Contactează-ne

Administrație

Călătorii gratuite tăiate- Troleibuzul luată din nou în vizor de primarul de Piatra Neamţ

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ a fost luată decizia reducerii numărului de călătorii gratuite la doar 10 pe lună ■ “e un abuz care loveşte în persoanele vulnerabile”, a declarat Dragoş Chitic

Primarul municipiului Piatra Neamţ, Dragoş Chitic, a pus din nou tunurile pe Troleibuzul, societatea subordonată Consiliului Judeţean Neamţ, dar şi pe conducerea PSD a judeţului. “Nedreptate”, “abuz”, “lipsă de suflet”, aşa a catalogat edilul de Piatra decizia recentă a conducerii Troleibuzul de a reduce numărul de călătorii gratuite în Piatra Neamţ la doar 10 le lună. Afirmaţiile au fost făcute în cadrul unei conferinţe de presă care a fost susţinută joi, 29 august, la sediul primăriei pietrene. “Încă odată se dovedeşte faptul că în zonele subordonate Consiliului Judeţean deciziile se iau pe considerente exclusiv politice în privinţa locuitorilor din Piatra Neamţ. Legat de transportul public de persoane, Consiliul de Administraţie al societăţii Troleibuzul, societate a Consiliului Judeţean, a luat o decizie politică: reducerea numărului de călătorii pentru persoanele care beneficiază de gratuitate în Piatra Neamţ la doar 10 pe lună. Este o nedreptate, îndrăznesc să spun chiar un abuz care afectează grav persoanele care beneficiază de gratuitate la transportul public, adică loveşte chiar în persoanele vulnerabile din punct de vedere social. Am mai spus, iar acum a venit un argument în plus, că ceea ce administrează PSD la Neamţ funcţionează prost, iar de suferit au din păcate şi locuitorii din Piatra Neamţ. Ce fel de politică este asta? Cît de fără suflet poţi să fii pentru a lua o astfel de decizie ? Cum poţi să loveşti în nişte oameni care şi aşa au o situaţie dificilă? Aşa cum i-am obişnuit pe pietreni nu voi privi indiferent un astfel de abuz, o astfel de măsură care denotă dezinteresul total al PSD la Neamţ faţă de oamenii din Piatra Neamţ. Îi asigur pe pietreni că mă voi lupta cu toate mijloacele legale pentru a înlătura în cel mai scurt timp această nedreptate”, a declarat primarul Dragoş Chitic. Pînă cînd acesta va găsi modalităţile legale prin care să intervină, ar putea fi făcut un comentariu de “culoare”. Politică. Şi anume că un primar liberal ceartă o conducere de judeţ social-democrată pentru că adoptă o măsură… “antisocială”. Revenind la situaţia de la Troleibuzul, întrebat dacă au apărut noutăţi legate de compensaţia financiară pe care primăria trebuie să o plătească lunar societăţii subordonate CJ, Dragoş Chitic a admis că au apărut… complicaţii. În sensul că, dacă în urmă cu puţin timp îşi exprima încrederea că vor fi adoptate hotărîri de CL, în cazul primăriilor membre în ADI Urbtrans, pentru a elimina compensaţia, mai nou şi-a dat seama că primarii PSD şi-au schimbat opţiunea. În sensul că doar două consilii locale au adoptat astfel de hotărîri prin care să fie scoasă compensaţia lunară din contract. Restul de patru… au fost probabil “răzgîndite” de conducerea judeţeană a PSD. Aşa că lucrurile au rămas cam ca-n tren. Sau în troleu, dacă vreţi. Şi la acest moment înţelegem că primăria pietreană ar trebui să achite cîte 800.000 de lei lunar către Troleibuzul. Societate despre care nicio instituţie cu atribuţii de control sau anchetă nu ne-a dumirit încă dacă e o firmă absolut necesară pentru judeţ, în care banii se cheltuie corect, sau e doar o vacă pe care au muls-o şi o mulg toţi politicienii care s-au perindat pe la conducerea judeţului.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Roman: Municipalitatea vrea să intre în posesia clădirilor de la Liceul 1

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ edilii doresc ca imobilele care au aparţinut Grupului Industrial Construcţii de Maşini să reintre în administrarea primăriei

Primarul Lucian Ovidiu Micu a anunţat că a reluat demersurile pe lîngă Ministerul Educaţiei Naţionale pentru a intra în proprietatea clădirilor din strada Ştefan cel Mare, care a aparţinut Grupului Industrial Construcţii de Maşini (fostul Liceu Industrial Nr.1). Imobilele, monument arhitectonic, sînt tot mai greu de întreţinut şi de păzit, iar edilii doresc să obţină de la minister dreptul de a administra căminul şi cantina fostei instituţii de învăţămînt. Cum în urma nenumăratelor demersuri făcute pe lîngă mai marii din Educaţie de a schimba destinaţia obiectivelor, edilii s-a lovit de inflexibilitatea acestora, dar şi de faptul că legea nu permite înstrăinarea sau schimbarea destinaţiei spaţiilor, primăria este în situaţia ingrată de a cheltui bani pentru a asigura întreţinerea, dar mai ales paza, cele două corpuri de clădire fiind expuse tentaţiei hoţilor. Primarul Lucian Micu a declarat că doreşte să deblocheze situaţia şi să determine Ministerul Educaţiei să fie de acord cu găsirea unei alte destinaţii, de utilitate publică, clădirilor. În acest sens, pe ordinea de zi a ultimei şedinţe de consiliu local, a existat un proiect de hotărîre prin care s-a solicitat aprobarea aleşilor pentru un astfel de demers. „Dorim să reintroducem toată această zonă într-un circuit civil. Proiectul este acum blocat la Ministerul Educaţiei Naţionale, deşi e evident, din punctul meu de vedere, că nu mai există numărul de copii care să ducă la redeschiderea acestui liceu. Deşi este în proprietatea municipiului Roman, ca şi competenţă, slădirea este la Ministerul Educaţiei – Inspectoratul Şcolar Neamţ. Am avut foarte multe tentative de a aduce aici mai multe instituţii ale statului (punct vamal, sau chiar centru de reeducare a minorilor infractori, cum şi-ar fi dorit deputatul Laurenţiu Leoreanu – n.red.), dar, din păcate, nu am reuşit la acea vreme. Reluăm eforturile de a transforma această zonă şi de a o reda circuitului. Avem nevoie de o hotărîre de consiliu local, în baza căreia vom vedea dacă Guvernul va fi de acord să ne transfere în proprietate cele două clădiri, cămin şi cantină, după care dorim să luăm o decizie în legătură cu ce este oportun de făcut, pentru că, din punctul meu de vedere, este păcat de acea investiţie. A trecut mult prea mult timp şi, ca orice construcţie, atunci cînd nu este folosită, se degradează“, a declarat primarul Lucian Micu. El a reaminitit faptul că în 2004 clădirea în discuţie a trecut, prin lege, din proprietatea publică a statului, în aceea a Ministerului Educaţiei, efectuîndu-se amenajări la căminul şi cantina liceului. Lucrările nu au fost finalizate, iar în prezent clădirile sînt abandonate şi supuse deteriorării.

Citește știrea

Actualitate

Roman: Transport gratuit pentru copiii din strada Fabricii

Știre publicată în urmă cu

în data de

Şi la începutul acestui an de învăţămînt, conducerea Şcolii Costache Negri, structură gimnazială a Liceului Teologic Sfîntul Fransisc de Asissi, a găsit înţelegerea primăriei în vederea transportului copiilor care provin din familii defavorizate, care locuiesc în strada Fabricii. „Avem o colaborare cu Primăria Roman care ne sprijină cu transportul a o parte din cei 200 de copii, arondaţi şcolii noastre. Aceşti elevi sînt aduşi cu un autobuz dimineaţa, înainte de ora 8 la şcoală, din strada Fabricii. La prînz, la ora 12.00, cei din ciclul primar sînt transportaţi la domiciliu, pentru ca la ora 14.00 să fie aduşi cei din ciclul gimnazial, care sînt transportaţi acasă, seara, după terminarea cursurilor“, a precizat Bogdan Irimia, directorul adjunct al Şcolii Costache Negri. Acesta spune că la unitatea şcolară din strada Petru Rareş învaţă 200 de copii, din sectorul arondat şcolii, în general Cartierul Lipovenesc, din zona străzii Sucedava şi a străzilor adiacente. În ciclul primar, la această şcoală învaţă clase cu un efectiv de 24-30 de elevi, iar în ciclul gimnazial clase cu efective cuprinse între 16 şi 24 de elevi. „Sînt elevi pe care ne străduim să-i sprijinim să vină la şcoală şi să se instruiască, chiar dacă provin dintr-o zonă mai puţin favorizată, cum e cea din strada Fabricii. Cu dăruire şi dragoste pentru copiii şi ei trebuie stimulaţi să înveţe şi să beneficieze de educaţie“, a mai declarat Bogdan Irimia.

Citește știrea

Actualitate

Neamţ: Colectarea deşeurilor, între normă şi realitate

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ după vizitarea staţiei de captare şi a celei de epurare a apelor, edilul şef al Romanului, Lucian Ovidiu Micu, a condus jurnaliştii într-o vizită la staţia de sortare a deşeurilor de la Cordun ■ au fost vizitate, ulterior şi două platforme de gunoi menajer ■

Sistemul de Management Integrat al Deşeurilor din judeţul Neamţ, proiect început în februarie 2011, cu perioadă de implementare de 44 de luni, a avut un prim obiectiv prioritar colectarea gunoaielor, pe cît posibil selectivă, atît în mediul rural, cît şi în mediul urban, din toate localităţile judeţului, precum şi închiderea gropilor de gunoi neconforme de la Bicaz, Roman şi Tîrgu Neamţ. În paralel s-a derulat proiectul de construire a staţiilor de sortare şi transfer de la Cordun, Tîrgu Neamţ, Taşca şi a depozitului de la Girov. Miercuri, 16 octombrie, primarul Lucian Micu a însoţit jurnaliştii din presa locală într-o vizită la staţia de sortare a deşeurilor de la Cordun şi la cîteva puncte de colectare a gunoiului. La vizită au fost prezenţi inginerul Ionel Ciocan, director al SC Rossal SRL, Iulia Havrici, director economic al operatorului de salubritate, consilier local, Anca Pîntea, administrator al SC Rossal – staţia de sortare a deşeurilor. Încă de la intrare, impresionează ordinea şi modul de sortare a gunoiului. Conform proiectului, staţia de transfer şi compactare de la Cordun are o capacitate de 45.000 tone pe an, iar staţia de sortare o capacitate de 17.000 tone pe an, fiind proiectată pentru a primi numai materialele separate la sursă: hîrtie, carton, plastic, sticlă şi metale. Staţia de transfer şi de sortare de la Cordun deserveşte aproximativ 183.000 de locuitori din municipiul Roman şi cele 26 de localităţi ale Zonei Metropolitane. Aceasta face parte din proiectul Managementul integrat al deşeurilor în judeţul Neamţ, în valoare de 23.002.312 lei, fără TVA. Primul pas pentru realizarea sistemului de management integrat al deşeurilor din judeţ a fost făcut în luna septembrie 2012. Preşedintele CJ Neamţ de la acea vreme, Culiţă Tărâţă, a semnat contractul de lucrări Proiectarea şi execuţia Staţiei de transfer Tîrgu Neamţ, a Staţiei de transfer Taşca, a Staţiilor de transfer şi sortare Cordun şi a platformelor de colectare a deşeurilor, Judeţul Neamţ“, proiect cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Sectorial Mediu. „În principal, în staţia de sortare intră două categorii mari de deşeuri, respectiv deşeurile colectate selectiv, destinate sortării, în vederea reciclării fracţiei reutilizabile şi deşeurile care merg direct la staţia de transfer, acolo unde se compactează pentru a fi transportate la depozitul de la Girov. Există o zonă de preluare a deşeurilor şi de presare a lor, în interiorul unor containere ce au o capacitate de 30 mc, care sînt încărcate pe utilaje speciale de transport şi care sînt expediate la Depozitul de la Girov“, a spus Anca Pîntea, administrator al SC Rossal. Primarul Lucian Micu, recent întors din Franţa, în vizita făcută la Montlucon, comunitate cu care Romanul a încheiat un acord de parteneriat, a reamintit faptul că şi în ţara lui Voltaire există foarte multe deşeuri amestecate, care pot fi reciclate. „Maşina aceasta a colectat deşeuri reziduale din sectorul case. De remarcat faptul că au fost aduse în staţia de sortare foarte multe deşeuri reziduale, multe materiale reciclabile. Din păcate, pentru astfel de deşeuri, costurile de încărcare şi transport sînt foarte ridicate. Pierderea e a cetăţenilor pentru că se generează o cantitate mare de deşeuri reciclabile şi taxa pe economia circulară va fi de la anul mai mare. De aceea, obiectivul tuturor e de a colecta selectiv, ceea ce va însemna şi reducerea costului gunoiului“, a spus edilul şef. Din păcate, 95% din deşeurile ridicate de la case nu pot fi reciclate. Zilnic, în acest depozit intră două maşini de la asociaţiile de proprietari, două de la case, 5 din localităţile Zonei II Roman, două pentru materiale reciclabile. Alte 6 maşini pleacă la Girov, din care cel puţin două, în această perioadă sînt cu deşeuri vegetale. Anca Pintea a subliniat că ar fi ideal ca sticlele şi borcanele aruncate la containere să fie clătite pentru a nu contamina. Ea a vorbit şi despre „trasabilitatea deşeurilor“, ţinta de colectare selectivă pentru 2020 fiind de 50% din cantitatea de deşeuri generată, în condiţiile în care la Roman este de acum de 16-17%, comparativ cu Montlucon, unde procentul de colectare selectivă este de 30%.

Citește știrea

Trending