Contactează-ne

Economie

Au terminat-o cu liceul şi studenţia şi-s şomeri

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ 494 de absolvenţi sînt în scriptele Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă ■ 11 dintre aceştia au dat carnetul de student pe cel de şomer ■ toţi vor primi un sprijin financiar de 250 de lei timp de 6 luni ■ cei care nu-şi găsesc de muncă pot avea şi alte beneficii ■

Tinerii absolvenţi ai promoţiei 2018 au dat rapid carnetul de fost elev sau de student pe cel de şomer. Pînă la data limită la care trebuiau să-şi depună actele la AJOFM Neamţ, 24 iulie, sute de tineri au procedat în această manieră. Vor fi sprijiniţi financiar de stat 494 de absolvenţi din ultima promoţie, din care 11 sînt cu studii superioare. Conform normelor legale în vigoare, pentru a beneficia de prevederile Legii 76/2002 tinerii trebuiau să se înregistreze la Agenţiile Locale. Absolvenţii înscrişi în evidenţa instituţiei în termen de 60 de zile calendaristice de la absolvire, în urma angajării, pot beneficia de: prima de inserţie în valoare de 1.500 lei; prima de instalare în valoare de 12.500 lei, dacă angajarea este la o distanţă mai mare de 50 de kilometri de domiciliu, iar ca urmare a angajării se schimbă şi domiciliul sau reşedinţa. Prima se plăteşte în două tranşe; prima de relocare (chirie), în cuantum de maxim 900 lei lunar, timp de 36 luni, dacă angajarea este la o distanţă mai mare de 50 de kilometri de domiciliu. La expirarea celor 60 de zile, absolvenţii care nu au reuşit să ocupe un loc de muncă vor beneficia de indemnizaţie de şomaj, în cuantum de 250 lei lunar, timp de 6 luni. Pentru absolvenţii de liceu, indiferent dacă au promovat sau nu bacalaureatul, ultima zi în care se puteau înscrie a fost 24 iulie 2018. Elevii din ultimul an de studiu, care nu au situaţia şcolară încheiată la data absolvirii, pot obţine aceleaşi beneficii dacă se înregistrează în evidenţele agenţiei în termen de 60 zile de la data promovării examenului de corigenţă. Din bugetul asigurărilor pentru şomaj se subvenţionează şi angajatorii care încadrează în muncă absolvenţi înscrişi în evidenţa AJOFM Neamţ, cuantumul subvenţiei fiind de 900 lei lunar, timp de 12 luni. Dacă sînt angajaţi încadraţi în muncă din rîndul persoanelor cu handicap, subvenţia se acordă timp de 18 luni. Pentru ca angajatorii să poată beneficia de subvenţii este necesar ca persoanele încadrate să fie înregistrate în baza de date a ANOFM şi ca raporturile de muncă să fie menţinute cel puţin 18 luni. De aceste facilităţi beneficiază angajatorii care încadrează pe durată nedeterminată absolvenţi ai unor instituţii de învăţămînt care la data absolvirii studiilor nu aveau raporturi de muncă sau de serviciu. În cadrul măsurilor de stimulare a ocupării forţei de muncă, ANOFM acordă sprijin angajatorilor care derulează programe de ucenicie sau stagiatură. Astfel, angajatorul care încheie un contract de ucenicie cu o persoană din evidenţele ANOFM beneficiază, la cerere, pe întreaga perioadă de derulare a contractului de ucenicie de o sumă în cuantum de 1.125 lei/lună. În ceea ce priveşte contractele de stagiatură, angajatorul care încheie astfel de acte cu persoane din evidenţele ANOFM beneficiază, la cerere, pe perioada derulării contractului de stagiu (6 luni) de o sumă în cuantum de 1.350 lei/lună/persoană.

Citește știrea
Postează comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Neamţ: Produse din pui congelate, expirate de o lună jumătate

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ asta au găsit în galantarele unor comercianţi inspectorii de la Protecţia Consumatorilor ■ au fost date amenzi de 26.000 de lei ■

Produse din pui congelate, expirate de o lună jumătate, asta au găsit în galantarele unor comercianţi, inspectorii OPC Neamţ care au efectuat, în perioada 9-19 iunie, acţiuni de control pentru verificarea modului de respectare a prevederilor legale privind conformitatea, modul de comercializare şi modul de etichetare a produselor alimentare comercializate sub formă congelată inclusiv a îngheţatei.

Au fost verificaţi 20 de agenţi economici, la 18 au fost găsite abateri, au fost oprite temporar de la comercializare produse în cantitate totală de 429 de kilograme, în valoare de peste 4.000 de lei. Au fost date 10 avertismente şi 11 amenzi contravenţionale, în valoare totală de 26.000 de lei.

“Cele mai importante abateri constatate se referă la:  produse din pui congelate cu data limită de consum expirată de 46 zile; lipsa etichetelor cu principalele elemente de identificare si caracterizare a produsului, de regulă, în cazul produselor congelate ambalate în cutii de carton a câte 10 kg şi, pe care, vânzătorul a luat decizia de a le expune la comercializare fără aceste ambalaj; lipsa traducerii în limba română a informațiilor înscrise pe etichetele produselor; nerespectarea prevederii legale conform căreia, în cazul produselor alimentare preambalate, este obligatorie prezentarea prețului pe unitatea de vânzare și a prețului pe unitatea de măsură; necompletarea zilnică a graficelor de temperatură a aparatelor frigorifice din dotare”, au comunicat reprezentanţii OJPC Neamţ.

Aceştia au formulat şi o serie de sfaturi pentru consumatori: Acordați atenție condițiilor de depozitare impuse de producător, atât în magazinul de comercializare cât și la domiciliu; produsele alimentare congelate trebuie comercializate numai în stare congelată; la decongelare trebuie să prezinte gustul şi mirosul nemodificate, caracteristice sortimentelor respective. Este interzis ca produsele alimentare congelate rapid să se recongeleze, acestea trebuind să se prelucreze imediat ce au fost decongelate.

Nu achiziţionaţi produsele la care constataţi existenţa aglomerărilor de produs sub forma unor blocuri sau prezenţa de gheaţă în ambalaj. Acordati o atenţie deosebită când cumpărati produsele alimentare congelate asupra modului de prezentare a ambalajului; nu achiziţionaţi produse la care constataţi că ambalajul este murdar, degradat, nu este închis etanş şi nu asigură salubritatea produsului. Acordati atenţie deosebită datei durabilităţii minimale; refuzati produsele care prezintă data durabilității minimale modificată, depăşită sau pe care nu este înscrisă. Menţiunile obligatorii care se înscriu pe etichetele/ambalajele produselor alimentare provenite din alte ţări trebuie să fie redactate în limba română, fără a exclude prezentarea acestora şi în alte limbi. La cumpărarea produselor alimentare solicitați şi păstrati bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doriți să reclamați calitatea/siguranța unui produs”.

Citește știrea

Actualitate

Servicii la CCI: certificatele de origine şi de forţă majoră

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ documentele se plătesc, dar membrii CCI beneficiază de o reducere de 50% ■ Certificatul sau avizul de forţă majoră este eliberat firmelor sau altor organizaţii pentru a certifica manifestarea cazurilor de forţă majoră pe raza judeţului şi care au împiedicat îndeplinirea unor obligaţii contractuale ■

Camera de Comerţ şi Industrie Neamţ, reprezentantul mediului de afaceri din judeţ, asigură pentru patroni mai multe servicii de strică necesitate.

Printre acestea se numără şi eliberarea Certificatul de origine sau a Certificatului de forţă majoră. Primul dintre documente este utilizat în comerţul internaţional şi atestă faptul că bunurile au fost produse într-o anumită ţară şi reprezintă o etapă premergătoare stabilirii taxelor vamale de import.

Un bun are originea într-o anumită ţară dacă este obţinut integral sau într-o proporţie semnificativă, fabricat sau prelucrat în respectivul stat. Agenţii economici pot beneficia de avantajele pe care le oferă originea preferenţială a mărfurilor exportate şi pot obţine certificate de origine de la Camera de Comerţ şI Industrie Neamţ.

Astfel, ca partenerii din ţările care au înceheiate acorduri comerciale cu Uniunea Europeană să beneficieze, la importul mărfurilor livrate de companiile nemţene, de facilităţile prevăzute în aceste acorduri cu privire la plata taxelor vamale (scutiri sau reduceri faţă de tariful de bază), precum şi de formalităţi vamale rapide, trebuie să facă dovada originii mărfurilor cu certificate de origine.

Camera de Comerţ şi Industrie Neamţ este ablitată, prin Legea 335/2007, cap.III, art. 28, alin. 2, lit.g, să emită certificate de origine. Pentru eliberarea acestora, exportatorul român depune un formular – cerere, însoţit de următoarele documente: declaraţie de origine; factură externă; certificate de înregistrare a firmei la Registrul Comerţului; acreditiv şi/sau contract; împuternicire/delegaţie; alte documente care să ateste originea – certificat de origine străin, declaraţie vamală, fişa tehnologică a produsului, etc. „Tarifele pentru elibererarea certificatelor de origine sînt diferenţiate, iar pentru membrii Camerei de Comerţ şi Industrie Neamţ se aplică o reducere de 50%. Cererea de eliberare a certificatelor de origine se soluţionează în aceeaşi zi“, a declarat Mihai Apopii, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Neamţ.

Certificatul sau avizul de forţă majoră este eliberat firmelor sau altor organizaţii pentru a certifica manifestarea cazurilor de forţă majoră pe raza judeţului Neamţ şi care au împiedicat îndeplinirea unor obligaţii contractuale. Eliberarea certificatelor de forţă majoră se face la solicitarea scrisă a companiilor, iar CCI Neamţ avizează existenţa cazurilor de forţă majoră în baza Legii 335/2007, art. 4, lit. j şi influenţa acestora asupra executării obligaţiilor comercianţilor.

O persoană juridică poate activa clauza de forţă majoră şi poate obţine un aviz de forţă majoră, în cazul în care nu îşi poate îndeplini obligaţiile contractuale asumate faţă de un partener datorită unui eveniment imprevizibil şi de neînlăturat. Solicitarea va cuprinde prezentarea faptică şi detaliată a evenimentului, consecinţele acestora în relaţia cu partenerul contractual şi argumentele juridice că evenimentul invocate reprezintă forţă majoră.

Avizul de forţă majoră exonerează de răspundere partea care invocă evenimentul de forţă majoră, în condiţiile în care evenimentul este generat de circumstanţe străine de voinţa părţii, nu poate fi reţinută culpa şi nu poate fi înlăturat de acesta. Condiţia este ca partea care invocă forţa majoră să îşi notifice partenerul de afaceri cu privire la evenimentul de forţă majoră, urmîd să-i prezinte avizul eliberat de CCI Neamţ.

Printre evenimentele generatoare de forţă majoră se numără calamităţile naturale, fenomene meteo extreme, inundaţii, secetă, grindină, ninsori abundente, greve, revolte, stare de necesitate, embargou, închiderea porturilor maritime şi fluviale, restricţionarea circulaţiei, etc.

Avizul se emite în baza unui dosar depus de solicitant şi care cuprinde cererea de emitere a avizului, semnată de reprezentantul legal; copia contractului afectat de eveniment cuprinzînd cauza de forţă majoră; atestări de la organele, autorităţile şi instituţiile abilitate, de la caz la caz, privind existenţa şi efectele evenimentului, cuprinzînd caluza de forţă majoră; atestări de la organele, autorităţile şi instituţiile abilitate, de la caz la caz, privind existenţa şi efectele evenimentului invocat, localizarea acestuia, momentul începerii şi încetării evenimentului; notificări adresate partenerului contractual în legătură cu apariţia evenimentului invocat şi efectele sale asupra derulării operaţiunii contractuale.

Pe baza documentelor primite şi a constatării la faţa locului, CCI Neamţ întocmeşte un deviz pe baza unei metodologii unitare aprobate la nivel naţional. Solicitantul îşi asumă întreaga răspundere, inclusiv penală, pentru veridicitatea datelor şi a documentelor prezentate. Ca şi în cazul certificatelor de origine, firmele membre ale CCI Neamţ beneficiază de o reducere de 50% la tariful de bază aplicat pentru eliberea certificatelor de forţă majoră.

Cererea de eliberare a acestor certificate se eliberează în termen de 3 zile lucrătoare de la depunerea documentaţiei complete, iar termenul poate fi prelungit în funcţie de cercetarea la faţa locului.

Citește știrea

Actualitate

Neamţ: Ce se mai construieşte la vremuri de pandemie

Știre publicată în urmă cu

în data de

Autor

■ cele mai multe lucrări sînt cele de branşament la reţeaua de gaz metan ■ există şi cîteva lucrări de demolare a unor construcţii, de realizare a unei hale de depozitare şi a unui spaţiu comercial ■

Pe site-ul Primăriei Roman au fost publicate la începutul acestei luni toate autorizaţiile eliberate de instituţie în ultima vreme. Din curiozitate, redactorii Monitorul au dorit să afle ce mai construiesc romaşcanii în această perioadă de criză pandemică, care a generat şi o scădere a veniturilor populaţiei.

Astfel primăria, prin serviciile de specialitate a eliberat autorizaţii pentru desfiinţarea (demolarea) unei locuinţe, în strada Prundului, care are o valoare declarată de 3.000 lei. Şi în strada Dimitrie Cantemir la nr.18 s-a făcut o solicitare similară, valoarea lucrării autorizate fiind de 3.410 lei. Au mai fost solicitate branşamente pentru instalaţiile de gaze naturale pe mai multe străzi, respectiv Zimbrului, cu o valoare de 2.121 lei, Aprodu Arbore, cu o valoare de 880 lei, Ciocîrliei, la nr. 3, lucrarea avînd aici valoarea declarată de 2.121 lei.

Pe strada Islazului, la nr.18, valoarea branşamentului este de 880 lei. Pe strada Veronica Micle nr.15 s-a solicitat primăriei o autorizaţie de modificare a traseului conductei de aducţiune a gazului metan, valoarea declarată a lucrării fiind 2.000 lei.

Alte branşamente la reţeaua de gaz metan care au primit autorizaţii sînt cele din străzile Walter Mărăcineanu nr.2, valoare 880 lei, Sucedava nr.208, cu aceeaşi valoare. Branşamentul din strada Progresului 25 are o valoare declarată mai mare, respectiv de 1.264 lei. S-au mai cerut branşamente pe străzile Cucutei 168 (valoare 880 lei), Zimbrului 17 (valoare 572 lei), Progresului 17 (valoare 1.790 lei), Ciocîrliei nr.26 (valoare 1.800 lui), Salciei 30A, (valoare 960 lei), Cornului nr.2, valoare 1.581 lei şi Cucutei 26 A, valoare lucrări autorizate de 880 lei.

S-a mai cerut demolarea parţială a unei locuinţe şi a anexelor acesteia pe strada Walter Mărăcineanu nr.2. O altă autorizaţie eliberată de administraţie a fost aceea de amplasare a unui panou publicitar pentru o societate comercială, valoarea lucrării fiind de 3.000 lei. Pe strada Islazului a fost eliberată o autorizaţie de construire a unei hale de depozitare, în valoare de 124.000 lei. Primăria a răspuns şi unei solicitări de modificare a temei pe parcursul execuţiei unei lucrări la un spaţiu comercial şi la birourile acestuia, pe strada Primăverii, valoarea lucrării fiind de 128.000 lei. O ultimă autorizaţie eliberată a fost aceea de construire a unei locuinţe în strada Roman-Vodă nr.22, valoarea acestei investiţii fiind de 332.433 lei.

Citește știrea

Trending