Contactează-ne

Actualitate

Ce ne mai oferă comercianţii: balsam de păr expirat de trei ani

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ asta au găsit inspectorii de la Protecţia Consumatorului prin magazine ■ la raft mai era şi ojă expirată din vară ■ au fost depistate şi alte abateri ■

Comisarii din cadrul Protecţiei Consumatorului Neamţ au mers zilele trecute prin magazine şi au controlat modul de comercializare a produselor cosmetice la operatorii economici de profil atît din oraşe, cît şi din mediul rural. Au fost depistate mai multe abateri de la normele legale în vigoare, cele mai grave fiind descoperite în ce priveşte data durabilităţii minimale, mai pe şleau, termenul de garanţie. Conform unui comunicat de presă postat pe site-ul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului în unele magazine a fost găsit la comercializare lac de unghii cu termen de valabilitate depăşit de două luni, dar şi şampon de urzică ieşit din termen de pe 8 februarie 2018. „S-a găsit la comercializare cremă de gălbenele, avînd data de minimă durabilitate depăşită din decembrie 2017; se comercializa ojă cu data de minimă durabilitate depăşită din 12.08.2017 şi balsam pentru păr cu data de fabricaţie 06.2012, însoţită de sintagma «a se folosi de preferabil înainte de 36 de luni»”, conform ANPC. Cele mai multe abateri erau însă de informare şi în unele magazine se comercializau produse cosmetice (spumă de păr, spray fixativ, şampoane, de origine din SUA) cu etichetare ilizibilă, contrar prevederilor legale în vigoare care cer ca produsele cosmetice să fie inscripţionate vizibil, de neşters. În alte cazuri, la produsele din gama urmărită informaţiile nu erau traduse în limba română. Alte abateri au fost depistate în cazul promoţiilor. Din acest motiv, comisarii vin cu unele sfaturi utile pentru consumatori. E de preferat ca aceştia să achiziţioneze cosmetice numai din magazine şi/sau raioane specializate, unde se eliberează documente de cumpărare (factură, bon fiscal, chitanţă fiscală), de care vor avea neaparăt nevoie în caz de reclamaţie; în plus, produsele originale nu se vînd în afara lanţurilor de distribuţie cum ar fi tarabe sau persoane fizice „cu sacoşa“; să fie atenţi la preţuri, deoarece preţurile mici propuse sînt dubioase, ele provin cu siguranţă din filiere paralele; să verifice dacă şi calitatea ambalajului corespunde valorii produsului; sînt şanse mari ca un produs zis „de lux”, ambalat în pungă de plastic sau într-o cutie banală, să fie de fapt o contrafacere; să examineze cu atenţie eticheta, o calitate proastă a tipăririi poate ascunde o contrafacere; să ştie că unii producători şi importatori „de marcă” au adoptat voluntar personalizarea unor produse cu etichetă – hologramă, pentru securizarea lor şi pentru protejarea mărcii; să ştie că pe orice produs cosmetic trebuie să fie inscripţionat numele sau denumirea producătorului ori a persoanei responsabile cu introducerea pe piaţă, ori al importatorului de produse din afara UE; majoritatea produselor trebuie să aibă inscripţionată data de minimă durabilitate precedată de expresia „A se folosi preferabil înainte de”, urmată de data sau de detalii asupra locului de pe ambalaj unde se afla inscripţionată această dat; anumite produse precum cremele, nu au dată de minimă durabilitate ci au inscripţionat un simbol (PAO) constînd într-o cutie intredeschisă, pe sau lîngă care este menţionată perioada după deschidere în care produsul poate fi folosit în siguranţă; sînt produse la care data de minimă durabilitate este mai mare de 30 de luni şi atunci aceasta nu se mai menţionează (cazul recipientelor sub presiune cum sunt deodorantele); citiţi cu atenţie eticheta cu avertismente pentru evitarea unor probleme ulterioare de sănătate.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement








Trending