Contactează-ne

Actualitate

Acuze de decredibilizare a sistemului de educaţie

Știre publicată în urmă cu

în data de

■ liderul FSLI Neamţ condamnă acţiunile constante de decredibilizare a dascălilor ■ el susţine că presa a prezentat distorsionat situaţia învăţătorului Spiridon Andrieş, de la un liceu din Iaşi ■ „Toate acestea induc în mentalul colectiv ideea că sistemul naţional de educaţie nu mai este performant şi nu mai oferă siguranţă“, spune Gabriel Ploscă ■

Liderul Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţămînt, Gabriel Ploscă (foto) acuză atacurile la care este supus sistemul de educaţie, acţiuni care contribuie, din plin, la şubrezirea şi în ultimă instanţă demolarea acestuia, cu un larg concurs al oamenilor din interior, în frunte cu Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu. „Statisticile oficiale arată amploarea acestui fenomen, iar cazurile relatate în nenumărate rînduri de mass media sau de social media demonstrează că statutul dascălului român a fost puternic afectat în ultimii ani de răsturnarea nenaturală a scării valorice, de inconsecvenţa politicilor educaţionale şi democraţia prost înţeleasă. Ultimul caz de acest fel – cel al învăţătorului Spiridon Andrieş de la Colegiul Naţional Mihai Eminescu Iaşi -, prezentat în media fără o documentare onestă, completă, nepartizană şi lipsită de prejudecăţi, a creat derapaje majore, reacţii distorsionate, punînd la îndoială competenţele cadrului didactic, calitatea actului educaţional şi buna sa credinţă. Toate acestea induc în mentalul colectiv ideea că sistemul naţional de educaţie nu mai este performant, nu mai este de încredere şi nu mai oferă siguranţă – în concluzie este un eşec. Ţinînd cont de faptul că la realizarea educaţiei contribuie mai mulţi factori: familie, şcoală, mediul social, instituţii culturale şi structuri asociative, aflaţi în strînse relaţii ce se condiţionează reciproc, admitem că uneori pot apărea probleme în legăturile complexe dintre părinţi, copii şi profesori, însă respingem tendinţa actuală a părinţilor de a incrimina exclusiv cadrele didactice pentru nereuşitele sistemului de educaţie românesc“, se arată într-un comunicat de presă al FSLI. Liderul acestuia, Gabriel Ploscă, se arată profund dezamăgit şi de reacţia Ministrului Educaţiei, Ecaterina Andronescu, care, fără a analiza temeinic situaţia, s-a grăbit să răspundă întrebările jurnaliştilor avizi de senzaţii tari. „Sîntem dezamăgiţi şi ne delimităm de reacţia doamnei Ecaterina Andronescu, Ministrul Educaţiei, care, prea repede şi fără o informare serioasă, s-a declarat «îngrozită» de faptul că «învăţătorul nu ştie carte» cerînd o comisie de anchetă şi includerea acestuia într-un program de reevaluare, pentru a se vedea dacă va fi sau nu menţinut în sistemul de educaţie. Ne exprimăm convingerea că realitatea impune o regîndire a răspunderii în mediul educaţional pentru a readuce ordinea, respectul şi disciplina în spaţiul şcolar, în care profesori bine pregătiţi şi părinţi responsabili să provoace schimbarea mult dorită“, concluzionează comunicatul semnat de liderul FSL Neamţ. Reamintim că recent, în spaţiul public, a apărut o reacţie întîrziată, după o lună, a unor părinţi care au acuzat pe pagina de facebook, învăţătorul clasei, Spiridon Andrieş, că acesta ar fi corectat greşit exprimarea scrisă a unui elev în textul „Copiii merg la patinoar“ (forma scrisă de elev) şi „patinuar“, în forma corectată de dascăl. Într- un comunicat ulterior de presă, învăţătorul ieşean a relatat contextul real în care s-ar fi produs incidentul, cînd după o lună, părintele elevului a făcut public textul corectat greşit, fără a se analiza şi preciza cerinţele exerciţiului, în care intenţia dascălului a fost aceea de a fi fost puşi elevii să recorecteze greşelile de scriere din text. Dascălul mai susţine că părintele l-a agresat verbal în faţa elevilor, adresînd injurii cadrelor didactice şi ameninţîndu-le cu bătaia, lucru care a determinat conducerea şcolii să anunţe Poliţia.

Advertisement








Trending