Publicitate

■ anul trecut au fost peste 370 de situaţii de urgenţă, cu 65% mai multe decît în 2017 ■ în două situaţii a fost activat Planul roşu de intervenţie ■ „Putem spune că 2018 nu a fost un an lipsit de probleme“, a declarat prefectul de Neamţ ■

2018 a fost un an cu probleme, aceasta este concluzia care se poate desprinde din analiza raportului de activitate pe care îl prezintă prefectul de Neamţ, Daniela Soroceanu, cel puţin din perspectiva capitolului dedicat intervenţiilor în cazul situaţiilor de urgenţă. Astfel, în 2018 s-au produs peste 370 de situaţii de urgenţă, (în creştere cu 65,18% faţă de anul anterior), 278 dintre acestea ca urmare a declanşării riscurilor naturale. S-a decis, în două situaţii, activarea Planului roşu de intervenţie (în cazul accidentului cu multiple victime de la Viişoara şi în cazul prăbuşirii terasei unei pensiuni, la Durău). Prefectul judeţului a emis 38 de ordine pentru constituirea unor comisii mixte, care s-au deplasat în zonele afectate pentru inventarierea şi evaluarea pagubelor produse în urma fenomenelor hidrometeo periculoase. Sintezele celor 177 de procese verbale încheiate de aceste comisii au fundamentat 7 proiecte de hotărîri de Guvern, înaintate pentru a fi analizate şi promovate în şedinţele de Guvern. Prin 5 dintre acestea, s-au solicitat sume pentru prevenirea şi înlăturarea efectelor calamităţilor naturale produse de inundaţii, ca urmare fiind alocate 77.886,7 mii lei. Prin trei dintre aceste hotărîri de Guvern au fost alocate sume importante pentru lucrări de investiţii de prevenire: Amenajare rîu Cracău la Slobozia, – suma alocată fiind de 57.159 mii lei, regularizare albie Pîrîu Tarcău, Pîrîu Schit – Ceahlău şi Pîrîu Borca şi Sabasa – Borca – 4.789 mii lei şi Refacere dig de apărare a frontului de captare Preuteşti, comuna Timişeşti – suma alocată acestei lucrări precum şi pentru refacerea unor platforme de drum judeţean fiind de 6.304 mii lei. De asemenea, s- au alocat 9.539 mii lei pentru refacerea unor drumuri comunale şi săteşti din 45 de unităţi administrativ teritoriale din judeţ. În urma demersurilor iniţiate de Instituţia Prefectului, cu sprijinul Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, 167 de cetăţeni afectaţi de inundaţii au primit ajutoare băneşti puse în plată pînă la sfîrşitul anului trecut, în sumă de 905.000 lei. Patru hotărîri ale Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă au avut ca obiect punerea în siguranţă a locuinţelor şi infrastructurii afectate de alunecările de teren, activate de ploile din lunile iunie şi iulie 2018, astfel: – ca urmare a alunecărilor de teren din satul Hangu, cătunul Audia, comuna Hangu s-a aprobat Programul pentru punerea în siguranţă a locuinţelor şi obiectivelor de infrastructură, refacerea zonelor afectate şi monitorizarea factorilor de risc natural prin Hotărîrea CJSU nr. 20 din 26.07.2018; – în urma producerii alunecărilor de teren din satele Stejaru şi Buşmei, comuna Farcaşa şi din satele Rugineşti, comuna Hangu, şi Petru Vodă, comuna Poiana Teiului, prin Hotărîrea CJSU nr. 21 din 26.07.2018 şi Hotărîrea CJSU nr. 23 din 06.08.2018, au fost aprobate Programele pentru punerea în siguranţă a locuinţelor şi obiectivelor de infrastructură, refacerea zonelor afectate şi monitorizarea factorilor de risc natural; – prin Hotărîrea CJSU nr. 25 din 11.09.2018 a fost aprobat Programul de măsuri pentru prevenirea alunecărilor de teren şi refacerea DN 15 Km 245 + 200 – 286 + 250, Poiana Teiului – Bicaz; – a fost aprobat Programul pentru punerea în siguranţă a locuinţelor şi obiectivelor de infrastructură, refacerea zonelor afectate şi monitorizarea factorilor de risc natural, ca urmare a alunecărilor de teren din satul Stejaru, comuna Farcaşa, satul Petru Vodă, comuna Poiana Teiului, satul Trifeşti, comuna Trifeşti, satul Giurgeni, comuna Valea Ursului, satul Filioara, comuna Agapia, satele Pîrîul Cîrjei şi Pîrîul Pîntei, comuna Borca şi oraşul Bicaz prin Hotărîrea CJSU nr. 26 din 13.11.2018; Situaţiile constatate pe DN 15 Poiana Largului – Bicaz şi DN 15 B Poiana Largului – Pipirig (70 de puncte de alunecări de teren) au făcut obiectul unui memoriu înaintat Ministrului Transporturilor, iar ca măsură de siguranţă a fost adoptată o restricţie de tonaj, prin hotărîrea Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă. „Este deja o tradiţie, dar şi o prevedere legală, care face referire la prezentarea, de către fiecare instituţie publică, a unui raport de activitate, cel puţin odată pe an. Astfel de evaluări constituie un exerciţiu de transparenţă, fiind totodată un instrument de analiză, în scopul îmbunătăţirii activităţii“, a declarat prefectul de Neamţ, Daniela Soroceanu. Raportul de activitate va fi prezentat integral joi, 14 februarie, şi, ca un element de noutate, au fost invitaţi şi primarii localităţilor nemţene.

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.