu să nu stea ore în şir în picioare, în soarele nimicitor. Imobilul în care funcţionează Poliţia Comunitară, Biroul de Evidenţă informatizată a persoanei şi Biroul de paşapoarte este cunoscută sub denumirea de Casa Mareşal Prezan, după numele proprietarului ei şi este înscris în lista monumentelor arhitectonice de secol XIX. Clădirea s-a aflat multă vreme în patrimoniul uzinei de ţevi. La privatizarea Petrotub, urmare a demersurilor sindicatelor făcute pe lîngă FPS, imobilul a fost dat către CJ, care la rîndul lui l-a dat în administrare Primăriei Roman.

Citește știrea
Advertisement
loading...
Postează comentariu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Roman: Gratuităţile în transport, reguli modificate în CL

Știe publicată cu

în data de

Autor

■ vor primi tichete de călătorie cei cu pensii mai mici de 1.200 de lei şi elevii din familii cu un venit sub 1.200 de lei pe membru de familie ■

Consilierii locali din Roman au fost chemaţi în şedinţa de joi, 18 aprilie, să aprobe modificarea anexei la Hotărîre de Consiliu Local nr.55/2009 referitor la Regulamentul privind acordarea de gratuităţi pe transportul urban de călători pentru unele categorii de persoane din municipiu. În conformitate cu acest act normativ, urmează să beneficieze de gratuităţi pensionarii cu pensii lunare mai mici de 1.200 lei şi elevii din municipiu, care provin din familii al căror venit pe membru de familie care este mai mic de 1.200 lei. Cererea pentru acordarea legitimaţiilor gratuite de transport se vor depunde pînă pe 20 ale lunii în curs, pentru luna următoare. Eliberarea legitimaţiilor de călătorie se va face de către Direcţia de Asistenţă Socială, începînd cu prima zi lucratoare din luna următoare depunerii cererii, în termen de 10 zile lucrătoare. Legitimaţiile nedistribuite pînă la acest termen vor fi predate operatorului economic în vederea anularii acestora. „Urmare desfăşurării activitatii de acordare a facilităţilor pe transportul urban de calători, stabilite prin H.C.L. nr. 55/2009 şi a impactului social al acestora asupra categoriilor de persoane din municipiul Roman, s-a constatat necesitatea lărgirii ariei de acordare a acestor drepturi. Pensionarii cu venituri reduse reprezintă un segment social vulnerabil, a caror situaţie economico-socială nu poate fi ignorată. Prevenirea absenteismului şi abandonului şcolar, asigurarea egalitaţii şanselor si creşterea ratei de participare la educaţie a elevilor provenind din familii cu venituri reduse, asigurarea unor condiţii minime în scopul asigurarii unei frecvenţe corespunzatoare, reprezintă obiective sociale, care pot fi atinse prin implicarea activă a autorităţilor locale. În acest context, propun ca măsura de protecţie socială a pensionarilor şi a elevilor provenind din familii cu venituri reduse din municipiul Roman, mărirea plafonului pînă la care se acordă facilităţi pe transportul urban de călători şi vor fi valabile de luni pînă duminică pentru pensionari, şi de luni pînă vineri, pe perioada cursurilor şcolare, pentru elevi“, este prevăzut în forma modificată a Regulamentului de acordare de gratuităţi pe transportul urban de călători. Numărul beneficiarilor de gratuităţi pe transportul local, subvenţionate din bugetul local este variabil de la o lună la alta. Transportul local este asigurat în Roman de microbuze ale firmei Pristyl pe patru trasee urbane care acoperă nevoile de transport local în întreg municipiul.

Citește știrea

Actualitate

Şcoala Altfel, la Poliţia Bicaz

Știe publicată cu

în data de

■ 250 de elevi au fost musafiri ai oamenilor legii din oraşul de la poalele barajului

Poliţiştii din Bicaz au fost gazdele a 250 de elevi ai Şcolii Gimnaziale nr.1 Bicaz, în cadrul programul „Scoala Altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun“. S-a întîmplat pe 16 aprilie 2019, cînd oamenii legii din cadrul Politiei orasului Bicaz împreună cu cei ai Secţiei de Poliţie Rurală Bicaz au organizat o activitate cu elevii, conform obiectivelor prevăzute în programul amintit, dar şi a celorlalte programe instituite la nivel naţional precum Programul local de prevenire a delicvenţei juvenile şi Programul local de prevenire a accidentelor rutiere. Elevii, însoţiţi de cadrele didactice, au fost primiţi în sediul Poliţiei oraşului Bicaz, unde anchetatorii au avut ocazia să ofere răspunsuri la întrebările adresate, dar şi să le ofere cîteva sfaturi cu privire la modul de relaţionare cu celelalte persoanele şi instituţii publice, fiindu-le prelucrate prevederi referitoare la respectarea normelor privind ordinea şi siguranţa publică şi principalele reguli de circulaţie ce trebuie respectate la deplasarea pe drumurile publice. Totodată, poliţiştii le-au prezentat elevilor atît activităţile specifice muncii lor, cît şi autospecialele din dotare. La activitate au participat şi poliţiştii criminalişti care au împărtăşit şcolarilor cîteva dintre tehnicile criminalistice folosite pentru descoperirea tuturor tipurilor de urme. Activitatea a beneficiat de un impact pozitiv în rîndul elevilor, iar la final aceştia au primit din partea gazdelor insigne, materiale preventive, baloane şi steguleţe.

Citește știrea

Actualitate

Slujbele de Paşte, se recomandă atenţie

Știe publicată cu

în data de

■ pentru prevenirea situaţiilor neplăcute, cadrele ISU vin cu sfaturi ce nu ar trebui neglijate ■ în condiţiile unui număr foarte mare de credincioşi, se recomandă desfăşurarea slujbelor religioase în exteriorul bisericii ■

În perioada Sărbătorilor de Paşte, credincioşii catolici şi ortodocşi se vor afla în lăcaşurile de cult, pentru a primi Lumina Învierii Domnului. „Pentru ca aceste momente de rugăciune şi apropiere de Dumnezeu să fie petrecute în linişte şi siguranţă, pompierii militari nemţeni recomandă populaţiei, dar şi slujitorilor bisericilor, respectarea mai multor măsuri privind apărarea împotriva incendiilor“, conform unui comunicat al ISU Neamţ. Pompierii recomandă ca accesul credincioşilor în incinta lăcaşului de cult să fie permis în limita capacităţii bisericii; în condiţiile unui număr foarte mare de credincioşi, se recomandă desfăşurarea slujbelor religioase în exteriorul bisericii; menţinerea uşilor de acces/evacuare în poziţie deschisă, în mod obligatoriu; în cazul organizării slujbelor religioase în bisericile din lemn, nu se va permite aglomerarea credincioşilor în interior, deoarece aceste obiective sînt de dimensiuni mici, au căile de evacuare insuficiente şi prezintă un risc foarte mare de incendiu; evitarea desfăşurării slujbelor religioase în interiorul obiectivelor aflate în curs de restaurare/renovare şi interzicerea desfăşurării lor în obiective în care sînt amplasate schele; desemnarea, de către preoţi, a unor persoane responsabile, cu atribuţii de supraveghere atentă a activităţilor din interiorul bisericilor şi de intervenţie operativă, cu mijloace de stingere proprii (stingătoare de incendiu); enoriaşii vor menţine o distanţă de siguranţă faţă de cei din jurul lor, pentru a evita contactul dintre lumînări şi hainele sau părul acestora; depunerea lumînărilor se va face numai în locurile special amenajate în acest sens (ex: tăvi metalice umplute cu nisip), în exteriorul lăcaşelor şi la distanţă de siguranţă faţă de elemente combustibile; efectuarea, prin grija personalului clerical de la biserici şi mănăstiri, a unei verificări după terminarea slujbelor religioase, pentru înlăturarea oricărei eventuale surse de iniţiere a unui incendiu: stingerea lumînărilor la terminarea activităţilor şi evacuarea resturilor în locuri sigure, în afara bisericii, deconectarea aparatelor electrice şi a instalaţiei de iluminat. Ar fi bine ca parcarea autoturismelor persoanelor care participă la slujbele religioase, să se facă astfel încît să nu se blocheze căile de acces pentru autospecialele de intervenţie în cazul producerii unor situaţii de urgenţă sau să împiedice accesul la hidranţii exteriori de incendiu. Se mai recomandă supravegherea permanentă a copiilor pe timpul desfăşurării slujbelor. În cazul izbucnirii unui incendiu pe timpul slujbelor religioase nu intraţi în panică şi păstraţi-vă calmul; anunţaţi incendiul la numărul unic 112; acordaţi prioritate la evacuare copiilor şi femeilor; identificaţi şi utilizaţi mijloacele iniţiale de stingere a incendiilor; permiteţi accesul forţelor de intervenţie pentru stingerea incendiului. La sosire acasă după slujba de Înviere amplasaţi lumînările aprinse în suporturi stabile, la distanţe de siguranţă faţă de materialele combustibile; nu lăsaţi copiii nesupravegheaţi în încăperile în care se află lumînări/candele aprinse, iar acestea trebuie stinse cînd mergeţi la culcare. „Cu speranţa că recomandările noastre vă vor fi de folos, personalul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă «Petrodava» al judeţului Neamţ vă urează ca Sfintele Sărbători Pascale să vă aducă multă sănătate, pace şi lumină în suflet“, conform ISU Neamţ.

Citește știrea

Trending