Contactează-ne

Social

Cantina săracilor, tot cu uși încuiate

Știe publicată cu

în data de

Cantina socială din subordinea Primăriei Tîrgu Neamt va avea si în 2018 usile încuiate, la fel ca anul trecut. Hotărîrea privind suspendarea activitătii a fost luată de alesii locali, motivîndu-se că decizia este necesară pentru încadrarea în standardele de functionare conforme legislatiei în vigoare. Personalul nu-si va pierde locul de muncă, fiind mutat la celelalte compartimente/servicii ale Directiei de Asistentă Socială. Nici beneficiarii cantinei nu vor fi afectati. Pînă la finalizarea procedurii de externalizare a serviciului, ei continuă să primească hrana zilnică de la restaurantul social din clădirea Centrului Sfînta Teodora. La Tîrgu Neamt, cantina săracilor a functionat în ultimele decenii într-o clădire foarte veche, amplasată pe strada Cuza Vodă. Spatiul insuficient nu a permis niciodată hrănirea sărmanilor într-o sală de mese, astfel că acestora li se dădea la pachet mîncarea preparată pentru o zi, iar celor nedeplasabili le era dusă acasă. Decizia de suspendare, pentru încă un an, a activitătii cantinei, a avut la bază raportul de specialitate întocmit de Directia de Asistentă Socială (DAS), semnat de directorul executiv Nicoleta Ciocîrlan, care a adus următoarele argumente: nu sînt alocate fonduri în bugetul DAS Tîrgu Neamt pentru aprovizionarea cu alimente si furnizarea de produse/servicii pentru întretinerea si functionarea cantinei; nu există materiale informative de nici un fel, nici retetar stabilit de nutritionist; nu detine un autoturism dotat corespunzător pentru furnizare hrană la domiciliu si nici spatii special amenajate pentru prepararea si distribuirea mesei; nu sînt rampe de acces pentru persoanele dependente de cărucior cu rotile. S-a mai arătat că nu există grupuri sanitare în incinta clădirii, ci doar unul exterior, cantina nu are spatii pentru depozitarea hainelor beneficiarilor sau a materialelor necesare desfăsurării activitătii, nu este nici spălătorie, conditiile de igienizare fiind precare, nu există documentatie cadastrală si extrase de Carte Funciară, nici sisteme de alertare în cazul producerii unor incendii, iar instalatiile electrice/împămîntare nu corespund normelor ISU si că avizele sanitare trebuie actualizate. Pînă la rezolvarea situatiei cantinei, cei peste 50 de beneficiari primesc hrană caldă de la restaurantul de la parterul clădirii în care functionează Centrul Sfînta Teodora, de la Humulesti. Restaurantul a fost deschis în decembrie 2015, printr-un proiect de economie socială derulat prin intermediul Asociatiei Sfînta Teodora de la Neamt. Aceasta a fost înfiintată după acceptarea spre finantare prin Fondul European a unui proiect al Asociatiei Profesionale Neguvernamentale de Asistentă Socială ASSOC Baia Mare, cu care administratia publică locală a orasului a intrat la sfîrsitul anului 2014 într-un parteneriat ce avea ca scop înfiintarea în localitate a unei structuri de economie socială, respectiv restaurant social & catering. Asociatia Sfînta Teodora are patru membri fondatori: Asociatia Profesională Neguvernamentală de Asistentă Socială ASSOC Baia Mare, Asociatia Centrul de Cercetare si Formare a Universitătii de Nord Baia Mare, Orasul Tîrgu Neamt si SC Civitas, firmă patronată de Consiliul Local.

Citește știrea
Advertisement
loading...
Postează comentariu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Copii din Neamţ, la Mondialele de dans

Știe publicată cu

în data de

Autor

■ Dance Art Valian Roman a participat la competiţia din Croaţia cu trei coregrafii ■ sîmbătă, echipajul nemţean a obţinut un loc 1 ■

35 de copii ai Asociaţiei Culturale „Dance Art Valian“ Roman, coordonaţi de coregrafa Anca Ungureanu s-au aflat în ultimele zile în Croaţia, unde au participat la Campionatul Mondial „Dance Star World“. Întrecerea s-a adresat copiilor cu vîrste între 5 şi 16 ani, ediţia din acest an avînd loc în perioada 22-26 mai în localitatea Porec. Fetele de la Roman au cîştigat dreptul de a participa la această prestigioasă competiţie internaţională în urma concursului de selecţie desfăşurat la Bucureşti în luna martie. Deplasarea s-a făcut cu autocarul CSM Roman, o parte din cheltuielile de transport fiind asigurate de primărie şi fiind aprobate în şedinţa Consiliului Local. La plecare, fetele au fost conduse de primarul Lucian Ovidiu Micu, care le-a încurajat. Competiţia se desfăşoară în perioada 22- 26 mai în Croaţia, iar municipiul Romanul este reprezentat de trupele Dance Art Best şi Dance Art Kids. „Sîntem pregătiţi să plecăm la drum. Din cinci coregrafii cu care ne-am prezentat la Bucureşti plecăm cu trei mai departe. Ne bucurăm că vom fi prezenţi la Dance Star World unde Romanul şi România vor fi reprezentate de fetele antrenate de mine, care vor interpreta trei dansuri. Ne-am pregătit intens şi sîntem bucuroase că din zecile de coregrafii prezente la Bucureşti noi am fost selecţionaţi alături de şcolile de dans de la Arad, Bucureşti, Constanţa pentru a reprezenta lotul României la o competiţie internaţională de o asemenea anvergură internaţională, la care participă cei mai buni din cei buni. Important este să participăm la cît mai multe ateliere de coregrafie, să învăţăm lucruri noi, să vedem ce a mai apărut nou în domeniul coregrafiei. Ne-am propus să fim în primii zece, dar dacă vom reuşi să urcăm pe podium la vreo categorie va fi minunat“, spunea, înainte de plecare, coregrafa Anca Ungureanu. Sîmbătă, 25 mai, ea anunţa deja: „Şi a venit şi ziua asta….Dance Art Kids Open Liga A, locul 1“. Primarul Lucian Micu le-a încurajat pe micuţele dansatoare exprimîndu-şi încrederea că se vor întoarce cu rezultate meritorii.

Citește știrea

Actualitate

Program special, la buletine

Știe publicată cu

în data de

Autor

■ Biroul de Evidenţă Informatizată a Persoanei va fi deschis atît sîmbătă, 25 mai, cît şi în ziua alegerilor

În cursul acestei săptămîni, conducerea Primăriei Roman a decis ca Biroul de Evidenţă Informatizată a persoanei să poată avea program prelungit. „Cu ocazia procesului electoral din data de 26 mai, Biroul de Evidenţă Informatizată a Persoanei va lucra cu publicul, în vederea eliberării actelor de identitate după un program special. Sîmbătă, 25 mai, biroul va fi deschis între orele 8 şi 16, iar duminică, 26 mai în ziua alegerilor va exista un program cu publicul între orele 7 şi 21“, a precizat Claudia Matei, consiler al primarului. Romaşcanii care au depus pînă la această dată actele pentru obţinerea unei cărţi de identitate valabile se vor prezenta pentru a ridica acest document. Cei care constată că au buletinul expirat, dar vor să-şi exercite dreptul de vot se vor prezenta la sediul Biroului de Evidenţă Informatizată a Persoanei, din strada Ştefan cel Mare, vizavi de Detaşamentul de Pompieri, cu certificatul de naştere, act de proprietate al unei locuinţe sau adeverinţă de luare în spaţiu şi o chitanţă de 1 leu, bani pe care-i vor achita la ghişeul Biroului de Evidenţă Informatizată a Persoanei, urmînd a li se elibera o carte provizorie de identitate.

Citește știrea

Actualitate

Zi de scrutin, ce ar trebui să ştim

Știe publicată cu

în data de

■ românii vor vota duminică, 26 mai, pentru alegerea celor 32 de europarlamentari care îi vor reprezenta timp ce cinci ani ■ în aceeaşi zi este organizat şi Referendumul pentru Justiţie ■ alegătorii care doresc să-şi exprime opţiunile vor primi trei buletine de vot: unul pentru euroalegeri şi două pentru Referendum ■ se poate afla dacă cineva a votat în numele nostru, dacă nu am mers la vot ■

România este chemată la vot duminică, 26 mai pentru a-şi desemna europarlamentarii, dar şi pentru un Referendum solicitat de preşedintele Klaus Iohannis. În Neamţ, votul poate fi exprimat în cele 488 de secţii, cu două mai multe decît la ultimul scrutin organizat în judeţ, acestea urmînd să fie deschise începînd cu ora 7.00 şi pînă seara la ora 21.00. Conform datelor furnizate de Instituţia Prefectului Neamţ, pe listele permanente sînt înscrise 467.737 de persoane, iar pentru procesul electoral sînt disponibile 1.543.830 de buletine de vot. Numărul uriaş de buletine de vot este explicat de faptul că sînt trei tipuri de formulare, unul pentru euroalegeri şi două pentru Referendum, aferente celor două întrebări la care electoratul este chemat să răspundă. În ziua celor două scrutinuri, fiecare alegător se va prezenta la secţia unde este arondat pentru a vota cu actul de identitate la operatorul de calculator al biroului electoral al secţiei de votare. Acesta va scana buletinul şi va înscrie CNP-ul alegătorului în Sistemul Informatic de Monitorizare a Prezenţei la Vot, aşa cum prevede Legea 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru Organizarea Autorităţii Electorale Permanente. Sistemul ajută la prevenirea votului ilegal şi semnalează dacă persoana care s-a prezentat la vot a împlinit vîrsta de 18 ani, şi-a pierdut drepturile electorale, şi-a mai exercitat dreptul de vot la acelaşi scrutin, este arondată altei secţii de votare etc. Dacă un alegător nu merge la vot duminică, din diverse motive, poate să afle, ulterior, dacă a votat altcineva în numele său. După alegeri, în temeiul Regulamentului European cu privire la protecţia datelor, orice cetăţean poate trimite o solicitare Autorităţii Electorale Permanente (AEP) pentru a afla dacă CNP-ul său a fost înscris în Sistemul Informatic de Monitorizare a Prezenţei la Vot (SIMPV). Cu alte cuvinte, românii care nu se duc la alegeri sau la referendum vor putea afla dacă cineva a votat fraudulos în locul lor. Solicitarea se va face printr-un formular adresat AEP, prin care se va putea verifica dacă la rubrica CNP-ului celui care a făcut solicitarea apare vreo semnătură. Încă nu există un formular oficial pentru alegerile din 26 mai, dar este probabil ca modelul să apară cît de curînd pe site-ul oficial al AEP.

Ce rol vor avea europarlamentarii pe care îi alegem pe 26 mai

Parlamentul European este o instituţie legislativă a Uniunii Europene. Membrii săi sînt aleşi prin scurin direct: alegeri în care cetăţenii votează în mod direct candidaţii/partidele pe care le doresc alese, o dată la cinci ani. Împreună cu alt organism – Consiliul Uniunii Europene şi cu această Comisie Europeană, Parlamentul European exercită puterea legislativă a Uniunii Europene. Cele mai recente alegeri pentru Parlamentul European au fost în 2014, iar următorul scrutin are loc, în România, pe data de 26 mai 2019. Fiecare ţară din Uniunea Europeană are repartizat un anumit număr de deputaţi în Parlamentul European, modul de stabilire a numnărului de deputaţi pentru fiecare ţară fiind stabilit de tratatele europene. Deputaţii aleşi la finele lui mai în toată Europa vor reprezenta peste 500 de milioane de cetăţeni din toate statele membre. În principiu, numărul deputaţilor din fiecare ţară este proporţional cu populaţia sa, dar se aplică sistemul „proporţionalităţii degresive“, după cum explică Parlamentul European pe site-ul oficial. Cu alte cuvinte, cu toate că statele cu o populaţie mai numeroasă au, într-adevăr, mai mulţi reprezentanţi decît statele mai mici, acestora din urmă le revin mai multe locuri decît ar avea dacă s-ar face un calcul strict proporţional. Totuşi, nici o ţară nu poate avea mai puţin de şase, sau mai mult de 96 de parlamentari, iar numărul total al europarlamentarilor nu poate depăşi 750, plus preşedintele. României îi revin 32 de locuri pentru Parlamentul European dacă Marea Britanie rămîne în Uniunea Europeană, iar dacă decide să părăsească Uniunea Europeană atunci numărul europarlamentarilor români se va mări la 33. Membrii Parlamentului European nu sînt repartizaţi în funcţie de naţionalitate, ci în funcţie de afilierea politică. În prezent, în cadrul Parlamentului European există opt grupuri politice, după cum urmează: Grupul Partidului Popular European (Creştin Democrat); Grupul Alianţei Progresiste a Socialiştilor şi Democraţilor din Parlamentul European; Grupul Conservatorilor şi Reformiştilor Europeni; Grupul Alianţei Liberalilor şi Democraţilor pentru Europa; Grupul Confederal al Stîngii Unite Europene/Stînga Verde Nordică; Grupul Verzilor/Alianţa Liberă Europeană; Grupul Europa Libertăţii şi Democraţiei Directe; Grupul Europa Naţiunilor şi a Libertăţii. Pentru a fi alese în Parlamentul European, partidele politice trebuie să obţină la alegeri cel puţin 5% din voturi. Normele UE prevăd că trebuie utilizată o formă de reprezentare proporţională, ceea ce înseamnă că numărul de deputaţi aleşi de la fiecare partid depinde de numărul de voturi obţinute de respectivul partid. Cu alte cuvinte, dacă un partid politic obţine, de exemplu, 20% din voturi, atunci va cîştiga aproximativ 20% din mandate, adică din numărul total de europarlamentari ai ţării. În ceea ce priveşte Referendumul, cele două întrebări care se vor regăsi pe buletine duminică, 26 mai sînt: „Sînteţi de acord cu interzicerea amnistiei şi graţierii pentru infracţiuni de corupţie?“ şi „Sînteţi de acord cu interzicerea adoptării de cãtre Guvern a ordonanţelor de urgenţă în domeniul infracţiunilor, pedepselor şi al organizării judiciare şi cu extinderea dreptului de a ataca ordonanţele direct la Curtea Constituþională?“. În cazul în care un alegător nu doreşte să voteze la Referendum, membrii biroului electoral vor trage o linie în dreptul spaţiului pentru semnătură de pe listele permanente. F. ORDEAN; C. FILIP

Citește știrea

Trending