Publicitate

Pe parcursul ultimilor ani, social media a devenit o componenta din ce in ce mai importanta pentru domeniul advertising-ului, majoritatea companiilor platind sume destul de mari pentru a-si face publicitate in acest fel.

Totusi, contractele de sponsorizare din industria sportiva raman la fel de importante, piata de profil fiind estimata in acest moment la aproximativ 62 de miliarde de lire sterline, potrivit unui articol aparut pe site-ul thesportreview.com.

Evident, cele mai mari contracte de sponsorizare din lumea sportului raman cele din fotbal, tricourile jucatorilor asigurand o expunere fantastica brandurilor ce aleg sa investeasca in acest gen de publicitate.

Castigatoare a ultimelor 3 editii de Champions League, Real Madrid se afla pe locul 1 si in topul contractelor de sponsorizare, „galacticii” primind cate 70 de milioane de euro anual de la compania aeriana Emirates. Durata contractului se intinde pana in anul 2022, conform cotidianului iberic Palco23.

Zeci de echipe se afla sub contracte de sponsorizare valorand milioane de lire, insa cele mai fabuloase raman cel dintre Manchester United si Chevrolet (53 de milioane de euro pe an) si cel dintre FC Barcelona si compania japoneza specializata in comert electronic si internet Rakuten. Si in cazul catalanilor suma se ridica la aproximativ 53 de milioane de euro pe an.

O alta echipa ce beneficiaza de un contract de sponsorizare foarte profitabil este Chelsea, care primeste 45 de milioane anual de la compania japoneza producatoare de anvelope infiintata in 1917 Yokohama. Tot in Premier League, Arsenal beneficiaza de 34 de milioane pe an din partea arabilor de la compania de zboruri Emirates, Tottenham Spurs primeste 40 de milioane de la American Insurance Association, Manchester City se bucura si ea de 40 de milioane din partea Etihad Airways, in timp ce Leicester City, campioana a Angliei in 2017, primeste doar 4,5 milioane pe sezon de la King Power.

In sezonul 2017/2018 echipelor de fotbal li s-a permis sa afiseze numele unor sponsori si pe maneca, evident sumele platite fiind in acest caz mult mai mici. Daca tot a venit vorba de sume mici, trebuie sa mentionam ca si in Liga I Romania lucrurile au inceput sa se schimbe in bine in ultima vreme in ceea ce priveste contractele de sponsorizare, iar acest lucru este datorat in principal reglementarii pietei autohtone a jocurilor de noroc (in 2015). Asadar, o parte din casele de pariuri online licentiate in Romania au incheiat contracte destul de importante pentru nivelul fotbalului romanesc. Betano este sponsorul principal al Ligii I si al echipei CSU Craiova, Fortuna sponsorizeaza FRF, Sportingbet a ales cat se poate de inspirat CFR Cluj, iar cea mai titrata echipa de fotbal din Romania, FCSB, se afla sub contract cu Netbet. Click aici pentru mai multe informatii!

Cifre foarte mari se invart si in baschetul american, acolo unde campionii NBA Golden State Warriors primesc de la Rakuten, sponsorul Barcelonei, 20 de milioane de euro anual, dublu fata de cat incaseaza Cleveland Cavaliers de la Goodyear.

Nu in ultimul rand, asii tenisului si ai atletismului realizeaza foarte multi bani din contractele publicitare. Daca multipla campioana Serena Williams incaseaza cam 20 de milioane de dolari anual din contractele cu Nike, IBM sau Wilson, cel mai rapid om din lume, Usain Bolt, medaliat cu aur de 6 ori, castiga si el aproape 30 de milioane de dolari din „deal-urile” incheiate cu Puma, Virgin Media si Visa. Incet dar sigur, cea mai in forma jucatoare de tenis din lume, Simona Halep, devine si ea un magnet pentru sponsori. Nike, Wilson, Dedeman, Dorna, Mercedes, Hublot si ,cel mai recent, Dubai Duty Free ii aduc jucatoarei noastre cateva milioane de euro anual iar acesta poate fi doar inceputul.

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.