Publicitate

■ deputatul liberal, preşedinte PNL Neamţ, s-a remarcat prin numeroasele declaraţii de susţinere ■ din tabara PSD nu s-a prea auzit nimic ■ liberalii au repus subiectul pe agenda publică, să vedem ce va urma ■

“Apele politice” se tulbură din nou în zona Moldovei după o decizie care ar putea aduce o doză de speranţă în ceea ce priveşte autostrada Iaşi – Tîrgu Neamţ – Tîrgu Mureş a fost luată recent de Comisia pentru Transporturi a Camerei Deputaţilor. După cum am mai precizat a fost admis proiectul de lege privind aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Unirii, stabilind că Ministerul Transporturilor este responsabil pentru realizare. Autostrada Unirii se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, din credite externe şi din fonduri europene nerambursabile, fie prin parteneriat public-privat. Raportul comisiei urmează să intre în dezbaterea plenului Camerei Deputaţilor, care este for decizional. Spuneam că se tulbură “apele politicii” pentru că, acum cînd s-ar părea că s-a mai făcut un pas, mic, spre realizarea acestei autostrăzi, încep să apară unii ce vor să-şi atragă simpatie politică descoperind peste noapte că sînt “susţinătorii” acestui proiect. Şi cum e păcat să uităm şi să riscăm să fim păcăliţi, nu strică să ne uităm puţin în trecutul nu foarte îndepărtat, pentru a vedea totuşi cine a fost sau nu un susţinător al acestui proiect. Dinspre partea PSD-ului, susţinerea a fost extrem de timidă, spre inexistentă. Ba chiar a fost un episod relatat în presă în care la un moment dat ar fi trebuit să aibă loc la Piatra Neamţ o şedinţă a Comisiei de Transporturi din Camera Deputaţilor. Numai că pînă la urmă şedinţa a avut loc la Lacul Roşu. Şi nici pînă azi Ionel Arsene, şeful social-democraţilor nemţeni, nu a oferit vreo explicaţie valabilă de ce ai săi colegi de guvernare nu s-au mai întîlnit în şedinţă la Piatra Neamţ. În rest, de cînd e preşedinte de CJ Neamţ a tot adus miniştrii prin judeţ, inclusiv de la Transporturi, dar despre autostrada care să scoată Neamţ-ul din sărăcie nicio vorbuliţă. Şi nici întrebări pe această temă, pentru că la astfel de vizite presa “nealiniată” nu are acces. Dinspre ALDE, eforturile pentru susţinerea proiectului autostrăzii datează din perioada în care deputatul Cătălin Drăguşanu era în Comisia de Transporturi. Numai că era cam singurul care se zbătea pe marginea subiectului care îi lăsa cam reci pe colegii de partid. După ce Drăguşanu a fost îndepărtat din partid, s-a cam lăsat tăcerea, cu excepţia a una, două declaraţii pe temă. Făcute probabil de complezenţă sau ca să dea bine. Liberalii, în schimb, au făcut din subiectul Autostrăzii Unirii o adevărată temă de campanie publică. Cu declaraţii de susţinere de la cel mai înalt nivel al partidului, ba chiar şi cu marşuri de susţinere. Dintre liberalii nemţeni, extremi de activi în genere pe marginea temei menţionate, s-a remarcat preşedintele filialei, deputatul Mugur Cozmanciuc. Care şi-a declarat susţinere pentru proiect încă din campania electorală pentru parlamentare. „În prima zi de campanie electorală am fost întrebat ce pasi au fost făcuţi din proiectul Neamt 2020. Pe lîngă proiectele puse deja în aplicare de primarii liberali Dragoş Chitic şi Laurenţiu Leoreanu, vestea că se fac primii paşi ca autostrada Unirii, care va lega judeţul de Transilvania, mi se pare de o importanţă covîrşitoare pentru nemţeni şi pentru întreaga zonă a Moldovei în general. Totodată, mai vreau să spun că parlamentarii PNL din Neamţ, Eugen Ţapu Nazare, Cătălin Drăguşanu, dar şi colegii mei din PNL au înţeles cît de important e să susţină necondiţionat proiectele pentru zona Moldovei, drept urmare în programul de guvernare sînt incluse proiecte de dezvoltare, însă prioritară este Autostrada Unirii“, declara, atunci, preşedintele PNL Neamţ. Cînd Dacian Cioloş a ajuns premier, tonul declaraţiilor era optimist. „Este extrem de important pentru România să reuşească să lege Capitala de ţările din vest printr-o autostradă, astfel reuşindu-se implicit legarea Portului Constanţa de ţările din vest printr-o autostradă. Lumea trebuie să înţeleagă că Autostrada Moldovei nu e nici moft, nici mijloc de promovare pentru politicieni, nici temă de campanie. E o necesitate! Mă bucur că premierul Dacian Cioloş şi colegii mei liberali de la Bucureşti au constatat că amînarea construirii autostrăzii Unirii ar însemna pentru zona Moldovei o condamnare la izolare, la sub-dezvoltare, la sărăcie. Nu cred că îşi permite România asta cu o treime din populaţia ei şi din teritoriul ei. Şi s-a dovedit că mesajul a fost înteles şi în viitorul apropiat autostrada va însemna pentru toţi nemţenii şi cei din zona Moldovei şansa mult aşteptată pentru dezvoltare şi prosperitate“, suna pe atunci mesajul lui Mugur Cozmanciuc. După ce PSD a preluat guvernarea tonul discursului s-a dus spre un pesimism revoltat: “Dau acum, prin intermediul presei doar două mesaje pe care le consider importante: eu, în acestă postură de preşedinte al PNL Neamţ mă aflu de aproximativ patru ani. De fiecare dată cînd m-am întîlnit oficial sau informal cu dumneavoastră am considerat că sînt cel puţin două teme care trebuie rezolvate: una e cea legată de modernizarea infrastructurii, respectiv a autostrăzii care să unească Moldova de Transilvania. A fost un subiect despre care unii mi-au spus că v-am plictisit, alţii mi- au spus că oricît aş dori eu, nu se va rezolva. Aş spune că într- adevăr ne-am plictisit şi că nu se rezolvă. Acest lucru îl simţim cu toţii, dar, dacă vrem să se rezolve, acest Guvern PSD ar trebui demis”, spunea Mugur Cozmanciuc. Pentru ca recent să treacă nerealizarea autostrăzii în fruntea listei cu cele mai mare eşecuri ale guvernării social-demcrate. De ce nu se doreşte o astfel de autostradă şi cine nu doreşte, sînt întrebări mai mult decît legitime, iar posibilele răspunsuri mai mult decît interesante. Însă despre acest subiect cu o ocazie proximă. Deocamdată am trecut în revistă susţinătorii, acum cînd se pare că subiectul atît de necesarei autostrăzi a revenit, oarecum, în actualitate. Ştiind cum s-au poziţionat în trecut, putem înţelege ce atitudini vor avea diverşi oameni politici în prezent.

loading...

1 COMENTARIU

  1. Cozmanciuc e valetul lui Fenechiu, fost Ministru al Transporturilor!De ce nu a sustinut si pe vremea aceea proiectul Autostrazii Moldova?!!E un mincinos si un demagog, la fel ca si PSD-istii..

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.