Contactează-ne

Politica

Autostrada Unirii, proiect de suflet al deputatului Cozmanciuc

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ deputatul liberal, preşedinte PNL Neamţ, s-a remarcat prin numeroasele declaraţii de susţinere ■ din tabara PSD nu s-a prea auzit nimic ■ liberalii au repus subiectul pe agenda publică, să vedem ce va urma ■

“Apele politice” se tulbură din nou în zona Moldovei după o decizie care ar putea aduce o doză de speranţă în ceea ce priveşte autostrada Iaşi – Tîrgu Neamţ – Tîrgu Mureş a fost luată recent de Comisia pentru Transporturi a Camerei Deputaţilor. După cum am mai precizat a fost admis proiectul de lege privind aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Unirii, stabilind că Ministerul Transporturilor este responsabil pentru realizare. Autostrada Unirii se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, din credite externe şi din fonduri europene nerambursabile, fie prin parteneriat public-privat. Raportul comisiei urmează să intre în dezbaterea plenului Camerei Deputaţilor, care este for decizional. Spuneam că se tulbură “apele politicii” pentru că, acum cînd s-ar părea că s-a mai făcut un pas, mic, spre realizarea acestei autostrăzi, încep să apară unii ce vor să-şi atragă simpatie politică descoperind peste noapte că sînt “susţinătorii” acestui proiect. Şi cum e păcat să uităm şi să riscăm să fim păcăliţi, nu strică să ne uităm puţin în trecutul nu foarte îndepărtat, pentru a vedea totuşi cine a fost sau nu un susţinător al acestui proiect. Dinspre partea PSD-ului, susţinerea a fost extrem de timidă, spre inexistentă. Ba chiar a fost un episod relatat în presă în care la un moment dat ar fi trebuit să aibă loc la Piatra Neamţ o şedinţă a Comisiei de Transporturi din Camera Deputaţilor. Numai că pînă la urmă şedinţa a avut loc la Lacul Roşu. Şi nici pînă azi Ionel Arsene, şeful social-democraţilor nemţeni, nu a oferit vreo explicaţie valabilă de ce ai săi colegi de guvernare nu s-au mai întîlnit în şedinţă la Piatra Neamţ. În rest, de cînd e preşedinte de CJ Neamţ a tot adus miniştrii prin judeţ, inclusiv de la Transporturi, dar despre autostrada care să scoată Neamţ-ul din sărăcie nicio vorbuliţă. Şi nici întrebări pe această temă, pentru că la astfel de vizite presa “nealiniată” nu are acces. Dinspre ALDE, eforturile pentru susţinerea proiectului autostrăzii datează din perioada în care deputatul Cătălin Drăguşanu era în Comisia de Transporturi. Numai că era cam singurul care se zbătea pe marginea subiectului care îi lăsa cam reci pe colegii de partid. După ce Drăguşanu a fost îndepărtat din partid, s-a cam lăsat tăcerea, cu excepţia a una, două declaraţii pe temă. Făcute probabil de complezenţă sau ca să dea bine. Liberalii, în schimb, au făcut din subiectul Autostrăzii Unirii o adevărată temă de campanie publică. Cu declaraţii de susţinere de la cel mai înalt nivel al partidului, ba chiar şi cu marşuri de susţinere. Dintre liberalii nemţeni, extremi de activi în genere pe marginea temei menţionate, s-a remarcat preşedintele filialei, deputatul Mugur Cozmanciuc. Care şi-a declarat susţinere pentru proiect încă din campania electorală pentru parlamentare. „În prima zi de campanie electorală am fost întrebat ce pasi au fost făcuţi din proiectul Neamt 2020. Pe lîngă proiectele puse deja în aplicare de primarii liberali Dragoş Chitic şi Laurenţiu Leoreanu, vestea că se fac primii paşi ca autostrada Unirii, care va lega judeţul de Transilvania, mi se pare de o importanţă covîrşitoare pentru nemţeni şi pentru întreaga zonă a Moldovei în general. Totodată, mai vreau să spun că parlamentarii PNL din Neamţ, Eugen Ţapu Nazare, Cătălin Drăguşanu, dar şi colegii mei din PNL au înţeles cît de important e să susţină necondiţionat proiectele pentru zona Moldovei, drept urmare în programul de guvernare sînt incluse proiecte de dezvoltare, însă prioritară este Autostrada Unirii“, declara, atunci, preşedintele PNL Neamţ. Cînd Dacian Cioloş a ajuns premier, tonul declaraţiilor era optimist. „Este extrem de important pentru România să reuşească să lege Capitala de ţările din vest printr-o autostradă, astfel reuşindu-se implicit legarea Portului Constanţa de ţările din vest printr-o autostradă. Lumea trebuie să înţeleagă că Autostrada Moldovei nu e nici moft, nici mijloc de promovare pentru politicieni, nici temă de campanie. E o necesitate! Mă bucur că premierul Dacian Cioloş şi colegii mei liberali de la Bucureşti au constatat că amînarea construirii autostrăzii Unirii ar însemna pentru zona Moldovei o condamnare la izolare, la sub-dezvoltare, la sărăcie. Nu cred că îşi permite România asta cu o treime din populaţia ei şi din teritoriul ei. Şi s-a dovedit că mesajul a fost înteles şi în viitorul apropiat autostrada va însemna pentru toţi nemţenii şi cei din zona Moldovei şansa mult aşteptată pentru dezvoltare şi prosperitate“, suna pe atunci mesajul lui Mugur Cozmanciuc. După ce PSD a preluat guvernarea tonul discursului s-a dus spre un pesimism revoltat: “Dau acum, prin intermediul presei doar două mesaje pe care le consider importante: eu, în acestă postură de preşedinte al PNL Neamţ mă aflu de aproximativ patru ani. De fiecare dată cînd m-am întîlnit oficial sau informal cu dumneavoastră am considerat că sînt cel puţin două teme care trebuie rezolvate: una e cea legată de modernizarea infrastructurii, respectiv a autostrăzii care să unească Moldova de Transilvania. A fost un subiect despre care unii mi-au spus că v-am plictisit, alţii mi- au spus că oricît aş dori eu, nu se va rezolva. Aş spune că într- adevăr ne-am plictisit şi că nu se rezolvă. Acest lucru îl simţim cu toţii, dar, dacă vrem să se rezolve, acest Guvern PSD ar trebui demis”, spunea Mugur Cozmanciuc. Pentru ca recent să treacă nerealizarea autostrăzii în fruntea listei cu cele mai mare eşecuri ale guvernării social-demcrate. De ce nu se doreşte o astfel de autostradă şi cine nu doreşte, sînt întrebări mai mult decît legitime, iar posibilele răspunsuri mai mult decît interesante. Însă despre acest subiect cu o ocazie proximă. Deocamdată am trecut în revistă susţinătorii, acum cînd se pare că subiectul atît de necesarei autostrăzi a revenit, oarecum, în actualitate. Ştiind cum s-au poziţionat în trecut, putem înţelege ce atitudini vor avea diverşi oameni politici în prezent.

Citește știrea
Advertisement
loading...
Un comentariu

Un comentariu

  1. Stefan

    31 octombrie 2018 at 3:45 PM

    Cozmanciuc e valetul lui Fenechiu, fost Ministru al Transporturilor!De ce nu a sustinut si pe vremea aceea proiectul Autostrazii Moldova?!!E un mincinos si un demagog, la fel ca si PSD-istii..

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertorial

”Liderii ALDE să înceteze cu ipocrizia, falsele îngrijorări şi ultimatumuri.

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ “dacă le pasă de România, să plece de la guvernare”, le cere senatorul PNL de Neamţ Eugen Ţapu

Senatorul PNL de Neamţ Eugen Ţapu Nazare a emis recent o declaraţie publică prin care le cere celor de la ALDE să plece de la guvernare, dacă le pasă de soarta şi viitorul românilor. “Proiectul de rectificare bugetară propus de Guvern continuă declinul României. Fonduri importante sînt tăiate de la Ministerul Educaţiei Naţionale, Ministerul Fondurilor Europene şi Ministerul Cercetării. În acelaşi timp, investiţiile stagnează, iar marea majoritate a banilor merge către consum, pentru plata pensiilor şi salariilor. Din pix, Guvernul anunţă încasări mai mari la buget, dar, de fapt, va continua politica de împrumuturi la cele mai mari dobînzi de pe piaţa interbancară. Incapabili să stăpînească rata inflaţiei, cea mai mare din Uniunea Europeană, ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici, şi premierul Viorica Dăncilă, se fac că nu văd creşterea preţurilor şi nici că puterea de cumpărare a românilor a scăzut considerabil. Pedepsiţi de români la alegerile europarlamentare, rezultat al celor doi ani şi jumătate de guvernare toxică alături de PSD, liderii ALDE se prefac îngrijoraţi de rectificarea bugetară propusă. Falsa preocupare se manifestă timid, doar pe reţelele de socializare şi nicidecum prin solicitarea şi adoptarea unor măsuri economice ferme, care să scoată România din haosul şi deriva în care se află, împinsă de guvernarea PSD – ALDE. Doar acolo solicită un management performant al fondurilor europene, promovarea investiţiilor şi continuarea politicilor publice asumate. De fapt, aflat în derivă, conştient de dezastru, ALDE încearcă, în al doisprezecilea ceas, să lase impresia că se delimitează de PSD. Este doar o delimitare formală, menită să-i păcălească pe români, ALDE fiind în continuare mai degrabă preocupat să-şi păstreze ministerele, conducerea Senatului, funcţia de vicepremier, secretarii de stat, directorii din agenţii, şi funcţiile din teritoriu, negociate cu PSD. Românii s-au săturat de duplicitate. Liderii ALDE să înceteze cu ipocrizia, falsele îngrijorări şi ultimatumuri. Dacă le pasă de România, să plece de la guvernare”, a declarat senatorul Eugen Țapu Nazare.

Citește știrea

Actualitate

Piatra Neamţ: PNL nu duce lipsă de candidaţi pentru primărie

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ alţi doi membrii PNL şi-au anunţat înscrierea în competiţia internă ■ PNL continuă racolările: fostul consilier PMP Marius Ghineţ a trecut la liberali ■

PNL Piatra Neamţ nu duce lipsă de candidaţi pentru primărie. Luni, 5 august, alte două persoane s-au înscris în competiţia internă, după ce primul candidat care şi-a asumat public această poziţie a fost consilierul local liberal Romel Bîrjoveanu. Revenind la cei doi noi competitori, aceştia sînt Constantin Teodorescu şi Andrei Carabelea, după cum a anunţat primul pe pagina sa de Facebook. “Astăzi (luni, 5 august n.r.) s-au anunţat două candidaturi pentru Primăria Piatra Neamţ. Subsemnatul, alături de prietenul şi colegul meu de partid, domnul Andrei Carabelea am făcut acest pas spre primărie, după ce cu ceva timp înainte şi-a anunţat această dorinţă şi domnul Romel Alexandru Bîrjoveanu. Iată că PNL Piatra Neamţ are resursă umană suficientă pentru a alege cel mai bun candidat pentru funcţia de primar al oraşului Piatra Neamţ. Oricare dintre noi va fi desemnat candidat la această funcţie, cu siguranţă va avea sprijinul necondiţionat al echipei PNL Piatra Neamţ. Obiectivele comune ale organizaţiei Piatra Neamţ sînt cîştigarea alegerilor prezidenţiale, locale, Consiliului Judeţean Neamţ şi al alegerilor parlamentare. Doamne ajută!”, a scris Constantin Teodorescu pe reţeaua de socializare. Nu este singura mişcare de trupe de la PNL. Un fost consilier local al PMP, Marius Ghineţ, a anunţat pe aceeaşi reţea de socializare, că a trecut la liberali. “Am decis să mă alătur unei echipe puternice, unei echipe din care fac parte oameni cu o vastă experienţă politică şi administrativă. Echipa PNL. Vă anunţ stimaţi prieteni că, începînd cu 1 august 2019, şi eu sînt parte a acestei echipe. Alături de preşedintele PNL Neamţ, domnul Mugur Cozmaciuc, de domnul Daniel Vasiliu, de domnul Bogdan Buhuşanu şi mulţi alţi prieteni din PNL cărora le mulţumesc pentru susţinere şi încurajare, sînt convins că voi putea face mult mai multe pentru oraşul nostru şi pentru nemţeni. Vă respect, vă apreciez şi sînt convins că veţi fi alături de mine în acest proiect cîştigător numit PNL”, este mesajul postat de Marius Ghineţ. Dat fiind că se apropie două runde de alegeri extrem de importante şI dat fiind rezultatul de la europarlamentare este posibil ca pe viitor să mai asistăm la astfel de mişcări de trupe. Unele motivate exclusiv politic, altele… cu altfel de motive în spate.

Citește știrea

Actualitate

Ministrul nemţean de import, demisie cerută de un europarlamentar

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ Siegfried Mureşan i-a cerut demisia ministrului Cuc ■ motivul: nu se poate circula în regim de autostradă pe tronsonul Sibiu - Nădlac ■

Ministrului nemţean de import, Răzvan Cuc, i s-a cerut demisia din fruntea Transporturilor de către europarlamentarul PNL Sigfried Mureşan. Motivul? Încă nu se poate circula în regim de autostradă pe tronsonul Sibiu – Nădlac. „Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, trebuie să-şi dea astăzi demisia fiindcă promisiunea pe care a făcut-o luna trecută în faţa oamenilor nu s-a îndeplinit: a trecut luna iulie şi încă nu se poate circula în regim de autostradă pe tronsonul Sibiu – Nădlac. Vor mai trece probabil încă 4 ani pînă la finalizarea întregului tronson Sibiu – Nădlac din cauză că nu au început încă lucrările la ultimele segmente din lotul 2 al tronsonului Lugoj – Deva, care este parte din tronsonul Sibiu – Nădlac. În plus, nu s-au finalizat nici măcar loturile 3 şi 4 din tronsonul Lugoj – Deva, deşi aveau ca termen pentru inaugurare finalul lunii iulie. Ministrul Transporturilor ar fi trebuit să ştie că promisiunea sa este irealizabilă avînd în vedere că, în 28 iunie, Compania Naţională de Autostrăzi şi Infrastructură Rutieră (CNAIR) a transmis spre publicare în cadrul platformei de achiziţii publice anunţul de participare aferent procedurii de atribuire a contractului «Proiectare şi execuţie lucrări pentru obiectivul de investiţii Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220 – Secţiunea E şi finalizare Secţiunea D» în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat. Valoarea acestui contract este de 296 de milioane de euro fără TVA, iar termenul de depunere a candidaturilor este sfîrşitul lunii august. Acest segment de drum este deosebit de complicat de construit, mai ales că trebuie construiţi 2,13 km de tunel forat, aşa că, în cel mai fericit caz, vom avea lotul 2 complet peste 4 ani. În plus, nici loturile 3 şi 4 din tronsonul Lugoj – Deva, începute acum 5 ani, nu sînt gata, deşi ministrul Transporturilor a promis că vor fi date în folosinţă în luna iulie. Nimic din ceea ce a promis ministrul Transporturilor în acest an nu se îndeplineşte. Pe lîngă minciunile privind Autostrada Nădlac – Sibiu, Răzvan Cuc a mai promis la începutul anului că în 2019 vor fi daţi în folosinţă 180 de kilometri de autostradă. Au trecut deja 7 luni din 2019 şi nu s-a dat inaugurat niciun kilometru. După ce a văzut toată lumea că timpul trece şi nu se dă în folosinţă niciun kilometru nou de autostradă, ministrul Transporturilor şi-a redus săptămîna trecută estimarea la 100 de kilometri pentru 2019. Cu toate acestea, specialiştii din domeniu estimează că vor fi gata anul acesta maximum 40 de kilometri. Răzvan Cuc a inaugurat în 2019 la fel de mulţi kilometri cît ar fi fost inauguraţi fără să avem un ministru al Transporturilor sau un Guvern: ZERO. Lipsa de competenţă a acestui ministru reprezintă un risc pentru infrastructura României şi, de aceea, trebuie să plece din funcţie!”, a declarat Siegfried Mureşan.

Citește știrea

Trending