Contactează-ne

Actualitate

Biletele de trimitere sînt valabile trei luni

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ un bilet de trimitere emis de medicul de familie va fi valabil 90 de zile ■ au fost modificate şi protocoalele de prescriere a unor medicamente ■

La una din ultimele conferinţe de presă de la sediul Casei de Asigurări de Sănătate Neamţ, conducerea instituţiei a anunţat că printre modificările legislative elaborate de Casa Naţională şi Ministerul Sănătăţii este şi prelungirea valabilităţii, timp de 3 luni, a biletelor de trimitere, pe care medicii le dau pacienţilor pentru consultaţii de specialitate, sau pentru analize paraclinice. „Biletele de trimitere, de toate felurile, pentru toate bolile cronice, vor avea o valabilitate de 90 de zile. Asta înseamnă că pacientul se poate prezenta fie la spital, fie la medicul specialist, fie pentru analize medicale paraclinice în acest interval. Pînă acum, termenul de valabilitate al unui bilet de trimitere era de 60 de zile pentru bolile cronice obişnuite şi 90 de zile era valabil doar pe programele naţionale de sănătate“, a precizat economist Gabriela Zamfir, director executiv al Casei Judeţene de Sănătate. Aceste măsuri au fost luate în vederea scurtării timpului de aşteptare la medicii de familie şi chiar a uşurării muncii acestora, prin debirocratizarea unor servicii. Modificări au fost făcute şi în ceea ce priveşte protocoalele de prescriere a medicamentelor. „S-a emis, recent un Ordin, care modifică celebrul Ordin 1301 din 2008, actualizat prin Ordinul 854/562 din 2019, referitor la protocoalele terapeutice pentru anumite medicamente. Acestea sînt afişate pe site-ul Casei Naţionale, unde pot fi consultate. Aş putea menţiona modificarea unor protocoale pe Oncologie, pentru o serie de medicamente antipsihotice şi antidepresive, protocoalele cu agenţi biologici pentru : tratamentul sclerozei multiple, fibrozei pulmonare ideopatice, bolii cronice inflamatorii intestinale, pentru tratarea artritei juvenile, atropatiei psoriazice, spondilitei anchilozante, poliartritei reumatoide, psoriazisului vulgar. S-au mai modificat protocoalele şi pentru unele boli rare. Medicii prescriptori pot consulta site-ul Casei Naţionale, atunci cînd prescriu un medicament“, a precizar doctor Magda Spînoiu, medic şef al Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Neamţ. Veşti bune sînt şi pentru nemţenii cu afecţiuni medicale care aleg să se trateze în sistemul privat. Guvernul a aprobat, Ordonanţa de urgenţă pentru completarea art. 230 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii. În esenţă s-a stabilit faptul că asiguraţii care aleg să beneficieze de servicii medicale oferite de furnizori privaţi, aflaţi în contract cu casele de asigurări de sănătate pot plăti doar diferenţa dintre tarifele furnizorilor privaţi şi cele decontate de asigurări. Actul normativ reprezintă o completare necesară a legislaţiei pentru buna funcţionare a întregii activităţi medicale, precum şi pentru utilizarea eficientă a fondurilor publice. Documentul asigură măsuri de protecţie pentru pacientul care acceseaza serviciile medicale furnizate de clinicile private. „Astfel, asiguraţii care optează să beneficieze de unele servicii medicale acordate de furnizorii privaţi care încheie contracte cu casele de asigurări de sănătate, în regim de spitalizare continuă, ambulatoriu clinic de specialitate şi ambulatoriu paraclinic, vor putea plăti diferenţa dintre tarifele serviciilor medicale acordate de furnizorii privaţi şi tarifele suportate din bugetul Fondului Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate decontate de casele de asigurări de sănătate“, arată Ministerului Sănătăţii. De asemenea, noile norme prevăd informarea corecta a pacienţilor prin afişarea, pe pagina de internet a furnizorilor privaţi de servicii medicale a costului acestei diferenţe suportate prin contribuţie personală care se va putea plăti în mod direct de către asiguraţi cu acordul prealabil în scris al acestora. Mai mult, prin contractul-cadru, se vor stabili serviciile medicale, modalitatea şi condiţiile acordării acestora, precum şi procedura de stabilire a nivelului contribuţiei personale. Ordonanţa de Urgenţă a fost adoptată de către Executiv după consultări ale Ministerului Sănătăţii cu asociaţiiile de pacienţi şi furnizorii privaţi de servicii medicale.

F. ORDEAN, G. MUNTEANU

Citește știrea
Advertisement
loading...
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Neamţ: Coliziune între două autoturisme. 9 persoane implicate

Știre publicată în urmă cu

în data de

Salvatorii nemţeni intervin în aceste momente, joi, 22 august, la un accident rutier produs în satul Hociungi, comuna Moldoveni. Din primele informaţii oferite de cei de la ISU Neamţ, a fost vorba despre o coliziune între două autoturisme, în care se aflau 9 persoane. “Un echipaj de pompieri se deplasează la un accident rutier în satul Hociungi, comuna Moldoveni. Sînt implicate două autoturisme cu 9 persoane. Nu sînt persoane încarcerate. Un bărbat acuză dureri. Se deplasează la locul intervenției și un echipaj SAJ”, au transmis reprezentanţii ISU Neamţ.

Citește știrea

Actualitate

Neamţ: Detaşări de directori şi inspectori în învăţămînt

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ Consiliul de Administraţie al ISJ a validat noi detaşări de directori, în interesul învăţămîntului ■ în acelaşi cadru instituţional au fost avizate şi detaşările pentru funcţia de inspector şcolari ■

În ultima şedinţă de Consiliu de Administraţie a ISJ Neamţ au fost luate decizii referitoare la detaşarea, în interesul învăţămîntului, pe locurile vacante, aferente funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile din judeţ, pentru anul şcolar viitor. „Inspectoratul Şcolar Judeţean Neamţ informează că în cadrul Consiliului de Administraţie din data de 20 august au fost validate detaşările în interesul învăţămîntului pe locurile vacante funcţiilor de directori, directori adjuncţi în unităţile de învăţămînt preuniversitar din judeţul Neamţ pentru anul şcolar 2019-2020, pînă la organizarea concursului de către Inspectoratul Şcolar Judeţean Neamţ, dar nu mai tîrziu de sfîrşitul anului şcolar 2019-2020“, a precizat Elena Preda, purtătorul de cuvînt al ISJ Neamţ. Astfel, la Şcoala Gimnazială Regina Maria, din oraşul Bicaz a fost detaşată profesoara Elena Cristina Sasu, fost inspector şcolar. La Şcoala Boghicea revine pe postul de director Eugen Mihai, fost director al unităţii şcolare şi ex-primar în ciclul electoral anterior, care ia locul soţiei sale ce a funcţionat ca director al şcolii atît timp cît acesta a ocupat funcţia de edil şef al localităţii. De menţionat că profesorul Eugen Mihai nu a luat examenul de ocupare a postului la ultimul concurs organizat de Inspectoratul Şcolar. La Şcoala Postliceală Sanitară din Piatra Neamţ revine pe postul de director profesorul Mihai Floroaia. Profesoara Mihaela Luminiţa Ciubotaru a fost detaşată pe funcţia de director adjunct la Şcoala Gimnazială Piatra Şoimului. La Şcoala Gimnazială Mihai Eminescu, din Roman, a fost detaşat ca director adjunct profesorul Dumitru Asoltanei, care îi va lua locul preotului Alexandru Lezeu detaşat ca director la Liceul Tehnologic Vasile Sav. La Şcoala Gimnazială I.I.Mironescu din comuna Tazlău postul de director va fi ocupat, în condiţii de detaşare de Marina Violeta Monalisa Lupu. În cadrul aceleiaşi şedinţe de CA, au fost validate şi detaşările în interesul învăţămîntului pentru funcţiile de inspectori şcolari, existînd şi aici cîteva mişcări pe posturi importante, părăsite din diverse motive de către foştii inspectori. „Conducerea ISJ Neamţ informează că Ministerul Educaţiei Naţionale a comunicat avizul favorabil privind numirea, prin detaşare în interesul învăţămîntului, pe locurile vacante aferente funcţiilor de inspector şcolar pînă la organizarea concursului de către Inspectoratul Şcolar Judeţean Neamţ, dar nu mai tîrziu de sfîrşitul anului şcolar 2019-2020, pentru următoarele cadre didactice care vor ocupa funcţii de inspectori şcolari: doamna Elena Cristina Alungulesei va ocupa funcţia de inspector şcolar pentru Educaţie timpurie cu normă întreagă. Luminiţa Boloca este detaşată ca inspector şcolar pentru Biologie, cu atribuţii de coordonare a disciplinei Chimie, prin fişa postului, cu jumătate de normă. Tot prin fişa postului va ocupa o jumătate de normă şi pe funcţia de inspector şcolar pentru Activităţi extraşcolare. Profesoara Mariana Munteanu a fost detaşată cu normă întreagă pentru funcţia de inspector şcolar pentru Managementul instituţional. Profesoara Elisabeta Pascu va lua loc profesorului Gheorghe Brînzei, în funcţia de inspector şcolar pentru disciplina Limba şi Literatura Română, colegul nostru trecînd la catedră de la 1 septembrie. Doamna Mihaela Popa este detaşată ca inspector şcolar pentru Proiecte educaţionale cu o normă, iar doamna Anca Livia Radu va avea jumătate de normă de inspector şcolar educaţie fizică şi sport. Colegul nostru, Ioan Romeo Roman, va ocupa funcţia de inspector şcolar pentru Managementul Instituţional. Domnia sa a fost în trecut şi inspector pentru discipline socio- umane şi pentru proiecte extraşcolare. Din cauza scăderii numărului de profesori la disciplinele socio-umane, acestea s-au alipit disciplinei Istorie, urmînd ca inspectorul de istorie (Elena Preda n.r.) să preia şi atribuţiile acestea prin fişa postului“, a mai adăugat Elena Preda.

Citește știrea

Actualitate

Din tabără, la spital, din cauza mîncării

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ 12 copii din Adjudeni au suferit o toxiinfecţie în timp ce se aflau la o pensiune din comuna suceveană Mănăstirea Humor ■ din primele cercetări rezultă că elevii şi-au pregătit singuri mîncarea, folosind alimentele aduse de acasă ■ o situaţie asemănătoare a avut loc luna trecută şi într-o tabără din Durău ■

Un grup de 12 copii din Adjudeni, comuna Tămăşeni aflaţi în excursie pe meleaguri sucevene a ajuns la Unitatea de Primiri Urgenţe a Spitalului Judeţean din Suceava, cu o toxiinfecţie alimentară destul de serioasă. „Luni, 19 august 2019, un grup de copii şi tineri din judeţul Neamţ s-a cazat în satul Poiana Micului, comuna Mănăstirea Humorului. Aceştia au adus alimente de acasă şi şi-au gătit singuri. În cursul nopţii o fetiţă a acuzat vărsături. Părinţii acesteia, care au venit şi au luat-o acasă, au afirmat că în anturajul de la domiciliul fetiţei sunt şi alţi copii care au prezentat vărsături şi diaree. A doua zi, mai mulţi copii au început să prezinte greaţă, dureri abdominale şi vărsături. În urma evaluării de la faţa locului, 12 copii au fost transportaţi la Spitalul Judeţean de Urgenţă Sfîntul Ioan cel Nou, Suceava. În momentul de faţă 4 copii sînt internaţi în secţia Pediatrie, 6 copii şi un însoţitor în secţia de Boli Infecţioase, cu simptomatologie uşoară, fără probe inflamatorii prezente. Pacienţii vor fi externaţi în cursul zilei de azi. Restul grupului s-a întors aseară la domiciliu, în judeţul Neamţ“, a precizat pentru Monitorul de Neamţ şi Roman, Ioana Bianca Bighiu, purtătorul de cuvînt al Direcţiei de Sămătate Publică Suceava. Ea a mai adăugat faptul că DSP Suceva a demarat măsurile specifice în astfel de situaţii. O echipă de inspectori ai serviciului de Control în Sănătate Publică s-a deplasat la faţa locului pentru a verifica în detaliu condiţiile igienico-sanitare. Probele recoltate în cursul serii de 21 august, se află în lucru. Specialiştii Compartimentului de Supraveghere Epidemiologică şi Control Boli Transmisibile desfăşoară o anchetă epidemiologică. O probă de materii fecale şi o probă de lichid de vărsătură de la pacienţii internaţi se află de asemenea în lucru la Laboratorul de Diagnostic şi Investigare în Sănătate Publică din cadrul DSP Suceava.

A fost toxiinfecţie şi la Durău

În urmă cu o lună, pe 17 iulie, la Centrul Primiri Urgenţe al Spitalului Orăşenesc din Tîrgu Neamţ ajungeau, în jurul orei 20, şase copii cu dizabilităţi, cu vîrste între 10 şi 19 ani şi un adult, toţi acuzînd greţuri, vărsături şi scaune diareice. „Pacienţii au domiciliul în judeţul Prahova şi se află în vacanţă, la o tabără din Durău. Ei au prezetat simptomatologie de enterocolită pe tot parcursul zilei de 16 şi 17 iulie. Sub tratament de echilibrare hidroelectrolitică şi regim dietetic, starea generală a pacienţilor s-a ameliorat şi toţi s-au întors în tabără. În urma anchetei epidemiologice s-a constatat că în tabără există două grupuri distincte şi anume acela al copiilor cu dizabilităţi şi un alt grup de 101 copii şi 36 de adulţi între care nu s-a semnalat nici un caz de boală, cu toate că şi ei au consumat alimente de la blocul alimentar al taberei“, declara atunci dr. Mirela Grădinaru, purtătorul de cuvînt al Direcţiei de Sănătate Neamţ. Şi atunci s-a declanşat o anchetă epidemiologică şi s-au ridicat probe de sanitaţie din alimente şi apă. Ulterior s-a stabilit că toxiinfecţia alimentară a fost de la un tort preparat de o întreprindere individuală, neautorizată şi neînregistrată sanitar-veterinar. Pentru toxiinfecţia de la Durău s-a aplicat o amendă de 2.000 lei.

Citește știrea

Trending